Toon posts:

Homepage server

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compleet netwerk met een router en heb daar een oude pc met win98 er aan hangen
en daar wil ik een home page op zetten tot zo ver snap ik het wel maar ik vraag mij af hoe kun je het zo maken dat hij via internet te berijken is ik heb een vaste ip nr ik heb geen idee hoe ik heb wel gezocht maar kan hier niks over vinden

Verwijderd

Topicstarter
mmm deze staat verkeerd hoe haal ik hen weg foutje

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:02

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dan moet je Apache webserver (gratis) installeren op die windows 98 PC en in je router het zo instellen dat poort 80 naar dpie PC wordt doorgestuurd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

moet je modje vragen en als je in het goede forum kijkt zul je hier meer dan genoeg informatie over vinden, ik zal vast de woorden apache en php en eventueel mysql voor je noemen dat zijn de meest gebruikte thuisserverprogsels, verder moet je dan nog in je router de poort van je apache(webserver) forwarden naar het IP van die win98 bak dus stel dat het poort 80 is waar apache op komt te draaien moet je poort 80 naar xxx.xxx.xxx.xxx forwarden(waar x is serverIP)

succes ermee

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de GoT-search even, hierover is echt heel veel te vinden :)

Dit topic is gesloten.