[TV kaart]PCTV Pro wilt nergens op reageren

Pagina: 1
Acties:

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Hoi

ik heb al een lange tijd een PCTV pro van pinnacle in huis.
Hij heeft het normaal altijd gedaan.
Maar heb hem een tijdje niet gebruikt en dacht zo van ohja ik heb nog een tv kaart.
Ik start het bijgeleverde programmatje en na een tijdje laden hangt het (het bekende windows2000 logboek maken schermpje)
Ik dacht zo van dan maar opzoek naar een ander tvkaart kijk programmatje. (virtual dub en virtual vcr)
Allemaal de zelfde melding.
Ik heb de laatste drivers geinstalled.
en de orginele nog herinstalled.
de kaart zit als enige in een pci slot. (niet direct onder de vid kaart)

wat pc info:
asus P4P800 mobo
2.8 800fsb intel
1024mb werkgeheugen twinmos
1x 120 gig WD en 1x 250gig WD op sata
asus dvd speler
plextor PX-708a
Ati radeon 9500pro
floppy drive

en dat was het wel zo'n beetje wat erin zit

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem want elke keer wanneer me ouders iets willen opnemen met de pc krijg ik weer een avond lang gezeur erover.
Wie kan me uit de brand halen plz.

Alvast bedankt

Verwijderd

Tot vorige week had ik een vergelijkbaar probleem; het leek er op dat de kaart kapot was, maar het probleem werd veroorzaakt door de K-Lite Codec Pack v220. Nu ik de nieuwe v224 heb geïnstalleerd, werkt-ie weer goed. Misschien werkt het ook bij jou.

Verwijderd

Doet het radio programma het ook niet? En misschien kun je hem een keertje in een andere PC stoppen om te kijken of de kaart zelf het probleem is.

• lasermen
ik gebruik ook de K lite codecpack ik zal hem updaten naar de nieuwe
en het zelfde resultaat met het radio gedeelte.
ik heb hier maar 1 pc staan en een laptop dus ik zal hem morgen even bij de buren inprikken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb na een herinstallatie van WinXP last van iets vergelijkbaars gehad bij mijn PCTV Rave. Bij mij was het om een of andere reden met de IRQ sharing foutgegaan (waarom dat bij herinstallatie zonder hardwareveranderingen moest gebeuren is mij een raadsel), maar goed, ander PCI slot gezet en het werkte weer perfect. Misschien zou je dat ook kunnen proberen...

Oslik blyat! Oslik!

• lasermen
dat heb ik al geprobeert heb hem in elke pci slot gehad

Verwijderd

ik zou inderdaad uitkijken met codecs die niet voor zo'n kaart zijn.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Had ik gesteravond met mijn tv-kaart ook. Bleek dat niet alle drivers geinstalleerd waren. Had hem ook al een tijdje niet meer gebruikt. Windows (xp prof) herkende ook geen nieuwe hardware. Heb hem eruit gehaald, opgestart en weer erin gedaan en toen vroeg die weer om de drivers. Toen deet ie het weer. Misschien dat dit bij jou ook het geval is?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...CTVStereo_5.80_Update.exe
55!! mb
Ik ben heel gelukkig met deze update, had konstant het euvel dat ik de wizzard moest starten om ook maar tv te kunnen kijken, maar deze draait perfekt.
Heb je deze dan als nieuwste driver en install prog?
Let wel op bij installeren dat je de Nederland, of pal keuze goed aansjekt.
Pagina: 1