Toon posts:

JVC Gr DV1 - Hoe op de pc krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Opa heeft deze camera en ik wil hem een keertje lenen om het e.a. te filmen maar vraag me af: Hoe krijg ik deze beelden op me pc?

Het is een oude cam, paar jaar oud, hoe werkt het dan, ik neem aan dat die geen firewire heeft.

Het gaat om deze camera: http://www.arnesta.freeserve.co.uk/jvc.htm

Iemand enig idee?

Alvast hartstikke bedankt.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

De camcorder zelf is alleen het opnamedeel van het systeem. Via het basisstation vindt koppeling aan TV en PC plaats.
hier gevonden :)

Er is weinig informatie te vinden over deze camcorder, maar blijkbaar is het dockingstation bedoeld om de connectie met de PC te maken. Wat daar op zit weet ik niet, maar zou je zo zelf moeten kunnen zien :)

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Deze camera heeft een seriele uitgang: RS-232/serieel.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• tstrik
Voor deze camera zul je eerst de seriele adapter moeten aanschaffen.
En als hij er bij zit kun je hier software ophalen http://www.jvc.de/html/fa...oftware/22/camcorder.html

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is video, Audio en Video dus, niet Fotografie :P Move FG > AV

LinkedIn
Instagram

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Die seriele adapter is alleen voor stilstaande beelden, mijn ouders hebben de GR-DVM1 en die heeft exact hetzelfde probleem, geen DV-out :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• tstrik
Doe de tape in een andere camera die wel een dv out heeft

Verwijderd

Topicstarter
Oei, dat zuigt best wel, jah tape zou eventueel in een andere kunnen, maar ik heb zelf geen firewire aansluiting ofzo, nah balen weer :(

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:42
Je zou ook een Pinnacle Dazzle kunnen kopen. Deze sluit je op de USB 2 poort aan en via de Dazzle kun je dan je analoge beelden via tulp-stekkers/s-video van en naar de pc kopieren. Deze dingen zijn helaas niet goedkoop.

• tstrik
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 20:45:
Oei, dat zuigt best wel, jah tape zou eventueel in een andere kunnen, maar ik heb zelf geen firewire aansluiting ofzo, nah balen weer :(
heb je ook geen aansluiting op je videokaart of een tvkaart met een av aansluiting, waarop je een andere camera kan aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was mijn plan al:

Camera plaats ik in het dockingstation. Die heeft een S-OUT (S-video-out)..

Als ik nu een TV KAART koop die een S-IN (S-video-in) heeft.. dan kan ik TV beelden inladen maar ook de CAMERA beelden.. Dit moet werken?

Iemand zegt dat het niet werkt, maar ik denk van wel, het zijn immers de zelfde types (S-IN/OUT)... Iemand een antwoord?

Edit: Is deze geschikt dan? http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=470009

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 22:28 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Ik denk dat de meeste TV-kaarten geen S-Video-in hebben.
Je doet er in dat geval beter aan een Capture kaart van bijvoorbeeld Pinnacle te kopen.

En je zegt dat een andere camera wel firewaire heeft waar het bandje ook in past? Firewire-kaarten zijn dacht ik een stuk minder duur... ;)

Verwijderd

Topicstarter
De Pinnacle PCTV Rave heeft dit:

Decoder/PCI Bus master-Controller-Chip - Conexant CN878
Top kwaliteit tuner met volledige ondersteuning voor hyperband kabeltv
Antenne-ingang - IEC adapter
Video-ingangen - S-video (Hosiden connector)
Composiet video (RCA connector)
Audio-uitgang - 3,5 mm stereo aansluiting
Ik denk dat dit dan een capture / tv kaart (combinatie) is .... Nee de cam van me buurman heeft firewire , maar ik moet dan nog een firewire kaart kope dus koop ik liever direct een tv kaart voor de cam van me opa..

Maar gaat dit werken? En de kwaliteit enzo? Gaat die achteruit?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Sowieso is het kwaliteit van digitaal signaal altijd beter. ;)
Ananaloog wil ook, maar kan wel eens een enkele keer een beetje mis gaan (mijn oom deed ook aan digitale videobewerking door het eerst analoog over te zetten).
Je kunt het natuurlijk proberen met die TV-kaart. Als er dan toch op stata dat ie ook S-Video in heeft...
Ow wacht es! Ik heb geloof ik exact de zelfde kaart op mijn stage gezien! Die heeft volgens mij inderdaad ook S-Video in en Composiet in (zo'n gele tulp-stekker). ;)

Dus: je kunt het proberen, maar ik heb het idee dat fireaire-kaarten toch goedkoper zijn (zonder naar de pricewatch oid te hebben gekeken hoor).

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 03 maart 2004 @ 10:40:
Sowieso is het kwaliteit van digitaal signaal altijd beter. ;)
Ananaloog wil ook, maar kan wel eens een enkele keer een beetje mis gaan (mijn oom deed ook aan digitale videobewerking door het eerst analoog over te zetten).
Je kunt het natuurlijk proberen met die TV-kaart. Als er dan toch op stata dat ie ook S-Video in heeft...
Ow wacht es! Ik heb geloof ik exact de zelfde kaart op mijn stage gezien! Die heeft volgens mij inderdaad ook S-Video in en Composiet in (zo'n gele tulp-stekker). ;)
Ja dat dacht ik ook ja
JeroenM_tbs schreef op 03 maart 2004 @ 10:40:
Dus: je kunt het proberen, maar ik heb het idee dat fireaire-kaarten toch goedkoper zijn (zonder naar de pricewatch oid te hebben gekeken hoor).
Nou, ik heb zelf geen firewire cam, dus dan moet ik de cam van me buurman steeds lenen wat niet leuk voor hem/mij is.. dus ik wil liever iets om S-video in te laden...
Pagina: 1