Problemen met Edimax Wireless LAN Kit

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb bij MyCom een paar dagen geleden een 11Mbps Edimax Wireless LAN Kit gekocht met daarin een accespoint en 2 wireless USB dongles. Hij was nog afgeprijsd ook van €139 naar €99, dus dat leek me dus een mooie deal.

Maar hij werkt niet!! Ik heb mn chello kabel in het accespoint gestoken, antenne eraan vastgedraaid en het accespoint in het stopcontact gestopt. Daarna de USB dongles in mn computers gedaan, de drivers en programmaatjes geïnstalleerd en mn IP (192.168.2.* NIET 1) en subnetmask (255.255.255.0) ingesteld bij Network Connections. Volgens de handleiding moet ik in IE naar 192.168.2.1 gaan en........ dat wil ie niet (pagina niet gevonden). Ik krijg gewoon te zien dat de pagina niet bestaat. Op mn accespoint brandt het power lampje, mn WLAN lampje knippert en mn LAN lampje brandt. Ik ben een aantal keren wel geconnect geweest op het netwerk, maar in de meeste gevallen blijft hij maar connecten en doet hij niets. Maarrrrrrrr, tot mn grote verbasing kon ik 1 keer wel op de router pagina komen. Dus ik was vet happy, geeft ie net op het moment dat ik mn MAC adres wil instellen weer een "pagina niet gevonden" bericht. En sindsdien heb ik de router pagina ook niet meer gezien.

Iemand enig idee wat dit voor iets idioots is?? Ik heb wel een draadloos netwerk nodig, aangezien ik 3 computers heb verspreid over het huis op meerdere verdiepingen. Mn verhaal lijkt eigenlijk een simpele oplossing te hebben.... het probleem lijkt te zijn dat het accespoint te ver afstaat van de computers en dat er dus geen signaal is. Helaas, dat is het niet. Ik heb continu een signal strenth van boven de 60% gehad en ik heb zelfs met mn laptop bovenop de router gezeten en nog kon ik niet op de router pagina komen. Kan iemand mij helpen?? Ik had in de search iets gevonden over dat als je gateway afwijkt van je ip, dat dit bij Edimax problemen geeft, maar die post kwam uit 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Geen bekend probleem dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je moet volgens mij ook de eerste keer eventjes via je vaste LAN naar de setup pagina van die router gaan.

Volgende keer graag niet zo snel kicken, en al helemaal niet met zulke smileys.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Die smiley is niet negatief bedoelt hoor. Ik dacht dat : ( gewoon een teleurgestelde was. Ik wist niet dat hij rood werd. ;)

De enige manier hoe ik op die router pagina kan komen is wireless. Van buitenaf kan ik em niet benaderen. Maar het is toch raar dat ik 1 keer op die pagina ben gekomen en dat ik niets heb veranderd en dat het daarna nooit meer gelukt is. Ik had em gekickt omdat ik weer snel terug wil naar MyCom om em terug te brengen. Zal niet weer gebeuren.

Thnx voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91320

er zitten toch ook gewoon LAN pluggen achterin? meestal moet je de eerste keer instellen nl via LAN doen (dat is ook wel zo makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20

bonetone

2B Silver Sonic

Heb je een firewall aanstaan? Eerst nieuwe netwerk toestaan voordat je die ip-adressen kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 14:58

Flydude

Mighty pirate

En eventueel geen ip-adres instellen maar door DHCP laten bepalen. Wellicht wil je router je een ander ip-adres geven dan jij denkt.

Schot in het donker, ik geeft het toe O-)

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Heb je de default gateway ook goed ingevuld? Anders is het misschien inderdaad wel handig om eerst een keer DHCP te gebruiken. Volgens mij heeft dat ding namelijk een pool gereserveerd voor DHCP-adressen. Dan weet ik niet wat ie doet als jij dat IP hard ingeeft.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 13:49
[quote]Koffie schreef op 01 maart 2004 @ 09:26:
Je moet volgens mij ook de eerste keer eventjes via je vaste LAN naar de setup pagina van die router gaan.
quote]

dat is de manier ja wireless gaat niet ivm beveiliging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
De firewall had ik uit het geheugen geladen en de windows firewall (op de XP computer) uitgeschakeld. Aan de achterkant van het accespoint zit enkel 1 LAN aansluiting, dus er is maar 1 manier om de router in te stellen, draadloos. En dat lukt me dus niet. En het idiote is dus dat ik 1 keer wel om een paswoord werd gevraagd en dat hij toen pagina niet beschikbaar aangaf en ik 1 keer zelfs ingelogd ben geweest en na een paar keer klikken pagina niet beschikbaar kreeg. Volgens het boekje moet ik zelf mn IP en subnet mask instellen, maar ik zal het proberen om het door DHCP te laten bepalen.

Ik vat gewoon niet dat dit niet instant werkt. In principe hoort een volledige leek dit te kunnen instellen.
Pagina: 1