[SCSI] Controller voor U320 LVD HD + Plextor CD-rom / CD-rec

Pagina: 1
Acties:

• dellai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:06
Ik heb een Maxtor 15K 73,5GB aangeschaft die oorspronkelijk als een "spare" gebruikt werd voor een Dell hotswap systeem (backplane). Ik had al een IBM DNES 9,1GB schijf. Dit alles draait (excl. de nieuwe Maxtor schijf) op een Adaptec AHA-2940UW controller.

Om mijn nieuwe schijf te gaan gebruiken, wil ik een U160 controller aanschaffen alwaar ik beide Plextor devices aan wil hangen en natuurlijk mijn nieuwe harde schijf. mijn IBM DNES schijf hoeft hier niet in te komen, deze wil ik destijds wegdoen tezamen met de AHA-2940UW.

Nu was mijn keuze gevallen op een Adaptec 19160 http://www.adaptec.com/wo...C-19160&source=prodfinder controller, maar vraag mij af of dit wel kan met een harde schijf die normaal in een backplane geinstalleerd dient te worden.

Kan iemand mij vertellen of dit een goeie keuze is, of kan ik beter naar iets anders op zoek gaan?

Ik draai momenteel windows XP

[ Voor 4% gewijzigd door dellai op 29-02-2004 11:28 ]

Egg ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Je moet die harddisk uit de bracket halen, en als die aan de achterkant een enkele aansluiting heeft is het een SCA schijf en zul je een convertor moeten aanschaffen van SCA naar U160, 80 naar 68 pins.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dellai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:06
Je moet die harddisk uit de bracket halen, en als die aan de achterkant een enkele aansluiting heeft is het een SCA schijf en zul je een convertor moeten aanschaffen van SCA naar U160, 80 naar 68 pins.
Het is inderdaad een SCA schijf met een voor mij onbekende aansluiting. van SCSI ben ik altijd gewend dat het pinnetjes zijn, maar dit is een andere connector.

De keuze van de SCSI controller is dus wel goed ? ik moet dan alleen nog een convertor erbij aanschaffen?

Egg ?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Yep controller is goed maar je zou ook nog eens naar de LSI oplossingen kunnen kijken zoals bijvoorbeeld van Tekram. ALs je een SCA schijf hebt kun je hem met een convertor gewoon op elke controller aansluiten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ja, die controller zal aan je eisen voldoen. En let er op dat je geen trage convertor neemt, anders doet je snelle 15K straks maar max 40MB/s of zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

19160 is een goede controler, is ook standaard ondersteund door win xp.
goede sca converters kan je hier halen: http://www.mr-at.nl/
Pagina: 1