Toon posts:

CS frames normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is:

P4 1,7
640 Mb rd ram
radeon 9700

maar volgens mij haal ik ontzettend lage frames. Ik draai op 1024x768 32 bit opengl, maar ik haal maar 70 frames op mijn systeem dit is toch hartstikke laag in verhouding, als je bedenkt dat het spel al ruim 4 jaar oud is.

Ken iemand kijken wat hij krijgt met een soortgelijk systeem en dezelfde instellingen, liefst een met radeon.

Ik gebruikte Fraps om mijn frames te zien. Hier te dl'e

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 11:25 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 21:52
Heb je Vsync aan of uit, en wat is je Refreshrate ?

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 29 februari 2004 @ 11:25:
Heb je Vsync aan of uit, en wat is je Refreshrate ?
zal ff kijke

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
typ in console fps_max en check je vsync

offtopic:
tis niet te bedoeling dat je een reply post dat je "ff gaat checken"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
CS heeft ook z'n eigen command om de framerate te laten zien, daar heb je Fraps niet voor nodig. Net_graph 3 (1 en 2 werken ook) in de console typen is genoeg ;)

Maar nog iets anders: ATi videokaarten hebben nooit goed met CS overweg gekund, zoals ik een paar minuten geleden in SPV zei: je kan het snelste systeem hebben wat er bestaat, de kans is er dat als je een ATi kaart hebt je nog steeds geen mooi 100 fps krijgt. Een bugje die alleen speelt als je dus een ATi videokaart hebt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Redelijk offtopic, sorry...
Ik heb CS op m'n Acer TravelMate 800 en ik heb volgens mij last van ghosting. Kan ik het aantal fps toevallig verminderen ('frame limiter')?

TM800 specs: Centrino 1.3, Mobile Radeon 9000, 512MB DDR, 1400*1050 scherm
Ik post het hier omdat het hier toch over fps gaat en ik het geen nieuw topic waard vind.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 11:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:35:
Redelijk offtopic, sorry...
Ik heb CS op m'n Acer TravelMate 800 en ik heb volgens mij last van ghosting. Kan ik het aantal fps toevallig verminderen ('frame limiter')?

TM800 specs: Centrino 1.3, Mobile Radeon 9000, 512MB DDR, 1400*1050 scherm
Ik post het hier omdat het hier toch over fps gaat en ik het geen nieuw topic waard vind.
Gewoon Vsync aan, komt hij niet boven je refreshrate.

@ TS, misschien is jou refreshrate laag voor je systeem, maar met 70 fps speelt het super vloeiend toch?

Verwijderd

70 fps is normaal omdat je fps nog begrensd staan in je config
fps_max aanpassen denk ik dat het is
(staat standaard op 70 , zet dus maar naar 100)
en ook zoals eerder vermeld je v synch uitzetten in je beeldopties

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:10
als je developer 1 doet en vervolgens fps_max 200 geeft, dan kan je framerate ook hoger als 100 gaan :)

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal het werkt :)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

December schreef op 29 februari 2004 @ 11:32:
CS heeft ook z'n eigen command om de framerate te laten zien, daar heb je Fraps niet voor nodig. Net_graph 3 (1 en 2 werken ook) in de console typen is genoeg ;)

Maar nog iets anders: ATi videokaarten hebben nooit goed met CS overweg gekund, zoals ik een paar minuten geleden in SPV zei: je kan het snelste systeem hebben wat er bestaat, de kans is er dat als je een ATi kaart hebt je nog steeds geen mooi 100 fps krijgt. Een bugje die alleen speelt als je dus een ATi videokaart hebt :)
daar zijn genoeg fixjes voor hoor. heb met devolper uit mijn fps al op 800 gehad met mijn ati radeon 9600 pro. Ik quote nu ff stuk uit cs.nl forum.
Na aanleiding van vele vragen van fps drops in cs met een ATi Radeon gfx kaart, heb ik voor die mensen een oplossing.
Ik heb in de vorige thread "fps dr0p bij smoke ?" paar oplossingen geplaats, na aanleiding dat niet iedereen die thread bekijkt, zet ik hem hier neer.
Succes!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing nr.1 + Oorzaak
Heb je eenmaal GeForce 2 ofzo, dan heb je best wel veel kans op fps drops.
En heb je een ATi Radeon gfx kaart, dan heb je ook heel veel kans op fps drops.

De engine van half-life in steam is veranderd, want nu in steam heb je ook de optie om op 32 bit te spelen, daarvoor hebben ze OpenGL aangepast, maar ook veel bugs achter gelaten, het ligt niet aan je videokaart.
Maar voor mensen die ATI gebruiken en last hebben van FPS drops, bezoek deze link, je zult informatie vinden over hoe je dan fps hoger krijgt.

http://www.ati.com/support/infobase/4280.html
(Officiële website van ati, het kan je de oplossing geven voor weer een normale fps in cs.)
En nog tip voor mensen met ati videokaart, enter deze commands, met geluk kan je hogere fps bereiken.)

ati_npatch 0
ati_subdiv 0
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++
Oplossing nr. 2 + Oorzaak (Engels)
2- The guys from #take2 (quakenet) seem to found out what the problem for the fps problems in 1.6 was. Valve is using an old opengl driver.

Here is their way to fix it:
- Go to the Windows\System32 directory and look for your opengl.dll

If you're using a nvidia card the nvoglnt.dll is the right one.
For Ati cards it's the atioglxx.dll.
And for the rest the opengl32.dll.

- copy that file to your ..\SteamApps\user@user.de\counter-strike\gldrv directory.

- open the drvmap.txt in that directory and change the text to the following:

Default Default
gldrv/YOURFILENAME.dll OpenGL Driver
-------------------------------------------------
BRON: http://www.siq.dk/tweaks.asp

SUCCES
==========================================================
Hallo,

ten eerste wou ik even dit zeggen, valve is heel verkeerd bezig met hun drivers voor 1.6

Ik een trotse eigenaar van een ati radeon 9200 128 mb vindt het toch een beetje jammer om 30 tot 50 fps te hebben in cs1.6 terwijl ik dit in mijn oude systeem met een geforce 4 mx 8x agp, wel 100 fps haal :S

DUs ben ik maar is gaan zoeken wat ik hier aan kan doen

ten eerste als je een ati kaart bezit installeer de nieuwste drivers catalyst 4.2 op het mommnet zitten al fixes in voor cs1.6

ten tweede DOWNLOAD dirextx9 !! deze ondersteunt veel functies van je videokaart, directx is te vinden op de microsoft site

ten derde
Zet in je launch options van cs het volgende -heapsize (en dan dan 2/3 van je systeem ram, alleen aan te raden als je een redelijk systeem heb)
zo dus -heapsize 384000 (ik heb 512 ram)

zo verander is dit Als je in steam bij games rechter muis knop drukt kan je bij properties komen, dan kan je daar weer in op launch options drukken

Ten vierde op www.sogamed.com is er een fps tweak VOOR JE CONFIG te vinden

iK HOOP DAT IK NU WAT ATI BEZITTERS EEN HOGERE FPS KAN GEVEN..
bij mij hielp het In ieder geval wel, me fps zakken nu niet meer onder de 90 en bijna altijd 100.

alleen op aztec willen me fps nog wel is lager uit vallen, maar alle andere mappen is het stukken beter

Note* ik zit nu op school en heb alle de benodigde links er niet helemaal bij, ook zit ik nu via linux op de site ...als het letter type vaag is ligt het daaraan...

• Hahn
gakkethijs schreef op 29 februari 2004 @ 16:54:
[...]

daar zijn genoeg fixjes voor hoor. heb met devolper uit mijn fps al op 800 gehad met mijn ati radeon 9600 pro. Ik quote nu ff stuk uit cs.nl forum.

[...]

================================================
[...]
Ik wist wel dat er enkele fixes waren, maar meestal werkten die toch niet (zo) goed als verwacht, maar het is nieuw voor mij dat er toch nieuwe fixes zijn die écht werken. Maar dat kan ook komen omdat ik CS al een lange tijd niet meer heb gespeeld, maar bedankt voor de info :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
December alles is onzin ...

Je moet gewoon ff met het commando fpsmax 100 de frames wat opschroeven ;)

Ik heb met een radeon 9700pro en 9600xt altijd makkelijk de 100fps gehaald en cs liep als een zonnetje.

IMO is het altijd onzin dat ati kaarten het slechter zouden doen met een spel tov van nvidia kaarten en andersom..

Tweakers Discord

• Hahn
Sure ;)
Je moet gewoon ff met het commando fpsmax 100 de frames wat opschroeven ;)

Ik heb met een radeon 9700pro en 9600xt altijd makkelijk de 100fps gehaald en cs liep als een zonnetje.
Dan heb jij geluk gehad, want dat heeft bij mij nooit gewerkt
IMO is het altijd onzin dat ati kaarten het slechter zouden doen met een spel tov van nvidia kaarten en andersom..
Ik zeg niet 'een spel', ik heb alleen gezegd dat er veel problemen zijn (geweest) met Ati videokaarten en CS, en dat kan je niet ontkennen.

Verwijderd

December schreef op 29 februari 2004 @ 17:03:
[...]
Sure ;)

[...]
Dan heb jij geluk gehad, want dat heeft bij mij nooit gewerkt

[...]
Ik zeg niet 'een spel', ik heb alleen gezegd dat er veel problemen zijn (geweest) met Ati videokaarten en CS, en dat kan je niet ontkennen.
Wat jij zegt, dat ati kaarten veel problemen hebben gehad was alleen in het verleden. Tegenwoordig met de nieuwe drivers worden jou argumenten *poef* verklaard...
En even ter verduidelijking, je kan gewoon 100 fps halen in cs met een gf2 mx400, je moet letten op de volgende zaken:
100 hz op de resolutie die je speelt
fps_max 100

CS heeft een bug en zet meestal de herz op 60 op welke resolultie die je ook speelt, dit resulteert in een lage fps rond de 60/70. Met het programmatje NVrefresh rate kan je in Windows je refreshrate aanpassen. Zo heb ik 100 herz ingesteld op resolutie 800x600, dit resulteert in ongeveer 100 fps in CS, of ik nu op mn ti4200 speel of mn oude gf2mx400 maakt niet veel uit. Een radeon 9700 van de TS is al helemaal overkill voor CS.

TS, Als fps_max 100 of 200 niet werkt dan doe je het volgende:
je speelt dus onder resolutie 1024x768 32, wat je moet doen is even nagaan (in windows beeldinstellingen) of je monitor 100 hz kan draaien op 1024x768 32. Zoja, dan leg je dat vast met programmatje NVrefresh rate of een ander soortgelijke proggie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 17:27 ]

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

9700 is geen overkill voor cs. sinds 1.6 zijn de systeem eisen flink op geschroeft. gooi maar eens flink wat granaten op een hoge reso met high detials dat trekt geen computer terwijl in 1.5 dat wel te halen was. aangeraden systeem eisen voor steam aleen als is 1ghz en hl engine heeft leuke upgrade gehad en daar bij komend. op veel maps zie je nog al veel texture tegelijk dat heb je echt wel een leuke computer nodig maar als je cs goed tweakt haal je constant 100 fps maar boeie als je beeldscherm nie hoger dan bv 85 haalt op 1024x800 heb je niks aan fps. zolang je ms zolaag en constant mogelijk is en je fps ook echt constant is speel je het fijnst. rest is gewoon skilz

Verwijderd

Hz van je monitor op max zetten wat hij aan kan. En in console: net_graph 3, fps_max 999. (Dit is met Vsinc aan omdat het gewoon 100x mooier loopt met Vsinc...als je Vsinc uit zet kan je max 100 fps halen.)
Pagina: 1