Na aanleiding van vele vragen van fps drops in cs met een ATi Radeon gfx kaart, heb ik voor die mensen een oplossing.
Ik heb in de vorige thread "fps dr0p bij smoke ?" paar oplossingen geplaats, na aanleiding dat niet iedereen die thread bekijkt, zet ik hem hier neer.
Succes!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing nr.1 + Oorzaak
Heb je eenmaal GeForce 2 ofzo, dan heb je best wel veel kans op fps drops.
En heb je een ATi Radeon gfx kaart, dan heb je ook heel veel kans op fps drops.
De engine van half-life in steam is veranderd, want nu in steam heb je ook de optie om op 32 bit te spelen, daarvoor hebben ze OpenGL aangepast, maar ook veel bugs achter gelaten, het ligt niet aan je videokaart.
Maar voor mensen die ATI gebruiken en last hebben van FPS drops, bezoek deze link, je zult informatie vinden over hoe je dan fps hoger krijgt.
http://www.ati.com/support/infobase/4280.html
(Officiële website van ati, het kan je de oplossing geven voor weer een normale fps in cs.)
En nog tip voor mensen met ati videokaart, enter deze commands, met geluk kan je hogere fps bereiken.)
ati_npatch 0
ati_subdiv 0
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++
Oplossing nr. 2 + Oorzaak (Engels)
2- The guys from #take2 (quakenet) seem to found out what the problem for the fps problems in 1.6 was. Valve is using an old opengl driver.
Here is their way to fix it:
- Go to the Windows\System32 directory and look for your opengl.dll
If you're using a nvidia card the nvoglnt.dll is the right one.
For Ati cards it's the atioglxx.dll.
And for the rest the opengl32.dll.
- copy that file to your ..\SteamApps\user@user.de\counter-strike\gldrv directory.
- open the drvmap.txt in that directory and change the text to the following:
Default Default
gldrv/YOURFILENAME.dll OpenGL Driver
-------------------------------------------------
BRON:
http://www.siq.dk/tweaks.asp
SUCCES