Toon posts:

ASUS P3B-F bios update protection error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de bios van mijn ASUS P3B-F mobo updaten, maar krijg bij het runnen van aflash.exe de volgende melding "error flash protection switch is on". Ik heb de ASUS site al doorzocht, maar er staat nergens waar je deze kan uitzetten. Wie heeft ervaring met dit board en weet waar je dit moet uitzetten.
Het gaat trouwens op de update van 1005 naar 1006 zodat W2K kan installeren.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Ik weet het niet zo uit me hoofd, maar meestal is dit een bios instelling.

Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mainboards/asus-p3b-f/setup.jpg

BIOS UPDATE: ............

[ Voor 45% gewijzigd door Hoyden op 29-02-2004 11:22 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of een jumpertje op het mobo ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Ik denk dat er iets mis is met die file wat je wilt flashen, hij zegt immers error flash protection switch is on? Als het gewoon een beveiliging tegen flashen was kreeg je denk ik dezelfde melding, maar dan zonder error erbij.
Probeer het bios eens ergens anders te downloaden of een ander flash programma te gebruiken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de bios de "bios update" op enabeld en heb ook nog de virus protectie uitgeschakeld. Ik ga nu proberen een andere versie van de aflash.exe te downloaden en kijk als het daarmee lukt.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 17:34
zerocool is right

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan mag je wel zeggen welke :P

Ik heb net mijn P3B-F erbij gepakt, incl manual en geen jumpertje te vinden met die functie :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

probeer anders asusupdeet onder windos

Verwijderd

flashen onder windows? ben je wel goed?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:09:
flashen onder windows? ben je wel goed?
:?

Ja, dit levert over het algemeen weinig problemen op..

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Laad eerst de CMOS defaults, dan moet het wel werken (er vanuit gaande dat je de laatste AFLASH.EXE hebt). BIOS versie 1008-04 Beta is er ook trouwens... en er is een versie die Tualatin cpu's juist herkend. Ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb, dus als je die zoekt, mail me effe.

Concrete Loop Watercooling

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 10:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Die versie ^ heb ik ook in mijn Asus P3B-f zitten .. kan trouwens niet zeggen dat ik er verder ook maar iets van gemerkt heb :?

Maaarreuh, bestanden op een diskette zetten en rebooten die hap .. niks geen windows hoor, doe nou maar gewoon de stappen die achterin het boekje staan dan komt het allemaal voor elkaar :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Je mobo moet wel in de zogenaamde ""Jumperfree mode" staan dwz alle switches aan een zijde raadpleeg je manual welke zijde, mocht je niet meer in het bezit van je manual dan wil ik het wel opzoeken voor je heb dat boekje wel ergens op zolder liggen.

Enne las ik dat iemand een BIOS had die Tualatin cpu''s herkende betekent dat ik een Tualalatin erop kan prikken zonder de "Wiremod" uit te hoeven voeren dan ben ik zeer geintreseerd in die versie.

Ik heb al jaren BIOS versie 1008-04 Beta erop draaien en deze werkt overigens prima met een Coppermine 866 mhz cpu met een FSB van 133, in tegenstelling tot de 100 mhz cpu's valt er niet mee te overklokken op dit mobo, ach het intel 440 BX chipset was ooit ook maar voor een FSB van 100 mhz ontworpen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:45:
Enne las ik dat iemand een BIOS had die Tualatin cpu''s herkende betekent dat ik een Tualalatin erop kan prikken zonder de "Wiremod" uit te hoeven voeren dan ben ik zeer geintreseerd in die versie.
Helaas, dit kan niet. De BIOS zorgt er alleen voor dat een Tualatin CPU netjes herkend wordt, dus niet als een Pentium II. Overigens werkt het bord zonder deze aangepaste BIOS ook goed met Tualatin CPU's, alle functies in de CPU worden volledig benut.

Concrete Loop Watercooling

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Als je er een Tualatin op wil zetten kan je voor een P3B-F een Slot-T adaptor gebruiken van Upgradeware. In NL te verkrijgen bij ABG computers.

edit:
Voor het P3B-F moet je dan wel minimaal mobo revision 1.01 hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door EXX op 03-03-2004 17:17 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Dat speciale bios heeft dus geen nut, ik heb nu een coppermine 866 mhz draaien middels een socket 370 adapter en heb toen die tualatins uitkwamen weleens een 1300 mhz erop gehad die werd gewoon als een pentium 3 1300 mhz herkend.
Pagina: 1