Toon posts:

NEC 1300 DVD en/of systeem zien lege dvd schijfjes als "vol"

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP
NEC 1300 [bulk], firmware van 1.06 naar 1.09
Nero 6

Sinds afgelopen vrijdag, 27 februari, worden lege dvd schijfjes door mijn NEC 1300 dvd brander en/of systeem als vol gezien/gezet.
Lege schijven hebben zonder enige actie of bewerking in "eigenschappen" de status "gebruikt" en kunnen tevens niet meer gewist worden door Nero, die dan wel weer doodleuk meld dat "schijf niet aanwezig is", terwijl deze toch echt in de brander zit.

Wissen in een andere computer (wat wel lukt) geeft helaas hetzelfde resultaat. Schijven blijven als vol gezien worden (...dus ook in die andere computer...).
Heb inmiddels firmware ge-update, maar geen verandering in het probleem.

Enige verandering aan het systeem is dat er donderdag 26 februari een 2e harddisk, Maxtor S-ATA 120 GB, is bijgezet en dat er sinds deze week aardig wat virussen worden onderschept door Norton.

Hoewel ik het niet direct vermoed, vraag ik mij af of dit euvel door een virus kan worden veroorzaakt (welke de schijfjes "bewerkt") of dat het bijzetten van die 2e schijf er iets mee te maken heeft (al lijkt mij dat laatste wel heel sterk).

Wie heeft betere vermoedens, ideeen of tips omtrent dit probleem.... ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 11:18 ]

Verwijderd

Virus lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ontkoppel de 2e schijf eens(naar de oude situatie) Heb je ook ander merk/type DVD's geprobeerd? De Nec heeft wel eens ruzie met sommige merken. Met de firmware-updates accepteert hij steeds meer merken.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36

AMDFreak

Intel is zo..

hmmm.. probeer eens een hennie/herrie firmware dan?
want die werken hier gewoon lekker.. 1.09 offical pakte hier geen dvd+r daarna ff gedowngrade naar 1.08 herrie v4 en hij slikte alles.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Ja ff deinstalleren en opnieuw opstarten en laten herkennen, of ff iid nieuwe firmware proberen maar van de andere kant is dat wazig als hij het eerst wel deed. Maar het kan ook zijn dat je schijfjes een andere mediacode hebben gekregen bij het persen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
... wat betreft de schijven, zijn afkomstig van dezelfde spindel als toen het nog wel goed werkte.
Zal eerdaags de handel effe opnieuw installeren en kijken wat dat doet.

Verwijderd

Als je alleen maar een hdd hebt bijgeplaatst, is herinstallatie waarschijnlijk heel niet nodig. Gewoon voeding en/of IDE kabel loshalen van de bijgeplaatste hdd. Dan weet je misschien gelijk wat meer.

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
2e (nieuw bijgeplaatste) harddisk ontkoppeld. Gaf echter geen verschil.
De stuurproggies van de NEC 1300 removed, speler losgekoppeld, pc aan-uit-aan, weer aangekoppeld....
Helaas, geen verschil. Probleem is er nog steeds. Leest trouwens ook geen DVd schijven die al eerder gemaakt zijn.

Kan het zijn dat de laser gewoon stuk is ? Zoja, hoe dit te controleren ?

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat gevonden..... zegt iemand dit iets ? Klopt het verhaal ? (zal het inmiddels wel proberen...).
Mogelijke problemen met Nero/NEC1300A/WinXP:
NEC 1300A: Firmware update nodig om veel nieuwe DVD's te kunnen beschrijven (v1.07)
Nero: Versie 6 is aan te raden voor DVD's.
WinXP: In combinatie met NERO -MOET- de Image Mastering Service uit staan (kijk in Services onder Computer Management). De Image Mastering Servive (intern brandprogsel van Win XP) lockt namelijk de drive waardoor Nero er niks meer mee kan.
En verder nog....
Het kan nog sneller: Rechts klikken op je brander; eigenschappen; tabblad "opnemen" en dan "op dit station mogen opnames op CD worden gemaakt" afvinken (maar met deze methode blijft de Service wel gewoon draaien - Tweaker)
Nu staat er de kreet "afvinken" ....is dit nu aan of uit vinken ? Want uitzetten lijkt mij wat tegenstrijdig...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 20:04 ]

Verwijderd

Zegt mij allemaal niets. Ik zie geen tabblad opnemen. Niet via verkenner, niet via schijfbeheer, niet in Nero.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 20:36
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 19:43:
Nog wat gevonden..... zegt iemand dit iets ? Klopt het verhaal ? (zal het inmiddels wel proberen...).

[...]

En verder nog....

[...]

Nu staat er de kreet "afvinken" ....is dit nu aan of uit vinken ? Want uitzetten lijkt mij wat tegenstrijdig...
gewoon gaan voor de bovenste manier dan ;)
kun je anders niet eens een oudere firmware versie proberen? :)

Verwijderd

Topicstarter
De 2e, nieuwe, harde schijf nu gebruikt om een schoon systeem te creeren maar helaas geen verandering.

Wat wel opvallend is dat de DVD brander nog wel CD's kan lezen. Snap ter nks van.

Verwijderd

Ik zou 1.07 pakken als firmware en nero 5.5.1042.
En een keer een ander spindeltje pakken als het met dit bovenste niet lukt.

Verwijderd

Topicstarter
..ander firmware, andere NERO.... helaas.

Wel raar dat ie CD's wel fikt trouwens (..of is dit te verklaren?)

AAnvulling: ...ben het zat, ga naar informatique en gebruik maken van de goede service met omruilgarantie in het eerste jaar...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
2e aanvulling: Informatique heeft 1300 getest. Idd, overleden. Heb meteen de 2500 meegekregen. Top service !!!

[oeps, edit volgende keer... sorry]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 20:36
mooi opgelost zo te zien :)
hopen voor je dat die 2500 geen kuren vertoont

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 04 maart 2004 @ 11:23:
mooi opgelost zo te zien :)
hopen voor je dat die 2500 geen kuren vertoont
Hoop ook niet op kuren, maar je weet het maar nooit. Zag al wel een topic met de 2500 als onderwerp.
Zal es goed lezen en meteen de juiste software er maar opzetten. En anders weer naar Informatique _/-\o_
Pagina: 1