Toon posts:

cpu over voltage error

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb een asus K8V moederbord, 1 GB ram, Athlon 64 3200+ processor.
Ik sluit mijn diskettestation aan terwijl de pc draait en opeens valt de pc uit.
Ik probeer te herstarten maar het lukt niet. Ik sluit alle verdeelstekkers af, check de kabels achteraan en zet de pc weer aan. Ik start de pc op, gn probleem, tijdens het testen van het bios komt volgende melding:
Floppy controller failure
CPU over voltage error
Press F1 to resume

XP start op en geen probleem. Bij die Asus zit een hulpprogramma waar je cpu-fan en dergelijke kunt zien (aantal toeren dat ze draaien). Ook hier staan foutmeldingen ivm "thread" of zoiets. Heb toch maar mijn pc afgezet.

Wat is er fout? Ik weet dat ik het niet had mogen doen.
Alle fans draaien, ook de cpu fan.

Jesse

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Floppy kabel verkeerd om aangesloten? Haal 'm er eens af en kijk dan of de meldingen weg zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Blijft hetzelfde, had het al geprobeerd.

Verwijderd

Bij een floppykabel die verkeerd om zit gaat bij mij altijd dat LEDje voortdurend branden... hep je in het BIOS al naar het voltage van de cpu gekeken? misschien even CMOS clearen met jumpertje?

btw, t lijkt me niet zo slim om met een draaiende pc een floppy drive erin te hangen... 8)7

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:03

strandbal

Was het maar zo'n feest.

IIG is je floppy controller dood door het subtiel hotpluggen van je FD. Dus zet die maar uit in je bios, gaat toch nooit meer werken.

Dan heb je iig al 1 fout minder. Kijk dan even of je CPU voltage nog wel netjes op "auto" staat...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

GOED zo , nu heb je dus de floppy controller opgeblazen.
en wat betreft over voltage , ff het voltage in de bios controleren. Staat het goed dan zou ik eens een bios update proberen of hem misschien toch nog iets lager zetten.
maar ik vind het wel lachuh dat het weer iemand is gelukt een floppy aan te sluiten met de pc aan :D. Suc6 nog en een beetje met verstand verder werken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:13:
Ik sluit mijn diskettestation aan terwijl de pc draait en opeens valt de pc uit.
De reden ? :?

De floppy controller zal hoogstwaarschijnlijk de pijp uit zijn.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Een diskette station is dus blijkbaar geen plug en play apparaat blijkt maar weer >:) :D

[ Voor 12% gewijzigd door Banshee op 29-02-2004 11:38 ]

Verwijderd

Als je je bios in kan komen moet je de voltage op de core met de hand ff op het juiste voltage zetten, ipv [auto]. Dat werkt soms goed, want sommige borden maken fouten bij [auto] en voltage zetten.

Die van mij bijvoorbeeld (Gigabyte 8KNXP + p4 3.0) doet dat ook fout bij [auto]. Bovendien moet ik een ATX reset doen als ik mijn voltage verander. Anders lezen windows / MBM het voltage niet juist uit., oftewel bios geeft e.a. niet goed door na een verandering.

Houdt ook even in de gaten of er een nieuw bios is voor je mobo wat evt. problemen kan oplossen.

edit:
ATX reset = stroom van je compu af door stekker eruit, 10 sec je powerbutton ingedrukt houden dan weer loslaten. Stroom er weer op en dan PC weer aanzetten

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Je kunt het in de BIOS instellen op auto & als hij de fout blijft geven, probeer het voltage dan handmatig in te stellen (moet 1,5V zijn volgens mij).

Die diskette-controller is niet noodzakelijk kapot, je diskdrive waarschijnlijk wel. Probeer eens met een andere diskdrive (moet wel ergens te lenen zijn) en dan weet je het.

Blog (Linux-related)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Het kan natuurlijk ook zijn dat doordat je die floppy hebt aangesloten met draaiende pc dat je nog meer componenten op het moederbord gemold hebt doordat ze een spanningspiek of iets dergelijks kregen.
Kreeg je die melding van over voltage protection al voor je floppy-actie? Zo nee denk ik dat je het moederbord wel mag afschrijven...

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 21:32
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:13:
.
ehhh je stopt er toch geen stroom kabel in als de pc aan staat , idioot !
ooit gehoort van kortsluiting ? :9

edit : En vooral niet met die proc , mobo , geh

[ Voor 8% gewijzigd door NomadTitan op 29-02-2004 15:11 ]

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Hahaha dit meen je toch niet, je gaat toch niet seri je floppydrive aansluiten als je pc aanstaat?
Nouja suc6, die zal wel stuk zijn.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-08 21:32
niet meer doen ;) , straks gaat het goed stuk

[ Voor 105% gewijzigd door NomadTitan op 26-03-2004 07:16 ]

Verwijderd

Nou een Floppy is idd niet zo PnP als een cdrom zo zien we maar weer ;)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 08:06:
Nou een Floppy is idd niet zo PnP als een cdrom zo zien we maar weer ;)
Ehm, een cdrom drive kun je ook niet zo maar aansluiten als je pc nog aan staat hoor..... |:(

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Soms zit er nog een cd in een net ontkoppelde CD rom drive,
Dan sluit ik alleen de voedingskabels even aan terwijl de pc aan staat.
Dan even op eject en weer afkoppelen. Toch heb ik een keer gehad dat men PC in een keer uitviel, echt een klik geluid en zzz.... Maar meestal gaat het goed.
Maar alles doet het nog.
CPU over voltage? Zit daar een beveiliging op? Anders CMOS clearen?

Verwijderd

@ DHuuf

Ik heb t vaak genoeg gedaan, een cdrom uit een draaiende pc halen of erin doen. Er zit toch geen write cache op, dus je schijfje kan je niet beschadigen... Gewoon inpluggen, apparaatbeheer openen en dan ff Zoeken naar gewijzigde apparaten en klaar, je cd/dvd is bruikbaar ;)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

blix schreef op 29 februari 2004 @ 15:09:
Hahaha dit meen je toch niet, je gaat toch niet seri je floppydrive aansluiten als je pc aanstaat?
Nouja suc6, die zal wel stuk zijn.
Hebbik ook een keer gedaan, ik zag een flits tussen de floppy stroom aansluiting en de stroomkabel, en toen viel de hele pc uit. Met geen mogelijkheid wilde hij meer booten (er gebeurde dus echt NIETS bij het indrukken van de aan/uit knop), toen ik mijn floppy eraf haalde deed alles het achter weer... floppy dood...
Pagina: 1