Hoe strict is chello met de entry 500MB datalimiet?

Pagina: 1
Acties:

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022
Sinds vorige week ben ik na 4 jaar een classic abonnement bij chello teruggegaan naar een Entry abonnement. Ik heb nu echter wel een datalimiet van 500 MB per maand.

Door te kijken naar mijn verbruik denk ik net niet rond te kunnen. Met het progje DU meter ben ik erachter gekomen dat ik simpelweg door de computer aan te laten staan omgerekend 350 MB dataverkeer per maand genereer zonder ook maar iets te starten dat met dataverkeer te maken heeft. Volgens een chello medewerker kan dit ook dataverkeer van anderen in de straat zijn dat dan niet meegeteld wordt. Ik ben benieuwd.

Mijn vraag is nu wat doet chello wanneer ik de datalimiet overschrijdt. Dus niet het theoretische verhaal, maar wat ze echt gaan doen. Kun je straffeloos een stuk over die limiet heen of waarschuwen ze je al vroegtijdig en ga je direct terug naar supertraag wanneer je op de limiet komt?

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:17
Op http://datagebruik.chello.nl kun je je dataverbruik zien, zoals dit bij chello wordt geregistreerd

Verwijderd

Ik had van een collega begrepen dat ze je niet direct op de hielen gaan zitten maar bij exsesive gebruik denk ik dat ze direct ingrijpen, anders zakt natuurlijk het gehele management en abonnementen constructie in elkaar.

• Variable
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 16:50
ja, ze zijn de laatste tijd erg streng met terugzetten naar modem snelheid als je over de limiet heen gaat. 500mb is ook wel erg weinig voor een maand imo. daar zit je echt zo overheen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heet ook niet voor niets entry... zie het abbo als een instal abbo... waar je chello mee kan ervaren...

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022
Ok, even een update.

Met DU meter hou ik dus de laatste week mijn dataverkeer bij. Het viel me op dat ik ook dataverkeer heb (omgerekend 350 MB per maand wanneer de computer continue aanstaat) terwijl ik geen datagerelateerde proggies heb aanstaan. Kazaa of soortgelijke proggies zijn niet eens geïnstalleerd. Op deze wijze zou ik wel heel snel aan mijn limiet van 500 MB zitten. Voor mensen met een chello start abonnement is het dan helemaal een onbegonnen zaak met hun 250 MB.

Ik vroeg me dus af of dit ( idle ) dataverkeer ook daadwerkelijk meegeteld wordt. Gisteren, 2 maart, kwam mijn DU teller op 38,11 MB, upload en download gecombineerd. Op de "datagebruik" site van chello kwam hun meter echter slechts op 12 MB. Veel meer in overeenkomst met m'n echte verbruik. Als dit zo blijft dan is er niets aan de hand. Ik ben de laatste tijd sowieso wel tevreden met de kwaliteit van chello. Ik hou het in de gaten en post binnenkort de uitkomsten opnieuw.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Ik krijg zelfs al een mailtje bij Classic dat ik op de helft van mijn mijn limiet zit :/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat ze daar wel redelijk strict in zijn.. zulke goedkope abonnementjes leveren niks op, ze willen je het liefst zsm doorsluizen naar een duurder abo. })

Maar 500MB vind ik wel erg weinig (voor een tweaker :P)... ik heb es naar DU meter gekeken en dat haal ik ong. per week :o . En dan zit ik nog niet eens de hele dag achter mn pc (ben sowieso altijd pas na 5 uur thuis).

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

$n@p$hot schreef op 29 februari 2004 @ 11:38:
Op http://datagebruik.chello.nl kun je je dataverbruik zien, zoals dit bij chello wordt geregistreerd
Heb je hier dan al gekeken...je kan wel blijve gissen maar je kan beter even daar kijken of je ook echt 350mb hebt getranfert naar chellow toe

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
DU meter houdt natuurlijk ook de communicatie tussen jouw modem en je computer bij, waarschijnlijk veroorzaakt dit het verschil?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
Heb je hier dan al gekeken...je kan wel blijve gissen maar je kan beter even daar kijken of je ook echt 350mb hebt getranfert naar chellow toe
Krijgen de gebruikers dan binnenkort een RSS feed voor deze info zodat het op hun active desktop kan of moeten er weer een paar P&W'ers een rip-scriptje gaan schrijven? :)

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Haha zo'n iets zou wel makkelijk zijn maar, de mensen die dus voor zo'n abbo gaan, zullen denk ik niet de gevorderdheid hebben om zo'n active desktop te maken laat staan m te willen en te gebruiken:D

Verwijderd

de 500 mb datalimiet betekend niets anders dan:

500 mb op volle snelheid dat op dat abbo erbij staat.

na de 500 mb dan wordt je lijn geknepen.

dit komt dan neer op een snelheid van 4 - 6 kilobyte / sec.

Verwijderd

je modem word op 64 kbps/ 64 kpbs gezet als je er overheen gaat, en dat gaat vrij automatisch geloof ik als je datagebruik.chello.nl kan bereiken. Chello is er sinds februari heel streng in en heeft zelfs bijv bij classic de data limiet verlaagd. Dit is omdat er snellere snelheden aankomen de komende maanden. Ook voor het entry abbonement.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Lol ik heb gister alleen al; voor 1 gig gedowned >:) (adsl comfort)

[ Voor 17% gewijzigd door Dekaasboer op 03-03-2004 20:32 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1