Toon posts:

[XP + XPtablet] Welk netwerk bij deze apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet enigzins wel wat van netwerken af, maar ik ben benieuwd welk soort netwerk ik het beste kan opzetten met het bestaande apparatuur wat ik nu heb of dat ik nog wat moet bijkopen?
Echt relevante informatie over mijn "kwestie" kan ik hierover niet terugvinden in de FAQ..

Wat ik heb is:
1 Athlon1900+ (met 10mbps Nic - die indien nodig(?) als server zou kunnen fungeren)
1 Modem (Copperjet 810 (oud model) - die met een flash ook zou kunnen fungeren als Router)
1 Tablet-PC (HP TC1000 - met 801.11b en NIC)

Heb nog een paar vragen: :)
-Ik neem aan dat ik, om die 801.11b op de tablet aan de gang wil krijgen een WIFI accesspoint moet bijkopen, toch? Zou dat het geld waard zijn?

-Noobvraagje :'( : Als ik het hele verhaal vergeet van draadloos internet en de boel deel met behulp van de modem/router, moet ik dan 2 extra modems erbij hebben voor de PC en Tablet?

Verwijderd

Je hoeft geen AP te kopen, je kan ook een WiFi-kaartje voor je vaste PC halen en beide WiFi-kaarten in ad-hoc mode met elkaar laten praten.

Je kunt ook een gewone router kopen waarmee je met draadjes aan de gang gaat. Bedenk je echter dat een router met wireless AP erin vaak goedkoper is dan een zonder WiFi.

Mijn advies: koop een wireless router zodat je je computer en tabletPC beiden als clients kunt gebruiken, de één draadloos de ander via een kabeltje :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie snapt weinig van je verhaal.
Voor zover ik weet is een table PC icm XP Tablet nix anders dan een normale/andere PC met wat extra's erop.

Je kunt dus gewoon een AP neerzetten en daar die Table naar laten connecten.
Eventueel koop je een WiFi NIC in plaats van een AP, en zet je die in de server zodat je een Ad-Hoc netwerkje maakt.

Wil je helemaal geen wireless, dan moet je een NIC in de tablet doen, en inet op de server delen (of een inetdeel routertje neerzetten).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja bear with me.. zondag en nog vroeg..

Maar dat van die wireless router lijkt me wel wat :)
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 10:24:
Mijn advies: koop een wireless router zodat je je computer en tabletPC beiden als clients kunt gebruiken, de één draadloos de ander via een kabeltje :)
Dat lijkt me een goed plan ja :)

Maarehm, die Copperjet vervalt dan dus uit het hele plaatje?

Verwijderd

Je kunt een router kopen waar ook een modem inzit, zodat je rechtstreeks je telefoon/ISDN kabel erin propt. Anders laat je dat modem gewoon staan en hang je er een router aan. Maakt niet uit verder.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bedankt maar het is nog niet helemaal duidelijk
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 10:46:
Je kunt een router kopen waar ook een modem inzit, zodat je rechtstreeks je telefoon/ISDN kabel erin propt.
Met telefoon bedoel je dus : Analoog/ADSL?

Dus dan heb ik een Router nodig met ingebouwde modem + wireless AP? Bestaan die dingen? En zoja, ken je er een paar? Neem aan dat ze moeilijk te vinden zijn omdat het nogal een specifiek iets is.. modem/router/ap

Verwijderd

Nee hoor, niet specifiek. Sla de http://www.tweakers.net/pricewatch er eens op na :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb me al rotgezocht voordat jij 't postte, maar ik kom er echt niet uit :?
Ik kan hoogstens een Modem/router vinden of een standalone AP..
Maar een modem/router/ap met 802.11b/1draad-uitgang... eh..

Nog een ander vraagje dan, die andere oplossing dat ik 1 extra wifi-kaartje in m'n Athlon zet lijkt me het meest goedkoop? Ben ik dan helemaal klaar met wat betreft apparatuur aanschaffen?
Heb ik dan nog een extra modem nodig voor de tablet? (in de faq kan ik hier niks over terugvinden)
Pagina: 1