Toon posts:

[XP] Rare Vastlopers tijdens games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste tijd nog al problemen met windows xp als ik spelletjes aan het doen ben.. het is zo:

ik stop er een bep. spel in: the elder scrolls 3 Morrowind.

ik kan dit dan dus 3 a 5 min spelen en dan reset mijn pc zich automatish.
Dit doet die bij meerdere Games.

als ik dan weer in windows ben zegt windows dat het komt door de weergave driver van mijn ati radeon 9600 pro.

dit vind ik nu wel raar. hij heeft dit ook gedaan met mijn vorige video kaart ( ti 4200 ) en ik dacht toen dus van die is kapot. ik heb dus toen die ati radeon 9600 pro gekocht. maar het lijkt me sterk dat het nu nog aan de video kaart kan liggen. die is net 4 dagen oud.

waar kan het nu nog aan liggen?????

Mijn spec's zijn:

Amd 2800+
soltek kt400 mainbord
512 mb ddr geheugen 333 mhz
maxtor 80 gb 4 mb cache
pinnacle pctv pro
soundblaster 5.1 digital
pioneer dvd speler
lite-on 40x brander

verder wordt mijn cpu temp niet veel hoger dan 45 graden..

wie kan mij hier mee helpen????

thanx in advance

korn1987

Verwijderd

1) Wat voor voeding heb je? (niet onbelangrijk...)
2) Start, Deze Computer, Eigenschappen, Geavanceerd, Instellingen (bij opstart- en herstelinstellingen) De computer automatisch opnieuw opstarten uitschakelen.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13
Aaaaah, in het andere topic beschrijf ik precies hetzelfde probleem. Er is net tegen mij verteld dat ik kaart er opnieuw in moet doen. Ook las ik ergens dat je in je bios agp 8x enzo moet goed zetten.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Heb je al eerder search gedaan? Er zijn diverse topicjes over vastlopende games op GoT.

Ontopic:
Ik vermoed eerder dat het aan de voeding ligt... Hoe zwaar is je voeding? En zijn de voltages goed?

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is 300 wat..in de winkel hebben ze gezecht dat dat ruim voldoende is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 10:19:
mijn voeding is 300 wat..in de winkel hebben ze gezecht dat dat ruim voldoende is.
Merk of merkloos?

Verwijderd

Topicstarter
en dat met die kaart er overniew in doen heb ik ook al geprobeerd..

Verwijderd

Topicstarter
er staat niet echt een merk op...wel p4 /amd compatible

Verwijderd

Topicstarter
er komt wel steeds dus als ik dan de pc opnieuw start dat windows zegt van hij is hersteld van een ernstige fout. en er word ook een minidump gemaakt. en waarmee open ik dit dan, want mischien staat daar het probleem in.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
hoe zit het met je drivers/bios? alles geupdate?
je hebt een soltek bord. niet echt de meest probleemvrije borden...

btw, er is een edit knop ;)

Verwijderd

Ik denk dat het de voeding is... Heb je geen andere (zwaardere) voeding om dit uit te proberen?
BTW gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit button

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 10:49:
Ik denk dat het de voeding is... Heb je geen andere (zwaardere) voeding om dit uit te proberen?
BTW gebruik de [afbeelding] edit button
nee niet op het moment...maar daar mag het toch niet aan liggen??? er zit een nieuwe in en ze zijden in de winkel dat hij daarvoor wel geschikt was. en elke keer als de pc vastloopt en opnieuw opstart, krijg ik een minidump. hoe open ik die??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb je alle oude drivers verwijderd voordat je die ATI in de computer hebt gedaan

Verwijderd

Hoor je toevallig een tik uit de voeding komen als ie crasht?

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 29 februari 2004 @ 11:31:
heb je alle oude drivers verwijderd voordat je die ATI in de computer hebt gedaan
ja. alles geuninstalled. en volgens mij ook nog een keer windows er overniew opgezet, en nee mijn voeding maakt geen raar geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 29 februari 2004 @ 11:31:
maar dat probleem van dat crashen tijdens een game, daar had die ook last van met mijn vorige video kaart

ik zal het eens proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 12:20 ]

Verwijderd

Gebruik a.u.b. de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif button als je nog iets te melden hebt vlak na je vorige post.
Ik denk dat het slimste is dat je achterhaalt of het aan je voeding ligt.
Het makkelijkst is met een andere, zwaardere voeding, als je die niet hebt moet je alles wat je niet gebruikt uit je pc halen. (bv. geluidskaart, netwerkkaart, kortom alles wat je voor het testen niet nodig hebt)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net alles wat ik niet nodig had uit mijn systeem getrokken en het spel weer opgestart. Maar nu als het weer crashed kom ik als het ware weer terug in windows maar dan zie ik niets anders dan fage strepen over het scherm heen. wat kan dit zijn.

ik denk zelf dat mijn moederbord niet helemaal 100% meer is.

wat denken jullie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 13:11:
ik heb dus net alles wat ik niet nodig had uit mijn systeem getrokken en het spel weer opgestart. Maar nu als het weer crashed kom ik als het ware weer terug in windows maar dan zie ik niets anders dan fage strepen over het scherm heen. wat kan dit zijn.

ik denk zelf dat mijn moederbord niet helemaal 100% meer is.

wat denken jullie?
Moederbord zou kunnen, maar voeding is dus ook nog steeds een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een keer een BSOD gekregen en er stond dit in:

proces had locked page..

en dan de rest..van wat je moet doen en zo.

Wat kan dit zijn?
Pagina: 1