Toon posts:

Wireless lan via usb adapter valt weg na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikt wordt een wireless usb adapter (SMC) aan een linksys AP. Besturingssysteem: WinXP professional met SP1

Alles functioneert prima na installatie, echter na een reboot is de verbinding weg. Enige oplossing is de usb adapter te ontkoppelen en opnieuw aan te sluiten... pas dan werkt het weer.

Wie helpt mij op weg?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Klinkt als een probleem met de drivers. Staat de nieuwste software van de fabrikant op de pc?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, allernieuwste drivers van SMC worden gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me een windows instelling; IEEE 802.1x verificatie al uitgeschakeld, lost helaas niks op

Verwijderd

Ik heb dit ook. In win98 geen problemen. Iemand een idee?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Werken andere USB apparaten wel na een reboot?
(Mag WinXP je modem uitschakelen om energie te besparen?)

An Explanation of l33t Speak

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

mr_petit

opperprutser

wat bedoel je met de 'verbinding weg'?
is het apparaat weg/niet meer herkend?
heb je geen signaal meer?
indien je met dhcp werkt: krijg je geen ip meer?

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

in Windows XP wordt standaard een draadloos authenticatieprogramma bijgeleverd. (View available wireless networks) Daarin kan gespecificeerd worden naar welk AP je wilt connecten en eventueel met welke WEP key. Aan de andere kant heb je het stukje software van de fabrikant, deze twee willen nog wel is botsen met elkaar.

In Windows 98(se) en ME wordt het authoriseren compleet overgelaten aan het programma van de fabrikant, dit werkt over het algemeen een stuk vlotter.

Zorg voor de Windows XP machine dat je de laatste driver hebt van de fabrikant en laat eventueel het bijgeleverde programma (signaal sterktemeting etc) weg.
Pagina: 1