[9600xt] rare fout: start computer opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11
heb net een gloedjesnieuw systeem, maar nu krijg ik het volgende probleem, zowel in prince of persia (de nieuwe) en 3dmark2003.....

ik ga hieronder uit van het spel, hetzelfde geldt voor 3dmark03

als ik het spel start krijg ik leuke grpahics enzo te zien, en ik kan zelfs in het allereerste begin lopen enzo, daarna door de gordijnen heen.... en dan gaat het gebeuren.
Ik ga de richel omlaag en op de een of andere manier gebeurd er dan 1 van de twee dingen.
1) mn computer start opnieuw op
2) mn computer sluit het spel af.....

voor 3dmark03 gebeurd er het volgende, als ik de bench draai dan doet die eerste test het perfect, 120 fps en dan lijkt ie aan het einde te zijn gekomen van het filmpje (denk ik) en dan scherm zwart, en weer terug naar windows ---> 3dmark03 is gewoon afgesloten en ik kan opnieuw opstarten.

om uit te sluiten dat het aan die ene test lag, heb ik de eerste test uitgezet en alleen de tweede test aangezet...---> zelfde gebeurd...

even wat gegevens:
proc: AMD Athlon XP 2600+
graphics: Saphire Radeon 9600XT
Driver Version 6.14.10.6422
Driver Details 7.981-040127m-013420C-ATI
Driver Date 1-27-2004
directx: Version 9.0b Long Version 4.09.00.0902
mb temp:24C
cputemp:34C
voeding:Aopen 300wat
80gb Maxtor 7200, quantum 6,9gig
dvd speler, voor de rest de usual dingen niks uitzonderlijks stroom vretends

hoe kan dit?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
owja moderbod is: asus a7n8x-x met 512 mb geheugen

maar die staat er niet

Verwijderd

probeer je Vagp is 1 stapje hoger te zetten, een te lagen vagp zorgt soms voor kickjes naar windows

• hobbeldebobbel
mn wat hoger zetten??? ik ben een volledige n00b wat dit betreft... waar vindt ik dat?

maar ik kan wel geloven dat dit het probleem is, aangezien mijn fsb ook op de helft stand zodat ik met mn nieuwe mb op halve snelheid werkte...

dus waar kan ik dat aanpassen?
Waar moet die Vagp op staan?

maar die staat er niet

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hobbeldebobbel schreef op 29 februari 2004 @ 12:38:

maar ik kan wel geloven dat dit het probleem is, aangezien mijn fsb ook op de helft stand zodat ik met mn nieuwe mb op halve snelheid werkte...
? ik denk dat je hier bedoelt het DDR gebeuren...

133Mhz is 266Mhz datadoorvoer,...166Mhz is 333Mhz Datadoorvoer...

En je vind de optie in het bios

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• hobbeldebobbel
nope was de fsb :) weet ik wel heel zeker want ik ging van 1.08ghz naar 2.2 ghz :)

maar die staat er niet

Verwijderd

hobbeldebobbel schreef op 29 februari 2004 @ 12:38:
mn wat hoger zetten??? ik ben een volledige n00b wat dit betreft... waar vindt ik dat?

dus waar kan ik dat aanpassen?
Waar moet die Vagp op staan?
In de bios bij voltage settings waarschijnlijk.

Edit : Spuit elf :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 12:45 ]

• hobbeldebobbel
ok ik heb even in mn bios gekeken dit zijn de dingen in de advanced chipset setup waar een iets van AGP instaat :
AGP Reference Voltage: 2.6v
AGP 8x Support: enabled
AGP VDDQ voltage: 1.5v
AGP Fast write capability: disabled

moet ik de schuin gedrukte aanpassen? en naar hoeveel volt dan?
en hoe kan ik onder windows de temp/vagp enzo uitlezen..?

[ Voor 9% gewijzigd door hobbeldebobbel op 29-02-2004 12:52 ]

maar die staat er niet

Verwijderd

Ik zou inderdaad het schuingedrukte wat hoger zetten, zet maar op 1,6 V. Test daarna gewoon of het nu wel stabiel werkt, anders ligt het aan iets anders.

• hobbeldebobbel
kan het ook iets met de AGP frequency te maken hebben?
deze staat op auto..... maar hij doet het nu perfect... heb de AGP vddq voltage omhoog gekrikt naar 1.6 volt en hij doet he :>

yeah baby yeah:)

maar wat heb ik nou eigenlijk veranderd? en die frequency, kan ik die niet beter op een vast getal zetten dan op auto. Ben namelijk altijd sceptisch over dat auto gedoe :)

[ Voor 73% gewijzigd door hobbeldebobbel op 29-02-2004 16:35 ]

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
xx

[ Voor 136% gewijzigd door hobbeldebobbel op 29-02-2004 20:01 ]

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
aaaarrrrrggghhh
nou begint het niet leuk meer te worden....
ik heb een complete clean install gedaan.

nieuwste catalyst drivers gedownload. directx 9.0b gedownload
en nog stopt ie de benchmark... hoe kan dit in goedsnaam?
spanningen uit asusprobe:
12v: 11.84
5v: 5,026
3.3v: 3,296
vcore: 1.68

in de bios staat de AGP vddq voltage op 1.5

hoe kan dit?

ik snap het echt niet meer.... *potjandorie* aardig wat geld uitgegeven en dan doet het het niet.....

//edit
ik lees nou net dit:
Ik moet 1 van deze twee kaarten kiezen en hij moet op een Asus A7N8X-X werken die een AGP heeft die alleen 1.5Volt ondersteunt. Er hangt een 2600+ op met 512Mb DDR 400Mhz. Op dit plaatje moet hij dus.
betekent dit nu dat deze niet op mn moederbord past? zoja waarom hebben ze me daar bij de winkel dan niks van verteld...... kwam daar als komplete n00b...

//edit 2
het moederbord ondersteund enkel en alleen 1.5v agp kaarten.
is die 9600xt een 1.5 volt of een 3.3 volts kaart? kan het daar dan aan liggen?

[ Voor 45% gewijzigd door hobbeldebobbel op 29-02-2004 20:17 ]

maar die staat er niet

• hobbeldebobbel
ok het is dus niet de voltages... er is gewoon iets anders aan de hand...

morgen maar terug naar de winkel met mn vid kaart+bonnetje..... en dan hopelijk een nieuwe kaart krijgen.. zal wel neem ik aan...

want ik denk toch echt dat het daar aan ligt... of weet iemand anders waaraan het kan liggen??

maar die staat er niet

Verwijderd

Toevallig heb ik hetzelfde probeleem....

Heb inmiddels al 3 nieuwe kaarten geprobeerd, (van de winkel) en allemaal hetzelfde, met mijn oude kaart GF3 geen problemen...

Het systeem staat nu bij de pc boer om alles na te kijken, ze vermoeden dat het of een brak mobo of geheugen is.

oh ja, probeer het maar eens met de orig drivers die bij je kaart zitten, dus niet de nieuwe van het net plukken, vermoedelijk gaat alles dan wel goed.

Groet,

Vamp

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 21:44 ]

Verwijderd

je hebt kans dat je voeding het gewoon niet trekt..
dat als je teveel vraagt van je comp hij automatisch afsluit..

misschien moet je dus ff langs de winkel gaan en vragen of ze niet een andere (grotere) voeding erin willen zetten -- 350W bijvoorbeeld :z

Verwijderd

Ik heb een 360 w voeding...

probleem treed op als ik de nieuwe ati drivers er op zet.. dan reboot ik en beginnen de problemen, blue screens met subsystem foutmeldingen, ga ik weer terug naar de oude drivers dan werkt alles goed. Dit is dus op een clean install windows xp pro

Vamp

• hobbeldebobbel
@vamprecords
had eerst al een install gedaan met enkel de drivers van de cd's maar dat was juist de aanleiding om verder te gaan zoeken.... vandaar de nieuwste drivers.... aangezien het ook een van nieuwere kaarten is.
ik heb geen blue screens foutmeldingen of iets dergelijks... helemaaaal niks...
heb jij sp1a eropstaan?

@heARTbeAT
hmmm zou die 300 wat voeding dan niet genoeg zijn?? er zit anders niet veel bijzonders in namelijk ....

[ Voor 15% gewijzigd door hobbeldebobbel op 29-02-2004 22:06 ]

maar die staat er niet

Verwijderd

Ik heb Sp1a er op staan...

Vamp

• hobbeldebobbel
omgeruild voor een asus radeon xt en hij doet het nu perfect... een 3dmark score van 3546....

maar die staat er niet

Verwijderd

ik heb ook precies dezelfde problemen als de topicstarten (in een paar andere threads ook al aangegeven hier op 't forum). Zelfde moederboard, zelfde videokaart en 512mb geheugen. De pc is zwaar instabiel. Helaas kan ik die videokaart niet meer ruilen, is alweer een paar maanden terug. Volgens mij zit er weinig anders meer op dan of de videokaart vervangen, of het moederboard. Beide geldverspilling.

Ik vind het dan ook zeer schandalig dat dit mogelijk is.

• hobbeldebobbel
ik snap het ook niet... ik had hem bij de mycom in eindhoven gekocht.

en bij het retouren van het ding zegt die man/jongen dood leuk: dat hoor ik vaker bij die sapphire kaart....... zal ik er maar een asus van maken :)

so said so done... asus radeon erin en hij loopt als een zonnetje.

hoe komt het eigenlijk dat je er pas na een paar maanden achter komt dat ie het niet doet?
ik had mijn AGP vddq voltage van 1.5 naar 1.6 gezet en toen hield ie het al langer vol.
Misschien dat als je hem op 1.7 zet dat ie dan het beter doet... maar ik heb geen flauw id wat de consequentie is voor je kaart... aangezien ik er ook bar weinig vanaf weet... misschien iemand anders hier op het forum?

succes

maar die staat er niet

Verwijderd

ik kwam er zo laat achter omdat ik erg druk was. Ik had de videokaart eringezet en toen crashte ie af en toe, maar ik dacht dat het wel over zou gaan met een schone install en wat nieuwe drivers. Daar heb ik een paar weken geen tijd voor gehad, en uiteindelijk bleek dat helemaal niet de oorzaak. Toen ik vervolgens op internet ernaar ging zoeken bleek dat meer mensen het hadden en dat het iets hardwarematigs is werd het me wel duidelijk dat het gewoon een miskoop is.

ik heb trouwens de a7v8x-x ipv a7n8x-x, en daar kan ik nergens een setting in de bios vinden om het agp-voltage mee in te stellen.

• hobbeldebobbel
welke bios revisie? ik had de 1007..... misschien dat het daarmee te maken kan hebben?

maar die staat er niet

Pagina: 1