Toon posts:

Waarom een TV Kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik ben aan het overwegen om een TV kaart te kopen (pinacle pctv pro), omdat je o.a. canal + op kunt zien...., maar dit is dan oook mijn enige reden om een tv kaart te kopen (geldverspilling???)

ik wil eigenlijk gewoon even weten waarom jullie een tv kaart hebben op jullie pc?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie het nut niet zo van deze discussie :? Als jij het wel of niet handig vindt, dan moet je er wel of niet eentje kopen.

Persoonlijk vind ik het wel handig om met een half oog TV te kunnen kijken terwijl ik op de PC bezig ben, en verder heb ik een leuk TFT scherm en een draadloze RF afstandsbediening voor m'n PC waarmee ik o.a. de TV software kan bedienen dus heb ik zo een volwaardige 2e TV voor in de slaapkamer :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-07 17:53

Gambit

Ik heb er 1'tje in 1 pc zitten om die pc als digitale VCR te gebruiken (onderdeel van mijn htpc).
En een oude monokaart zit in een andere pc zodat ik ook in die kamer even snel tv kan kijken zonder weer een extra tv te hoeven plaatsen.

If it is alive it can be killed

Verwijderd

Daar zou ik het niet voor kopen hoor! Dat werkt voor geen meter! beeld en geluid is bagger! btw meestal geen geluid! Ik gebruik het om programmas te recorden.

PCTV Pro owner.

BTW als iemand weet hoe je canal+ wel fatsoenlijk werkend kan krijgen wil ik dat wel weten :) mail? administrator(at)chintech(punt)com.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 02:29:
Dat werkt voor geen meter! beeld en geluid is bagger! btw meestal geen geluid!
Jij doet iets fout :z

edit:
of heb je het nou alleen over Canal +? Dan heb je waarschijnlijk wel gelijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 29-02-2004 02:37 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 02:20:
Hey ik ben aan het overwegen om een TV kaart te kopen (pinacle pctv pro), omdat je o.a. canal + op kunt zien...., maar dit is dan oook mijn enige reden om een tv kaart te kopen (geldverspilling???)

ik wil eigenlijk gewoon even weten waarom jullie een tv kaart hebben op jullie pc?
Sorry maar hier zou ik dus absoluut geen TV-kaart voor gaan kopen (zoals al eerder gezegd). Ja heel leuk dat je Canal+ kan zien, maar het geluid heb je dus mooi niet. Je zult dus alleen de voetbalwedstrijden kunnen kijken en dan nog moet je je radio of iets dergelijks aan gaan zetten om commentaar te horen. Voor films hoef je het in ieder geval niet te doen.

Voor de rest is een TV-kaart natuurlijk hartstikke handig om dingen te capturen en om natuurlijk gewoon TV mee te kijken, maar als je echt goeie kwaliteit wilt zul je niet voor één of ander budgetkaartje moeten gaan. Denk erom dat je dan TV kijkt op een monitor in plaats van een beeldbuis en die geeft dus wel even wat meer detail weer. Ruis e.d. gaan dus extra opvallen. Ik zou in ieder geval lekker voor een normale televisie gaan.
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 02:29:
BTW als iemand weet hoe je canal+ wel fatsoenlijk werkend kan krijgen wil ik dat wel weten :) mail?
Dit lijkt me dus absoluut niet de bedoeling van dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
ok dus dan maar op de gewone TV houden :)

thanx voor de replies!

maar is kwaliteit van de beelden/geluid echt zo slecht? als je in de winkels kijkt , zien de beelden er best redelijk uit....

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 02:41 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb een TVkaart omdat er in de kamer waar mijn computer geen TV aanwezig is. Af en toe wel handig om in een klein window bijv. CNN te volgen bij "breaking news" enzo. Ik heb em gekocht tijdens de eerste weken van de oorlog in Irak.

Ik heb tevens een DVD brander, en af en toe gebruik ik em wel eens om e.e.a. op te nemen op harde schijf en dan op DVD te zetten. Hier ben ik nog mee aan het expirimenteren.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik heb zelf een WinTV (Leadtek, dacht ik dat het merk is)

Ik woon op een kleine kamer, en voor een TV te stallen heb ik nauwelijks plaats.
Tevens wil ik straks via de computer tv-beelden gaan opnemen naar DIVX-formaat (en had geen zin om ook een hoop videobanden ergens te moeten stallen.)
Ik gebruik nu wel 2 monitoren op mijn pc, waarvan ik soms op een ervan full-screen tv kijk (en anders gewoon op werk). Ideaal.

Ik had vroeger (legaal) canal+ hier, maar omdat er zoveel nieuwe films te vinden zijn op peer-to-peer netwerken, is canal+ opgezegd. Het enige dat ik mis is de serie 'handyman' (google maar als je het niet kent). Canal+ decoderen heb ik dus ook nog niet geprobeerd.

Het beeld is ondanks de 'lage' prijs van 50,- uitstekend, zelfs onder Linux.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 02:49 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 02:39:
maar is kwaliteit van de beelden/geluid echt zo slecht? als je in de winkels kijkt , zien de beelden er best redelijk uit....
Het ligt er echt sterk aan wat de kwaliteit van jouw TV-kaart is en nog belangrijker de kwaliteit van je kabelverbinding. Als jij je kabel tien keer gesplit hebt naar andere televisies voordat hij bij jouw TV-kaart aankomt ziet het beeld er niet uit, en dat ga je eerder zien op een monitor als op een beeldbuis (meer detail en je zit er dichter op). Je hoeft in ieder geval echt niet veel te verwachten als je voor een TV-kaartje van €50 gaat. Die dingen zijn leuk om eens een korte documentaire mee te bekijken, maar om nou hele speelfilms op die manier te gaan kijken... lijkt me niet echt ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx!
dan blijft het bij de televisie en internet TV van winamp :) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 02:53 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 02:39:
Over Canal+ trucjes weet ik niet zoveel, maar ik heb met een Pinnacle TV-kaart met DScaler software (freeware) een erg goed beeld. Ik zal niet beweren dat het er op m'n TFT scherm even goed uitziet als een TFT TV uit de winkel, maar het is een erg goed beeld om TV mee te kijken :) Veel mensen kopen een TV-kaart maar gebruiken 'm niet, dus probeer er eens tweedehands aan te komen.

Pagina: 1