[CS]Lage FPS?

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
eyz, ik heb al een tijdje een probleem met CS (1.6),

maar nu begint het toch echt kut te worden.

ik heb een redelijk goed systeem (zie sig)
waarop ik maar 30-40 FPS mee haal in Counter strike :/

ik heb verschillende Catalyst drivers geprobeerd, en adnere drivers voor me moederbord enz...

ik heb al gezocht op GOT maar daar stond iets van een commando, die je in CS moest invoeren, maar dat helpt ook voor geen reet :(

wie o wie kan me helpen?

bvd

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Draai je wel OpenGL? Dat scheelt in ieder geval al een stuk.

• Imperium
  • Niet online
oh ja natuurlijk, op 1024x768

en FSAA en AF op 2x, maar dat moet toch gewoon kunnen met m'n Radeon 9700?? :/

[ Voor 59% gewijzigd door Imperium op 29-02-2004 02:17 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik zou het eens uitzetten om het zeker te weten. Je chipset moet het in principe prima aankunnen, maar de Half-Life engine heeft er nog wel eens een handje van een veel te lage FPS af te geven als daar volstrekt geen reden toe is. Probeer ook eens in je console "fps_max 99" te typen en zet Vsync eens uit bij de opties van je drivers.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het wel eens kan helpen met Ati kaarten om TrueForm uit te zetten, maar heb geen idee wat hier van waar is. Misschien wel het proberen waard.

Succes in ieder geval :).

• Imperium
  • Niet online
helaas, werkt allemaal niet :(

verdomme :(

toch bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Imperium op 29-02-2004 03:25 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Vage shit hoor :?.

Het lijken me ook geen driverproblemen want dan zou je het waarschijnlijk in wel meer spellen hebben. Of je moet eens je oude drivers verkeerd verwijderd hebben alvorens nieuwe geinstalleerd te hebben en je Half-Life is de enige die daarover struikeld.

Misschien is het een idee om je Half-Life en Counter-Strike eens opnieuw te installeren? Gewoon cleane install doen dus. Dit wil nog wel eens helpen, maar dan hoop ik voor je dat je alle patches nog ergens opgeslagen hebt of een leuke internetverbinding.

• Imperium
  • Niet online
ik weet eigenlijk niet eens zo zeker of het wel aan CS ligt, want met C&C Generals haal ik ook maar 30 fps, en dan niet te spreken over Battlefield 1942 :/

ik heb al zo vaak geformatteerd, alles er op nieuw opgetiefd, en nog steeds loopt alles zooooo brak :(

• Genghis Khan
  • Niet online
Imperium schreef op 29 februari 2004 @ 03:42:
ik weet eigenlijk niet eens zo zeker of het wel aan CS ligt, want met C&C Generals haal ik ook maar 30 fps, en dan niet te spreken over Battlefield 1942 :/

ik heb al zo vaak geformatteerd, alles er op nieuw opgetiefd, en nog steeds loopt alles zooooo brak :(
Het is dus niet een probleem specifiek van Half-life / Counter-Strike?

Dan zouden het heel goed wél driverproblemen kunnen zijn, maar aangezien je hebt altijd al hebt gehad... Draai anders eens 3DMark (2001 of 2003) en vergelijk jouw score eens met de online resultbrowser met andere gebruikers met dezelfde configuratie. Een ideale manier om te zien of jouw systeem onder of juist boven de maat presteerd :).

• Imperium
  • Niet online
k ik download 3dmark 03 wel fftjes,

Verwijderd

Had ik ook wel eens, had ik een install vanaf beta 6.5 ofzo en toen uiteindelijk naar 1.0, 1.1, en bij 1.4 liep het als stront. Reinstall en presto. Kwam denk ik ook door custom weaponmodels die ik had, en weer verwijderde. En dan zag je bij anderen in de hand nog models die ik al verwijderd had enzo.

Stom eigenlijk, standaardmodels zijn goed genoeg. Lelijk, maar het hele spel is lelijk onderhand. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Het stomme is alleen dat ATi videokaarten nog steeds niet altijd goed overweg kunnen met CS. Ook al heb je een Radeon 9800 XT en een Athlon 64 3200+ dan nog bestaat de kans dat CS niet op een mooie 100 fps zal draaien.

The devil is in the details.

Pagina: 1