[Spam] Bulk CD mailadressen

Pagina: 1
Acties:

• SamPepijn808
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gaarne jullie hulp. (met mijn eerste post ook)

Op internet kun je checken of je mailadres op een zogenaanmde SPAM-CD staat.
http://www.aktu.nl/pc-active/spam/ is de link naar zo'n site.

Ik heb de betreffende CD in mijn bezit. Ik ben dus in de mogelijkheid om iedereen die op de CD staat te waarschuwendat ze op de CD staan. De geadresseerden kunnen dan maatregelen treffen.
Maar als ik dat doe ben ik zelf OOK aan het spammen!

Dilemma dus.........
Doe ik er goed aan of ben ik dan alleenmaar irritant?

Wat zouden jullie willen?

Rob

Verwijderd

Het feit dat je zo'n Cd in bezit hebt, is al fout. Welke maatregelen zou jij de geadresseerden eigenlijk willen aangeven?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik zou iedereen mailen :P aangezien je iedereen toch maar 1 mail stuurt

maar aan de andere kant, je staat op die cd, en dan? hoe wil je jezelf van een cd afkrijgen :P?

sta er trouwes zelf ook op :P joost mag weten hoe, want mailadres is van een domein wat pas 2 of 3 maanden bestaat :?

[ Voor 27% gewijzigd door DutchTSE op 29-02-2004 00:37 ]

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Mijn email adres staat op die cd aldus Pc-active. Het enige wat ik tegen spam doe is zo nu en dan het veranderen van mail adres. Verder vind ik niet dat jij actie moet nemen door iedereen te contacteren, de overheid instanties weten van het bestaan van die cd's af en zouden zelf eens hard moeten ingrijpen, tegen iedereen die ze verspreid, iedereen die ze gebruikt en het harst tegen de makers natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Midnightimpact op 29-02-2004 00:38 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gewoon wegknikkeren. Iedereen die er op staat weet al wel dat 'ie spam krijgt :+
Overigens is de kans erg groot dat je zelf op zwarte lijsten terecht komt als je die (honderd)duizenden mensen gaat mailen. Als je ISP je al niet eerder blokkeert :o

Anyhow; ik verplaats je vraag SA -> Beveiliging & Virussen, waar het iets beter past (en je nog niet in Stufis Generalis kunt). Welkom op GoT trouwens :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

hmz, heb ff alle mailadress van mij gechecked waar veel spam op binnenkomt, heel raar is dat de enige die op die CD staat info@mijndomein.LANDCODE is. Waarschijnlijk genereren ze deze automatisch, omdat info, abuse en postmaster enigzins verplichte adressen zijn. Wel typisch dat er voor de rest van mijn spam-gerelateerde adressen geeneen voorkomt op deze cd's. Ik krijg toch zo'n 30-50 spam berichten per dag. Dit zegt [A]wat over mij gedrag qua email adressen achterlaten, maar vooral [B] over de qualiteit van deze cd's. Want met 1Cd aan adressen zou je toch heel nederland (qua geldige/huidige email adressen) mee moeten kunnen dekken.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Overigens is http://www.aktu.nl/pc-active/spam niet 'de' manier om te checken of je op spam CD's staat -> het is een van de vele (lijkt me). De adressen waar ik het meeste op krijg staan er niet op in ieder geval, andere wel :o

Maar inderdaad zijn de info@ adressen wel erg makkelijk te raden en trekken helaas veel spam aan. Maar ja, zonder kan je ook niet als serieus bedrijf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja... dilemma....

Ik ben op zich razend benieuwd of ik op zo'n CD sta. Nu blijkt het dat 1 van mijn mailadressen dus op zo'n CD voorkomt (zo is me gebleken naar aanleiding van een draadje hier op GoT).

Mja... wat doe ik met die kennis? Totaal NIETS..... Hoewel ik het dus best graag wilde weten of ik er op sta, kan ik een mailtje niet op prijs stellen.
Ook al is het goed bedoeld als je me zou mailen dat m'n mailadres erop staat, dan
a) Zou ik er niets mee doen
b) Zou het inderdaad spam zijn
c) Zou ik mogelijk enorm veel goedbedoelde mailtjes met die inhoud ontvangen=irritant

Kortom: vernietigen dat ding als je op mijn mening af wil gaan.

• SamPepijn808
  • Niet online
Bedankt voor jullie meningen.
Iedereen die op de CD staat zou het idd eigenlijk al moeten weten.

Ik begrijp de spam-plaag nu echter een stuk beter. Het is best een krachtig middel om zoveel adressen tegelijk te kunnen bereiken. De CD is makkelijk te verkrijgen en ook de software is zo van het net te plukken.
Mijn buurman heeft zijn WLAN niet versleuteld, er zijn dus mogelijkheden te over.
De verleiding is groot. (mijn vuilcontainer nog groter)

Conclusie: -> Ik ga dus niet voor nodeloze traffic zorgen.

Rob

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dank, scheelt ook mij weer een paar mailtjes :*

Uit nieuwsgierigheid: hoeveel adressen staan er op die ene CD?

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:06 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit vind ik dus heel belangrijk dat mensen te weten kunnen komen dat ze op zo'n cd staan. Ik zou het direct versturen (wel anoniem, en zorgen dat er geen adressen oid de mail te filteren zijn, hoe weet ik niet maar dat zoek ik dan wel uit).

Jammer dat een aantal mensen dit kut vinden, en dat het tegen het goede fatsoen ingaat omdat het spam is, maar dit is simpelweg belangrijke info :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mike Jarod schreef op 29 februari 2004 @ 01:26:
Dit vind ik dus heel belangrijk dat mensen te weten kunnen komen dat ze op zo'n cd staan. Ik zou het direct versturen (wel anoniem, en zorgen dat er geen adressen oid de mail te filteren zijn, hoe weet ik niet maar dat zoek ik dan wel uit).

Jammer dat een aantal mensen dit kut vinden, en dat het tegen het goede fatsoen ingaat omdat het spam is, maar dit is simpelweg belangrijke info :)
Waarom is het belangrijke info volgens jou?

Persoonlijk wil ik het dus ook graag weten. Maar doe ik er iets mee? Nope....

Bedenk wel dat elke goedbedoelende persoon die de mensen gaat attenderen dat ze op zo'n cd voorkomen, weer een mailtje extra in de mailbox is.

Ik wil het best weten maar niet 20x..... 1x is wel voldoende. Niet die mensen gaan mailen dat ze erop staan dus.....

• Mike Jarod
  • Niet online
Spam adressen zijn imho op een smerige manier verkregen. Er zijn genoeg mensen (de grote massa, non tweakers) die nog steeds niet snappen hoe ze aan spam komen, maar zich wel overal registreren en kettingmails zonder BCC verzenden. Door ze te vertellen dat ze op zo'n cd staan hoop ik dat er wat meer besef onstaat van wat ze fout doen.

Voor de rest zijn er vast wel wat mensen die door deze info een ander adres zullen nemen. Ik bedoel deze cd is gewoon eigenlijk een doodvonnis voor je mailadres. Ik weet niet hoe lang deze cd al circuleert, maar hij krijgt nu min of meer reclame in de media, dus zullen er ook mensen zijn die er interesse in gaan krijgen. Spam op dat adres zal alleen maar erger en erger worden. Met deze info zullen systeembeheerders bv mailadressen van users kunnen wijzigen om spam te voorkomen (het is omslachtig maar wel een optie). Met een fetch-all account op een domein blijf je natuurlijk altijd de lul. Om spam te bestrijden moeten we het zo goed mogelijk proberen te snappen (= informatie verzamelen), en dit is dat soort informatie.

Maar idd, als iedereen dit soort geintjes uit gaat halen schiet het niet op. Maar laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit zo'n mailtje gezien (en 1 van mijn adressen staat er op zie ik net), en het zou van mij best mogen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mike Jarod op 29-02-2004 02:04 ]

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
hierbij wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden aan sjaak@hotmail.com :P voor alle onstane schade

• SamPepijn808
  • Niet online
F_J_K schreef op 29 februari 2004 @ 01:00:

Uit nieuwsgierigheid: hoeveel adressen staan er op die ene CD?
Er staan er 6 miljoen op.
Envolgens de maker zijn ze allemaal gechecked.

Rob

• Mike Jarod
  • Niet online
SamPepijn schreef op 29 februari 2004 @ 10:02:
Er staan er 6 miljoen op.
Envolgens de maker zijn ze allemaal gechecked.
6 miljoen :X

Kan je er eens iets meer over vertellen? Is het bij wijze van spreken 1 grote lijst? Of is het ook opgedeeld in categorieen met bv ook de naam van de persoon? Zit er echt een mooi menu bij dat je bv alle mensen uit een bepaalde regio kan selecteren etc? Staan er ook hotmail adressen op (die zijn imo nutteloos), want mijn hotmail adres waar ik veel spam op krijg staat er blijkbaar niet op.

Ik zie trouwens net dat gathering / wosmods / koffie / kees / femme [at] tweakers [dot] net er ook op staan :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 29-02-2004 10:38 ]

• SamPepijn808
  • Niet online
Mike Jarod schreef op 29 februari 2004 @ 10:05:
[...]

6 miljoen :X

Kan je er eens iets meer over vertellen? Is het bij wijze van spreken 1 grote lijst? Of is het ook opgedeeld in categorieen met bv ook de naam van de persoon? Zit er echt een mooi menu bij dat je bv alle mensen uit een bepaalde regio kan selecteren etc? Staan er ook hotmail adressen op (die zijn imo nutteloos), want mijn hotmail adres waar ik veel spam op krijg staat er blijkbaar niet op.
Het zijn meerdere .txt bestanden met grote hoeveelheden (100.000) emailadressen.
Volgens mij zijn ze niet gesorteerd, maar dat kun je dus gewoon zelf. Het programmaatje wat erbij zit, laat de .txt bestanden makkelijk importeren. Het programma sorteert de adressen dan op alfabet.

Ik heb voor je gezocht op hotmail en ja hoor, die staan er ook op.
(En ja, ook tweakers zijn er te vinden maar ook bijv. microsoft.com. Je kunt dus alleen aan iedereen @microsoft.com een mailtje sturen)

[ Voor 8% gewijzigd door SamPepijn808 op 29-02-2004 10:39 ]

Rob

• SamPepijn808
  • Niet online
Ik ga de bulk mail dus NIET verzenden, die conclusie had ik al getrokken.

Als deze draad echter anderen aanzet om het wel te gaan doen, mag wat mij betreft deze draad ook opgeruimd worden.

Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Rob

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mike Jarod schreef op 29 februari 2004 @ 01:41:
Spam adressen zijn imho op een smerige manier verkregen. Er zijn genoeg mensen (de grote massa, non tweakers) die nog steeds niet snappen hoe ze aan spam komen, maar zich wel overal registreren en kettingmails zonder BCC verzenden. Door ze te vertellen dat ze op zo'n cd staan hoop ik dat er wat meer besef onstaat van wat ze fout doen.
Good point....

Maarrrrrr Je pakt daar ook de mensen mee die WEL weten hoe ze aan die spam komen zonder dat ze er iets aan kunnen doen (dat leuke nichtje die jou die kettingmail over dat zielige, zieke meisje in verweggistan heeft gestuurd omdat dat meisje voor elk mailtje 1 dollar krijgt..... en dat nichtje inderdaad jou in de 'to' heeft geplakt.....)
Ik krijg dan door die mallotige figuren die jij (om begrijpelijke redenen wil waarschuwen) nog meer sh*t in m'n mailbox waar ik geen f*ck aan heb. Jij bent dan alsnog net zo goed aan het spammen en DUS fout....

Nogmaals: ik begrijp je goedbedoelde gedachten (waar je zelf in de toekomst hopelijk ook profijt van kan hebben natuurlijk) maar die gedachten moeten toch nog een beetje verder gaan dan het huidige punt. NIET sturen dus....
Voor de rest zijn er vast wel wat mensen die door deze info een ander adres zullen nemen. Ik bedoel deze cd is gewoon eigenlijk een doodvonnis voor je mailadres. Ik weet niet hoe lang deze cd al circuleert, maar hij krijgt nu min of meer reclame in de media, dus zullen er ook mensen zijn die er interesse in gaan krijgen. Spam op dat adres zal alleen maar erger en erger worden.
Bij mij neemt de spam de laatste tijd juist af.... Tegenover dikke 50+ spammailtjes per dag (soms boven de 100) zit ik nu met dezelfde adressen gruwelijk veel lager...
Met deze info zullen systeembeheerders bv mailadressen van users kunnen wijzigen om spam te voorkomen (het is omslachtig maar wel een optie).
Weer een good point maar val mij daar niet mee lastig. Mail dan die systeembeheerders maar niet iedereen op de CD. (en tja... dat wordt lastig/veel werk....)
Met een fetch-all account op een domein blijf je natuurlijk altijd de lul. Om spam te bestrijden moeten we het zo goed mogelijk proberen te snappen (= informatie verzamelen), en dit is dat soort informatie.

Maar idd, als iedereen dit soort geintjes uit gaat halen schiet het niet op. Maar laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit zo'n mailtje gezien (en 1 van mijn adressen staat er op zie ik net), en het zou van mij best mogen.
Van mij mag het (zoals ik al eerder zei) ook best 1x
Maar je geeft al aan dat die CD's nu in de media komen. Dat wil zeggen dat slechtwillenden waarschijnlijk meer dat soort CD's gaan gebruiken maar ook dat meer goedwillenden zo'n CD in de klauwen krijgen..... en daar wat mee gaan doen.
Je bent nu dus de 2e in dit draadje met die gedachte (gelukkig is de TS er al vanaf gestapt)

En de mens is gewoon goedwillend als ik kijk naar hoeveel van die f*ck-nep-mailtjes ik heb ontvangen over zieke meisjes, bijna uitgestorven dieren etc. Mensen doen dat soort acties zonder goed genoeg na te denken.... (geweten zuiveren terwijl dat niet nodig is?)

Dus nogmaals: lekker vernietigen dat ding. Wil je er echt plezier aan beleven? Zet hem in de magnetron, vrij van de wanden, bovenkant en onderkant, en geniet van 1 korte, grote 'bliksemflits' over die hele CD (magnetron daarna direct uitzetten).
Mike Jarod schreef op 29 februari 2004 @ 10:05:
Ik zie trouwens net dat gathering / wosmods / koffie / kees / femme [at] tweakers [dot] net er ook op staan :P
mijn nick met hotmail zal je ook tegenkomen vermoed ik....

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 29-02-2004 11:37 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Oud adres en een info@mijndomein.nl zit er van mij ook in. Al zou je me een mail sturen dat die CD deze adressen bevat, wat moet ik dan? De makers bellen en vragen om dat maar niet meer te doen? Al zou je alle info hebben, actie ondernemen tegen dit soort dingen is zo goed als onmogelijk. De betreffende informatie is sowieso al digitaal, dus verspreiding proberen te stoppen is IMHO een illusie.

[ Voor 4% gewijzigd door GA!S op 29-02-2004 11:41 ]

de betaler vervuilt

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Hmm, volgens die pagina staan dus echt al mijn adressen - op mijn schoolemailadres na :P - op die cd :|

Hmm, tijd voor een nieuw mailadres :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mike Jarod
  • Niet online
XanderH schreef op 29 februari 2004 @ 11:52:
Hmm, tijd voor een nieuw mailadres :P
Kijk zonder dit nieuws had ie dit misscchien veel later gedaan :)
Kortom hij heeft wat aan die informatie.

Maar ik kan de standpunten van iedereen hier begrijpen. Voor mij weegt het gewoon heel zwaar dat je nu makkelijk een grote groep kan bereiken en deze voorlichten. Als ik zo gek zou zijn iedereen te mailen zou ik daar een mooi verhaal bijproppen over de do's en don'ts van spam email. Hoe meer mensen weten wat ze wel en niet moeten doen ivm spam, des te beter kunnen we het probleem bestrijden. Als ik bijvoorbeeld naar mijn omgeving kijk (n00bs), zie ik veel mensen die net in aanraking komen met internet/mail. Zo doet mijn moeder bijvoorbeeld zo'n europees computer rijbewijs (ECDL). Maar in die boeken komen dit soort dingen niet voor (ook niks over virusscanners en andere beveiliging), dat vind ik heel treurig. Op deze manier kan je veel mensen wel bereiken, al is het op een smerige manier.

nee ik heb die cd niet en was ook niet van plan deze te bemachtigen ;)

Maar ik hou er nu over op :P

• Xander
Mike Jarod schreef op 29 februari 2004 @ 12:06:
[...]
Kijk zonder dit nieuws had ie dit misscchien veel later gedaan :)
Kortom hij heeft wat aan die informatie.
Nu had ik die info al, mijn vader heeft een PC-Active abbonement :+

Maargoed, het is voor mij ook niet zo simpel om "even" een nieuw mailadres te nemen. Ik denk dat ik liever de spam blijf filteren als een nieuw adres neem...

Het emailadres dat ik nu heb gebruik ik al 6 jaar (vanaf mijn 9e :P ), en "zomaar even" overstappen op een nieuw adres brengt best wat problemen met zich mee ben ik bang....

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou het in ieder geval super irritant vinden en absoluut ongeloofwaardig. Wie gelooft nu een e-mail van iemand die mailed dat jij op een spam cd staat en je de volgende acties kunt ondernemen ter prefentie etc. Ik zou het gelijk als spam zien. Het feit dat jij de cd hebt vind ik eigenlijk al twijfelachtig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Xander
Bor_de_Wollef schreef op 29 februari 2004 @ 14:18:
Ik zou het in ieder geval super irritant vinden en absoluut ongeloofwaardig. Wie gelooft nu een e-mail van iemand die mailed dat jij op een spam cd staat....
Nou, als je niet op die spamcd had gestaan, hoe had diegene dan aan jouw adres moeten komen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
SamPepijn schreef op 29 februari 2004 @ 00:31:
Doe ik er goed aan of ben ik dan alleenmaar irritant?
Het laatste. Nooit doen. Het argument 'het is maar 1 mailtje, als het je niet bevalt kan je het toch gewoon weggooien?' wat hier wordt genoemd is het standaard argument van spammers.

Als je zeker wilt weten dat je problemen zult krijgen moet je iedereen op zo'n CD gaan zitten mailen.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

F_J_K schreef op 29 februari 2004 @ 00:52:...
Maar inderdaad zijn de info@ adressen wel erg makkelijk te raden en trekken helaas veel spam aan. Maar ja, zonder kan je ook niet als serieus bedrijf.
wat is dit nou weer voor stelling?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Geen van mijn 10-tal emailadressen (incl. aliases, website@mijndomein.ext ) staat er op :)

Je moet er dus gewoon goed mee omgaan.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

k-oz schreef op 01 maart 2004 @ 11:27:
wat is dit nou weer voor stelling?
Ik dacht aan de grotere bedrijven (ik mag hopen dat info / abuse / postmaster / etc @ je-isp.nl aankomen). Sterker nog, ze zijn voor elk domein "verplicht" volgens o.a. (?) RFC 822 en 2142. Maar OK, het was een beetje kort door de bocht :*

Maar ik blijf er bij dat zulke zeer voorspelbare adressen een (te) makkelijk doelwit zijn voor spam, terwijl je ook niet zomaar zonder kan - zeker bijvoorbeeld een abuse@ is handig als je niet zelf op een blacklist wilt komen (www.rfc-ignorant.org).

offtopic:
Trouwens mooie reactie in combinatie met je ondertitel ;)

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 13:33
Hmm ik sta er op met 4 adressen, 2 adressen (nog) niet :) vandaar de hoeveelheid spam :/

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

F_J_K schreef op 01 maart 2004 @ 11:43:
[...]

Ik dacht aan de grotere bedrijven (ik mag hopen dat info / abuse / postmaster / etc @ je-isp.nl aankomen). Sterker nog, ze zijn voor elk domein "verplicht" volgens o.a. (?) RFC 822 en 2142. Maar OK, het was een beetje kort door de bocht :*

Maar ik blijf er bij dat zulke zeer voorspelbare adressen een (te) makkelijk doelwit zijn voor spam, terwijl je ook niet zomaar zonder kan - zeker bijvoorbeeld een abuse@ is handig als je niet zelf op een blacklist wilt komen (www.rfc-ignorant.org).

offtopic:
Trouwens mooie reactie in combinatie met je ondertitel ;)
:)

Probleem is idd dat het info@domein door zo'n beetje ieder bedrijf wordt gebruikt. Je hebt alleen de domeinnamen nodig en voila. Daarnaast is het zeer onverstandig om email adressen op website's te plaatsen, en ik denk ook dat daar wat meer aandacht van de pagina makers nar uit moet gaan. Een email versturen naar een ''informatie adres" kan makkelijk afgeschermd worden.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

TRON schreef op 01 maart 2004 @ 11:32:
Geen van mijn 10-tal emailadressen (incl. aliases, website@mijndomein.ext ) staat er op :)

Je moet er dus gewoon goed mee omgaan.
Inderdaad.... gewoon aan totaal niemand geven..... :+

Bedrijven zullen nog niet het grootste probleem zijn. Het zijn meestal de personen zelf (zoals je al aangeeft: je moet er goe mee omgaan) maar OOK de personen wie je jouw mailadres toevertrouwt.... Tja, welke malloot gaat er nou wel die debiele mailtjes over zielige meisjes in het ziekenhuis massaal doorsturen |:(

Voor privé kan je eigenlijk geen mailadres hebben ;(

Verwijderd

wat mij het meest verwondert is dat ik geen grote hoeveelhede spam en junk krijg, hoewel mijn emailadres gewoon op bijna 20 forums bekend is.

volgens mij pakken die mailjunkies alleen freemail adressen. vooral hotmail accounts worden bestookt met honderden spammails.

nu gebruik ik de junkmail controller van netscape 7.1 en ik merk echt niets meer van junk mails. alles wordt automatisch gedumpt in mijn junkmail directory en ik kan alles even nachecken om te zien of er iets fout gegaan is. zodra ik een mailtje markeer als junkmail wordt het direct verwijderd uit mijn inbox. uiterst handig voor mij, want ik organiseer allerlei dingen op internet forums.

ik zou iedereen adviseren om netscape 7.1 te gebruiken. nu kan al die junk mij niet veel meer schelen. ik gebruik niet eens mijn freemail accounts meer. en van virussen heb ik ook geen last meer want mijn provider (wanadoo) heeft een professionele virusfilter op de server. alles met virussen wordt er automatisch uitgemept. hierom kan ik mijn betaalde account gewoon overal gebruiken op internet.

volgens mij moeten alle providers het zo aanpakken als wanadoo. dan hoeft er zelfs geen enkele spamwet gemaakt te worden en dan is internet weer veilig voor iedereen. junkmailers en spammers krijgen dan geen kans meer om voor overlast te zorgen, want alles wordt er automatisch uitgemept.

over de toekomst van internet zal ik nog veel schrijven. ook ben ik van plan om hierover in mijn science fiction verhalen flink over te fantaseren.

veel plezier met junkmailen jongens,

dewanand

• Xander
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:39:

volgens mij pakken die mailjunkies alleen freemail adressen. vooral hotmail accounts worden bestookt met honderden spammails.
Not really, ik krijg op mijn eigen domein meer spam binnen dan op hotmail
volgens mij moeten alle providers het zo aanpakken als wanadoo. dan hoeft er zelfs geen enkele spamwet gemaakt te worden en dan is internet weer veilig voor iedereen. junkmailers en spammers krijgen dan geen kans meer om voor overlast te zorgen, want alles wordt er automatisch uitgemept.
Probleem is, dat je nooit alle spam eruit kan filteren. Bij spam-mails hebben echt niet een kenmerkende extra header ofzo, het lijkt me onmogelijk om alle spam te blokkeren. Waar leg je de grens? Als ik mij abboneer op een mailinglist van een boekenclub om iedere maand een aantal aanbiedingen gemailt te krijgen zit ik er echt niet op te wachten dat mijn provider deze eruit gaat filteren eigenlijk :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

XanderH schreef op 29 februari 2004 @ 16:08:
[...]

Nou, als je niet op die spamcd had gestaan, hoe had diegene dan aan jouw adres moeten komen?
Dat is toch heel makkelijk? Gewoon uit een forum etc geplukt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

hehe
Geachte heer, mevrouw,

Wilt u meer klanten? Meer omzet? Meer productie?
Dat kan zeer voordelig! Middels onze cd-rom wordt het u nog makkelijker gemaakt.

Wij hebben maar liefst 4 miljoen Nederlandse adressen verzameld!
Hiervan zijn er ruim 1,5 miljoen zakelijk.
Daarnaast zijn er ruim 25 miljoen gegenereerde adressen opgenomen.
En zijn er ruim 4 miljoen ongesorteerde (o.a. Belgische) adressen opgenomen. Totaal: meer dan 30 miljoen adressen!

Laat u niet misleiden door astronomische beloften. Maar stel, u verkoopt een product van 10 euro en slechts 0.2% van de ontvangers bestelt. Wie verstand heeft van (direct) marketing weet dat dat een realistische respons is. Dan is uw omzet 140.000 euro!

De adressen staan willekeurig op de cd-rom's, dus niet gecategoriseerd. De .nl adressen staan apart in een bestand, evenals de zakelijke adressen. De bestanden staan per duizend in een tekstbestand.

Tevens staan er tips over het verzenden van e-mail op de cd-rom met een tiental programma's en handleidingen om uw email te verzenden.
Deze handleidingen worden eveneens in geprinte versie meegestuurd.

Prijs: in plaats van 999 euro nu slechts 399 euro voor de hele cdrom (incl. verzendkosten binnen Nederland en België, verzending onder rembours)!
Betaalt u vooruit krijgt u van ons 50 euro korting en betaalt u slechts
349 euro (incl. verzendkosten binnen Nederland en België per aangetekende post).

Bestel nu!
Bestel vandaag nog door onderstaand bestelformulier te printen, volledig in te vullen en te faxen naar onze bestel-hotline: faxnummer Belgie: 0x/xxx.xx.xx
Nederland: + 32 y yyy yy yy
Ook voor eventuele vragen kunt u terecht op dit faxnummer.

###########################################################################
###
BESTELFORMULIER EMAIL CD
###

JA, stuur mij de Email CD met 4 miljoen .nl-adressen en nog eens
4 miljoen extra ongesorteerde adressen (.nl/.be/hotmail.com/etc)!

Naam:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Land: Nederland / België (doorhalen wat niet van toepassing is)
Telefoon:
Fax:
E-mail:

Kruis aan hoe u wenst te betalen:

[ ] Ik betaal vooruit door het bedrag over te maken, en krijg 50 euro
korting.
Ik betaal dus slechts 349 euro inclusief verzendkosten binnen Nederland
en België. U krijgt per email onze bankgegevens. Na ontvangst van uw
betaling wordt de cdrom per aangetekende post aan u verzonden.

[ ] Ik betaal aan de postbode bij aflevering van de cdrom (rembours).
Ik krijg géén 50 euro korting en betaal 399 euro inclusief verzendkosten.
Bestellingen onder rembours zijn UITSLUITEND mogelijk BINNEN Nederland en
België!

Opmerkingen:

Datum:
Plaats:

Handtekening voor akkoord:

###

Print dit formulier en stuur het volledig ingevuld en ondertekend terug
naar EmailCD, via fax op faxnummer Belgie: 0x/xxx.xx.xx
Nederland: + 32 y yyy yy yy
Vragen en bestellingen worden uitsluitend per fax in behandeling genomen.

###

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 05-03-2004 11:18 . Reden: fjk: ik gun ze de extra reclame niet dus heb de nummers weggeknipt ]

• SamPepijn808
  • Niet online
Prijs: in plaats van 999 euro nu slechts 399 euro voor de hele cdrom (incl. verzendkosten binnen Nederland en België, verzending onder rembours)!
Betaalt u vooruit krijgt u van ons 50 euro korting en betaalt u slechts
349 euro (incl. verzendkosten binnen Nederland en België per aangetekende post).

[...]
8)7

Da's dan 349 Euro in de container :'(
En de vuilniswagen is al langsgeweest :X

Toch heb ik er een heel goed gevoel bij O-)

Rob

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Toch doen mensen die veel spam krijgen imo iets fout. Ik heb een aantal adressen, waarvan sommigen al meer dan 5 jaar oud, en ik krijg ongeveer 2 a 3 spams per week die door m'n spamfilter heensijpelen. En dat spamfilter is geen geavanceerd ding, da's niet meer dan dit: delete alles met (penis|penile|cock|viagra|xanax) in de subject. Die 3 spams die daar langs komen zijn meestal van die nigerian e-mail scams. Virussen komen maar heel zelden langs.

Totaal per maand: 10 a 12 spams. 0.3 virussen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1