Mike Jarod schreef op 29 februari 2004 @ 01:41:
Spam adressen zijn imho op een smerige manier verkregen. Er zijn genoeg mensen (de grote massa, non tweakers) die nog steeds niet snappen hoe ze aan spam komen, maar zich wel overal registreren en kettingmails zonder BCC verzenden. Door ze te vertellen dat ze op zo'n cd staan hoop ik dat er wat meer besef onstaat van wat ze fout doen.
Good point....
Maarrrrrr Je pakt daar ook de mensen mee die WEL weten hoe ze aan die spam komen zonder dat ze er iets aan kunnen doen (dat leuke nichtje die jou die kettingmail over dat zielige, zieke meisje in verweggistan heeft gestuurd omdat dat meisje voor elk mailtje 1 dollar krijgt..... en dat nichtje inderdaad jou in de 'to' heeft geplakt.....)
Ik krijg dan door die mallotige figuren die jij (om begrijpelijke redenen wil waarschuwen) nog meer sh*t in m'n mailbox waar ik geen f*ck aan heb. Jij bent dan alsnog net zo goed aan het spammen en DUS fout....
Nogmaals: ik begrijp je goedbedoelde gedachten (waar je zelf in de toekomst hopelijk ook profijt van kan hebben natuurlijk) maar die gedachten moeten toch nog een beetje verder gaan dan het huidige punt. NIET sturen dus....
Voor de rest zijn er vast wel wat mensen die door deze info een ander adres zullen nemen. Ik bedoel deze cd is gewoon eigenlijk een doodvonnis voor je mailadres. Ik weet niet hoe lang deze cd al circuleert, maar hij krijgt nu min of meer reclame in de media, dus zullen er ook mensen zijn die er interesse in gaan krijgen. Spam op dat adres zal alleen maar erger en erger worden.
Bij mij neemt de spam de laatste tijd juist af.... Tegenover dikke 50+ spammailtjes per dag (soms boven de 100) zit ik nu met dezelfde adressen gruwelijk veel lager...
Met deze info zullen systeembeheerders bv mailadressen van users kunnen wijzigen om spam te voorkomen (het is omslachtig maar wel een optie).
Weer een good point maar val mij daar niet mee lastig. Mail dan die systeembeheerders maar niet iedereen op de CD. (en tja... dat wordt lastig/veel werk....)
Met een fetch-all account op een domein blijf je natuurlijk altijd de lul. Om spam te bestrijden moeten we het zo goed mogelijk proberen te snappen (= informatie verzamelen), en dit is dat soort informatie.
Maar idd, als iedereen dit soort geintjes uit gaat halen schiet het niet op. Maar laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit zo'n mailtje gezien (en 1 van mijn adressen staat er op zie ik net), en het zou van mij best mogen.
Van mij mag het (zoals ik al eerder zei) ook best 1x
Maar je geeft al aan dat die CD's nu in de media komen. Dat wil zeggen dat slechtwillenden waarschijnlijk meer dat soort CD's gaan gebruiken maar ook dat meer goedwillenden zo'n CD in de klauwen krijgen..... en daar wat mee gaan doen.
Je bent nu dus de 2e in dit draadje met die gedachte (gelukkig is de TS er al vanaf gestapt)
En de mens is gewoon goedwillend als ik kijk naar hoeveel van die f*ck-nep-mailtjes ik heb ontvangen over zieke meisjes, bijna uitgestorven dieren etc. Mensen doen dat soort acties zonder goed genoeg na te denken.... (geweten zuiveren terwijl dat niet nodig is?)
Dus nogmaals: lekker vernietigen dat ding. Wil je er echt plezier aan beleven? Zet hem in de magnetron, vrij van de wanden, bovenkant en onderkant, en geniet van 1 korte, grote 'bliksemflits' over die hele CD (magnetron daarna direct uitzetten).
mijn nick met hotmail zal je ook tegenkomen vermoed ik....
[
Voor 8% gewijzigd door
WFvN op 29-02-2004 11:37
]