Ik overweeg een kyocera printer te kopen, vanwege de goede linux support, de prijs/kwaliteit verhouding en de kosten per afdruk. Die laatsten zijn nogal laag omdat de drum niet vervangen hoeft te worden. Maar geeft dit op de langer termijn geen problemen? Heeft iemand ervaring met kyocera printers in het algemeen en met de fs1010 in het bijzonder? Wat denken jullie van dit apparaat?
Verwijderd
Ik heb een tijd een Kyocera FS1200 laser gehad, en mn ervaring daarmee waren behoorlijk goed; veel interne lettertypes, goede uitbreidingsmogelijkheid, redelijk eenvoudig zelf te onderhouden, niet te duur in het gebruik en lekker vlot.
Vanwege de beheofte aan wat kleurtjes heb ik het ding weggedaan na 35.000 printjes, maar ik geloof dat Kyocera nog steeds één van de merken is voor laserprinters.
Je zal je er waarschijnlijk geheel geen buil aan vallen.
Vanwege de beheofte aan wat kleurtjes heb ik het ding weggedaan na 35.000 printjes, maar ik geloof dat Kyocera nog steeds één van de merken is voor laserprinters.
Je zal je er waarschijnlijk geheel geen buil aan vallen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 00:04 ]
Ik heb zelf behoorlijk wat ervaring met die printertjes van kleine bakken (FS-680) tot redelijk grote (FS-7000 / 9000)
De printkosten zijn idd een stuk lager met hun "vaste" drum (300000 afdrukken bij een 7000 als ik me goed herinner) Als je die uiteindelijk moet vervangen (samen met de fuser en de developer die tegen die tijd ook op zijn) doet het wel ff auw in de beurs...
van de fs-1010 (en zijn mechanisch identieke voorganger de FS-1000) hebben we er een stuk of 7 staan bij een bedrijf voor de kleinere printjes. En het zijn echt prima printers, mocht je ergens een 680 tegen komen btw loop daar dan in een grote bocht omheen. Print kwaliteit is prima maar die krengen hebben wat problemen met papier transport
Als je voor linux/unix gaat en je wilt het ding in het net hangen zorg dan dat je een SB110 (van seh) netwerk interface te pakken krijgt die zijn heel eenvoudig in een *nix printer spooler op te nemen itt de nieuwe IB-21's (van kyo zelf) .
De printkosten zijn idd een stuk lager met hun "vaste" drum (300000 afdrukken bij een 7000 als ik me goed herinner) Als je die uiteindelijk moet vervangen (samen met de fuser en de developer die tegen die tijd ook op zijn) doet het wel ff auw in de beurs...
van de fs-1010 (en zijn mechanisch identieke voorganger de FS-1000) hebben we er een stuk of 7 staan bij een bedrijf voor de kleinere printjes. En het zijn echt prima printers, mocht je ergens een 680 tegen komen btw loop daar dan in een grote bocht omheen. Print kwaliteit is prima maar die krengen hebben wat problemen met papier transport
Als je voor linux/unix gaat en je wilt het ding in het net hangen zorg dan dat je een SB110 (van seh) netwerk interface te pakken krijgt die zijn heel eenvoudig in een *nix printer spooler op te nemen itt de nieuwe IB-21's (van kyo zelf) .
OK Bedankt, dit klinkt goed. Omdat ik ook weer niet verwacht ontzettend veel te printen (het wordt een thuisprinter) hoef ik voor de drum niet bang te zijn. 300000 afdrukken, da's 50 toners van 6000 pagina's. Dat zal heel lang duren. Tegen die tijd is het sowieso tijd voor een nieuwe.