GeForce 4 Ti4200 valt uit

Pagina: 1
Acties:

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een tijdje mijn Xabre ingewisseld voor een Club3D GeForce 4 Ti4200. Dit was geen goede ruil volgensmij want mijn kaartje werkt niet goed.

In het begin met oude drivers had ik zeer veel vastloop problemen van mijn kaart of dat mijn computer plots ging restartten. Nu heb ik driver van ander merk geprobeerd en die werkt beter dan het origineel en van Nvidia maar nog steeds heb ik problemen ermee.

Weet er iemand waarom mijn computer zomaar vastloopt(windows zegt apparaat storing) of zelfs restart?

De GPU wordt niet zo warm. Hij blijft op lage temperatuur en me kast staat open.

Maar waarom doet hij dit?

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
haal je kaart er eens uit. doe em er goed recht in, zorg dat het AGP slotje(aan de rechterkant van je agp slot) vast zit.
schroef de kaart vast.

dit gebeurt namelijk als je kaart niet goed vast zit in het AGP slot.

btw, welke drivers heb je geprobeerd?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Mag ik ff een heel ander probleem melden (zodat er geen nieuw topic geopend hoeft te worden ;))

Mijn GF4 Ti 4600 Ultra doet vaag.
in spellen valt mijn fps om de seconde naar ca 30.
Heb al nieuwste vid-card drivers & nieuwste Via drivers. etc. Maar scheen niet te helpen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 00:24 ]

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik zal het zo proberen.
Ik heb drivers van euhm... nee, ik weet niet meer welk merk maar hij zegt Nvidia en het is de nieuwste driver.

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

Verwijderd

Heb je de drivers van die Xabre en ook de drivers die je gebruikte voor je GF4200
wel verwijdert of heb je telkens driver over driver geinstalled.
Daar worden pc's meestal niet stabieler van nl.

Anders gewoon ff een keer een clean install van Windows

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Wat voor een moederbord heb je, graag effe specs. Wat voor een drivers gebruik je momenteel en welke moederbord drivers, en met welke OS draai je?? Even wat meer duidelijkheid

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
LED-Maniak schreef op 28 februari 2004 @ 23:58:

...In het begin met oude drivers had ik zeer veel vastloop problemen van mijn kaart of dat mijn computer plots ging restartten...

...Weet er iemand waarom mijn computer zomaar vastloopt(windows zegt apparaat storing) of zelfs restart?
Zet je BSOD's aan en post hier de foutmelding, of zoek deze op in de microsoft databases. (via google)

• LED-Maniak
  • Nu online
Mijn specs:
Shuttle AV49N
1024MB DDR Ram
Intel 2,6GHz
GeForce 4 Ti4200
TV Kaart
120GB Harde schijf
CD fikker
DVD speler
Windows XP Professional

De foutmelding die windows net gaf:
code:
1
2
szAppName: Drivers.Display    szAppVer: 10DE0281A100000000
szModName: nv4_disp.dll szMovVer: 6.14.10.5303  Offset: E8BE06EA

Ik heb een clean installatie van windows gedaan toen ik nieuw videoplank erin zette en elke keer éérst netjes de oude drivers verwijderd en nieuwe erin.

Verwijderd

LED-Maniak schreef op 29 februari 2004 @ 16:25:
Ik heb een clean installatie van windows gedaan toen ik nieuw videoplank erin zette en elke keer éérst netjes de oude drivers verwijderd en nieuwe erin.
Ik heb ook een GeForce Ti 4200 128 mb gehad.
Deze is helaas (na 6 maanden trouwe dienst) overleden na installeren van ForceWare Drivers, die volgens nVidia compatible waren met mijn kaart (geen beta drivers, officieel gereleased)

Heb hem ingeruild tegen een GF FX 5600 maar dat was zo'n bagger ding dat ik die er dus heb uitgerukt en meteen maar een goede kaart gekocht (ATi 9800 XT TVD LE)

Ik zou het is proberen zonder ForceWare drivers iig, en anders kijken of je voeding het wel trekt? misschien nam die Xabre niet al teveel en deze Club3d wel.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

LED-Maniak schreef op 29 februari 2004 @ 16:25:
Mijn specs:
Shuttle AV49N
1024MB DDR Ram
Intel 2,6GHz
GeForce 4 Ti4200
TV Kaart
120GB Harde schijf
CD fikker
DVD speler
Windows XP Professional

De foutmelding die windows net gaf:
code:
1
2
szAppName: Drivers.Display    szAppVer: 10DE0281A100000000
szModName: nv4_disp.dll szMovVer: 6.14.10.5303  Offset: E8BE06EA

Mhmm, wanneer geeft hij deze foutmelding?? Gelijk als je windows binnen komt, of onder een spel. En welke DirectX heb je?? Je hebt nu iig Nvidia 53.03 drivers, die zijn recent genoeg, misschien is je DirectX niet up to date genoeg. En installeer ff Inter ChipSet drivers

• LED-Maniak
  • Nu online
Deze foutmelding krijg ik als de computer een tijdje aan staat. Dan restart computer en krijg ik deze melding. Of alles loopt vast en opeens alles in 16bits kleuren en 600x800 resolutie.

Directx is nummer 9. Dat moet toch ook goed zitten?

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook een GeForce Ti 4200 128 mb gehad.
Deze is helaas (na 6 maanden trouwe dienst) overleden na installeren van ForceWare Drivers, die volgens nVidia compatible waren met mijn kaart (geen beta drivers, officieel gereleased)

Heb hem ingeruild tegen een GF FX 5600 maar dat was zo'n bagger ding dat ik die er dus heb uitgerukt en meteen maar een goede kaart gekocht (ATi 9800 XT TVD LE)

Ik zou het is proberen zonder ForceWare drivers iig, en anders kijken of je voeding het wel trekt? misschien nam die Xabre niet al teveel en deze Club3d wel.
Het is een 300watt voeding. Met Xabre geen problemen gehad. Maar met de spullen die erin zitten trekt hij toch nooit zoveel als hij kan geven?(zit geen mod zooi in, alleen ledjes)

Verwijderd

LED-Maniak schreef op 29 februari 2004 @ 17:33:
[...]

Het is een 300watt voeding. Met Xabre geen problemen gehad. Maar met de spullen die erin zitten trekt hij toch nooit zoveel als hij kan geven?(zit geen mod zooi in, alleen ledjes)
Hangt ervan af, ik weet niet precies hoe het met de voedingen zit
welke nou goede merken zijn en slechte, andere GoT bezoekers weten dat wel denk ik :)

Ikzelf heb een 350 Watt voeding, omdat (6 maanden geleden) volgens de verkoper 300 Watt te weinig zou zijn voor mijn pc.
proc: AMD 2400+
mobo: Asus A7v8x
3d card: GeForce Ti 4200 (dood nu Ati 9800 XT LE)
1024 mb geheugen Kingston
fikker
dvd player

maarjah :/

Verwijderd

Magure schreef op 29 februari 2004 @ 17:11:
[...]

Mhmm, wanneer geeft hij deze foutmelding?? Gelijk als je windows binnen komt, of onder een spel. En welke DirectX heb je?? Je hebt nu iig Nvidia 53.03 drivers, die zijn recent genoeg, misschien is je DirectX niet up to date genoeg. En installeer ff Inter ChipSet drivers
Die "geweldige" 53.03 Drivers zijn precies de nVidia drivers die mijn memory hebben verbrand.
Overigens heb ik bij meerdere mensen gehoord dat op Ti en MX kaarten die 53.03 drivers slechte gewaarwoording was.
mn broer: GeForce MX 640 64 mb (ofsow denk ik :? ) had ook dat zijn pc gewoon niks meer weergaf in Windows XP, en zijn kast erg heet aan het worden was.

Andere mensen hebben dat hun pc alleen maar opstart in 640 x 480 16 bits color...
en dat op een ti?...
Noujah geweldig die drivers :\

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 18:34:
[...]

Die "geweldige" 53.03 Drivers zijn precies de nVidia drivers die mijn memory hebben verbrand.
Overigens heb ik bij meerdere mensen gehoord dat op Ti en MX kaarten die 53.03 drivers slechte gewaarwoording was.
mn broer: GeForce MX 640 64 mb (ofsow denk ik :? ) had ook dat zijn pc gewoon niks meer weergaf in Windows XP, en zijn kast erg heet aan het worden was.

Andere mensen hebben dat hun pc alleen maar opstart in 640 x 480 16 bits color...
en dat op een ti?...
Noujah geweldig die drivers :\
Niet fijn. Heb er verder nog niemand over gehoord. Maar een oude driver zou dus beter zijn? Alleen bij mij wordt mijn GPU helemaal niet warm. Hij coolt goed.

Had ik toch maar die Xabre 128mb gehouden :/

Pagina: 1