Remote Desktop Connection via wireless AP

Pagina: 1
Acties:

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik zoek een oplossing/tips voor het volgende probleem:

Ik heb een ADSL verbinding, netwerkje eraan, blabla, gewoon standaard eigenlijk. Ik kan hiermee op andere PC's zowel binnen mijn eigen netwerkje als erbuiten via Remote Desktop Connection (XP) inloggen.

Nu kan ik alleen niet bij een vriend die ook een ADSL verbinding heeft EN remote desktop connection aan heeft staan inloggen. Hij heeft netjes een user account aangemaakt op zijn systeem, de juiste 'vinkjes' aangeklikt dus... alles lijkt goed ingesteld te zijn. Het probleem ligt misschien in het feit dat zijn ADSL verbinding in zijn thuisnetwerkje is opgebouwd via een Wireless connectie. Zijn ADSL modem gaat naar een Linksys 54G Access Point (wrt54g) en van daaruit naar diverse PC's in het netwerkje. Op zijn PC geldt natuurlijk een ander IP adress dan het IP adress waarmee ik 'binnen' wil komen. Het modem danwel het Access Point heeft een 'echt' IP adress en binnen zijn netwerk geldt een standaard 192.168.1.x nummering.

Heeft iemand tips?

Verwijderd

Maakt niet uit.

Wat jij moet doen is poort 3899 mappen - in zíjn router - naar het IP-adres van de bak waarop RDP draait bij hem. Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Edit: O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 00:00 ]

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Wat je schrijft over poort mappen klinkt prachtig (maar aangezien dat nieuw voor me is moet ik dat dus even verder uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat). Wat het linkje dat je geeft hiermee te maken heeft snap ik niet.

Moet ik nou in het ADSL modem of in het Wireless Access Point die poortmapping instellen?

Wederom dank

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Is zijn adsl modem ook router? Heeft hij zo'n moderne speedtouch 510i, want in dat geval is dat een router. Dan kan je de poortmap gewoon daar in zetten.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Jss heeft het denk ik een beetje druk ;)

Maareh idd even het grote portmap verhaal doorlezen.
Grimli schreef op 28 februari 2004 @ 23:59:
Is zijn adsl modem ook router? Heeft hij zo'n moderne speedtouch 510i, want in dat geval is dat een router. Dan kan je de poortmap gewoon daar in zetten.
Denk niet dat dat het geval is anders zou die linksys niet routeren,
Is dit wel zo dan moet de linksys als ap gebruikt worden.

[ Voor 68% gewijzigd door TRAXION op 29-02-2004 00:00 ]

Verwijderd

Ho, verkeere link gepaste :X

Moet Het Grote Poortmappingsverhaal zijn :) Waar je dit moet doen hangt af van hoe het modem is ingesteld. Als die jongen gewoon een modem met daarachter een router/AP heeft moet het in de laatste, als het modem ook voor router speelt moet het in de eerste. Je kunt er in principe van uitgaan dat je in het apparaat dat het externe IP van z'n ISP krijgt moet portmappen.
Pagina: 1