[XP] laatste tijd beetje onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Tijdens het spelen van een spel vooral, maar soms ook op andere momenten krijg ik een mooi BSOD met allerlei cryptische informatie. Windows vindt kennelijk dat er iets hopeloos mis is gegaan en dat mijn documenten maar in het niets moeten verdwijnen. Goed, daar kan ik mee leven, maar het hoort natuurlijk nooit te gebeuren :)

De codes zijn redelijk random, maar ik krijg onderaan het scherm nooit een bestandsnaam te zien, maar alleen een paar regels vreemde ASCII-tekens. De laatste was toevallig een BAD_POOL_CALLER maar ik heb ook bij gebruik van UniqueFiler (CPU- en geheugenintensief) een STOP 0x0000008E, zonder code bovenaan dus. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA heb ik ook langs zien komen. De voorlaatste was zelfs een volledige freeze. Geluid en alles bleef hangen :(

Aan de warmte kan het niet liggen, want 5 uur lang een xvid encoden gaat vlekkeloos. Het geheugen heb ik met zowel Memtest86 als met Windows Diagnostics getest, en er zaten 0,0 fouten in (ook toen het al op temperatuur was). Aan de videokaart lijkt het me ook niet te liggen. Het is wel een passief gekoelde Parhelia, maar Prince Of Persia kon ik uuuuren achter elkaar spelen, en geloof maar dat een parhelia het best warm krijgt.

Als iemand me kan helpen, zal ik hem/haar eeuwig dankbaar zijn. Voor specs van het slachtoffer kun je trouwens hier terecht.

日本!🎌

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Uit je topictitel maak ik op dat je systeem voorheen altijd wel stabiel was B)
Heb je de laatste tijd iets in je BIOS veranderd of iets nieuws aan je sys toegevoegd?
Zo te zien heb je een hoop apparaten hangen en al is Zalman een goed merk, het zou best kunnen dat die 400W misschien net te weinig is.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 21:52

Acheron

updatepack.nl

Maak anders je computer eens van binnen schoon. Het kan zijn dat door stofophoping de computer te warm wordt en onstabiel.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Overklokt? Zo ja, dan eerst eens terugklokken en nogmaals proberen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
400W wordt in dikke vette servers gezet, het moet echt méér dan voldoende zijn hoor. En zoals ik al aangaf is het geen hitteprobleem, omdat CPU- en/of geheugenintesieve taken het prima volhouden op normale snelheid. Hij is overigens ook niet overgeklokt. "en nogmaals proberen" is op zich lastig, ik zou niet weten wat ik moet proberen, gezien de blauwe schermen heel weinig (eens in de paar dagen ofzo) op de gekste momenten verschijnen.

[ Voor 27% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-02-2004 00:08 ]

日本!🎌

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 00:44

SED

Ik vermoed dat je maar eens een langdurige stresstest aan moet zetten. Dus niet een geheugentest van een paar uurtjes maar echt langdurig.

Ook kan je moederbord een probleem aan het ontwikkelen zijn met een capacitor oid. Blijft altijd een moeilijk te traceren gebeuren als het incidenteel plaatsvindt. Op een gegeven moment zal het vrees ik, regelmatig gebeuren en dan is te traceren waar het zit.

Paar zaken die je kunt doen.

verwijder de geheugenchips en plaats ze opnieuw terug in de banek en druk ze goed aan.
doe hetzelfde met alle losse kaarten zodat je weet dat er geen oxidatie is ontstaan in de connectoren.
zorg altijd met je vingers van de connectoren af te blijven. het huidvet kan maanden/jaren later alsnog inbranden en voor problemen zorgen.

Copyright and left by SED...

Pagina: 1