SOF2 zorgt dat Vigor2200 Zyxel crashed?

Pagina: 1
Acties:

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Hey guys,

Na twee avonden searchen hier en op google, heb ik jullie hulp nodig.
Ik heb:

Demon via babyXL 2Mbit down/ 1 Mbit up
Zyxel 650r-31 in standaard config als modem
Vigor2200 in standaard config als router.
1 XP-pro client
1 WIn98 client

Alles werkt oke, totdat ik SOF2 opstart en de masterserver laat browsen, dan slaat mijn inet verbinding vast en moet ik de Zyxel resetten.
Dus via SOF2 laat de router de modem crashen.
Heb al een firmware update naar 2.3.1 op de Draytek gedaan, mocht niet baten.

iemand suggestief of meer info nodig?

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Niemand die een idee heeft dus.
Geeft niet, voor de liefhebbers->het is opgelost.
Ik heb de SOF-poorten opengezet in de router en er lijkt niets meer aan de hand te zijn.

slotje dus.

Verwijderd

SliderTPP schreef op 01 maart 2004 @ 08:30:
Niemand die een idee heeft dus.
Geeft niet, voor de liefhebbers->het is opgelost.
Ik heb de SOF-poorten opengezet in de router en er lijkt niets meer aan de hand te zijn.

slotje dus.
Blijft vreemd, en ik ben zelf benieuwd of meer mensen dit kennen, ik heb zelf geen enkele poort voor welke game dan ook geforward en toch werkt sof2 uit de kunst.

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 21:44
Ik denk dat het met het aantal connecties te maken heeft welke sof2 tegelijkertijd aangaat om de servers te scannen

Verwijderd

ou812 schreef op 02 maart 2004 @ 12:16:
Ik denk dat het met het aantal connecties te maken heeft welke sof2 tegelijkertijd aangaat om de servers te scannen
Dat denk ik ook maar dan nog zou je verwachten dat er meer mensen met dit probleem zitten daar het geen onbekende router is.

Tevens zou het ook nog een probleem kunnen zijn met dit specifieke apparaat, daar de oplossing volgens mij geen oplossing maar een work around is.

Maar waarom heb je dan niet voor een 2600 gekozen ? dan had je er maar een kastje tussen gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 08:57 ]

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 21:44
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 08:56:
[...]

Dat denk ik ook maar dan nog zou je verwachten dat er meer mensen met dit probleem zitten daar het geen onbekende router is.

Tevens zou het ook nog een probleem kunnen zijn met dit specifieke apparaat, daar de oplossing volgens mij geen oplossing maar een work around is.

Maar waarom heb je dan niet voor een 2600 gekozen ? dan had je er maar een kastje tussen gehad.
Klinkt logisch maar misschien dat de router ook het probleem niet is maar dat het modem dat is.

Zelf had ik gister voor een test even Winroute Firewall 5 geinstalleerd. Bij het browsen naar gameservers in SOF2 liep mijn verbinding ook vast. Echter kwam ik erachter dat dit niet een hardware probleem was maar een software probleem. Winroute accepteerde maar 600 connections per client. Nadat ik die limiet eraf gegooid had was er geen probleem meer. Dus ik denk dat het modem het aantal connecties niet aankan (in dit geval dus wel hardware probleem).

Om te testen zou je ook eens edonkey of iets dergelijks open zetten met meer dan 600 connecties. Als ie dan ook crashed dan weet je het zeker.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Heb dezelfde ervaringen met SMC 7004BR/7008BR routers. Als je met GameSpy alle servers voor pakweg Quake 3 scant of een poortscan naar een externe machine start loopt de router gewoon vast. Gelukkig werkt The All-Seeing Eye efficiënter :)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Pagina: 1