Toon posts:

[9600XT] Meer dood als levend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus 9600Xtreme i.cm. een compaq moederbord, 512sdRAM en een dikke 480Watt voeding, nu heb ik sinds voorkort problemen met gamen. Het spel schokt en word eigenlijk onspeelbaar, ook zie ik uitlopende textures (artifacts?).

En als ik in Asus smartdocter kijk staat er dat de vddq en core niet genoeg power krijgen, dat lijkt mij zeer stug omdat ik een goede voeding heb die het makkelijk zou moeten lukken de videokaart aan de praat te houden. Dit heb ik nooit eerder gehad.

AA op 2x zetten en alles laag werkt niet, en ook resolutie/details veranderen van de game werkt ook niet, de "fps" blijven net zo hoog en het beeld blijft schokken.
Ook drivers herinstalleren en formatC helpt niet.

Ik denk zelf aan een rot geheugen, maar wil even weten wat jullie ervan denken.
Als jullie meer info willen moeten jullie het even zeggen.
Thanks!

Ps; Videokaart is nooit overclocked geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 22:07 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

SDRAM?

Mogen we weten of je DDR hebt of gewoon SDram..

There is no place like ::1

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatste tijd iets erin gebouwd wat ook uit de voeding trekt?
Welk merk voeding is het?

Verwijderd

Topicstarter
1)Ik heb een nieuwe voeding gekocht omdat ik dacht dat het daaraan lag, wat dus niet zo was. Ik heb em er vanochtend ingezet, daarvoor had ik ook die problemen.
Het heeft geen merk, gewoon standaard computerland materiaal.

2)Het is SDRAM.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Computerland..... sdram. ..

Ten eerste is die voeding vast zelf ook verrot genoeg en het geheugen is ook nietswaardig, als je geheugen koopt, kingston of zoiets...een merk, geen goedkope rotzooi!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor dit niet erg zinnige antwoord, ik had er eerst toch geen problemen mee? Ik had zelf ook nog kunnen bedenken dat sdRAM klote is..

Videokaart is nu 42/45 graden is dit hoog?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 22:24 ]

Verwijderd

Maar wat is 'niet genoeg' op je voltage lines? een paar procent maakt niks uit.

Maar artifacts duiden negen van de tien keer gewoon op een rotte videoplank, RMA dus

Notes:
Rot (gewoon) geheugen zorgt er niet voor dat je artifacts krijgt, maar dat je pc crash en/of raar doet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok daar heb ik wat aan! Ik zal maandag even langs de MyCom gaan voor een nieuwe kaart.

Is 42/45 Graden hoog een voor een idle vga kaart?

Verwijderd

Ey, look at the bright side :) . SDRAM wordt nu niet of nauwelijks meer gemaakt, en die zijn dus moeilijk verkrijgbaar, dus , je kunt er aardig mee verdienen als je ze op de juiste manier verkoopt :P.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 23:13 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Mss een domme opmerking, maar is je xtra power connector op je videokaart wel aangesloten? en werkt deze nog naar behoren (mss slecht contact)

Je kan de kaart ook eens in een andere PC testen om zeker te zijn (indien dit mogelijk is natuurlijk.)

Blog (Linux-related)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Jensd schreef op 28 februari 2004 @ 23:45:
Mss een domme opmerking, maar is je xtra power connector op je videokaart wel aangesloten? en werkt deze nog naar behoren (mss slecht contact)

Je kan de kaart ook eens in een andere PC testen om zeker te zijn (indien dit mogelijk is natuurlijk.)
De 9600 chipset is toch de enige die geen extra stroom nodig heeft? Ik geloof niet dat die met een molex aansluiting komen!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 23:12:
Ey, look at the bright side :) . SDRAM wordt nu niet of nauwelijks meer gemaakt, en die zijn dus moeilijk verkrijgbaar, dus , je kunt er aardig mee verdienen als je ze op de juiste manier verkoopt :P.
Zeker Compaq SDram als hij dat heeft..damn duur!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen extra power connector op de 9600 kaarten :)

En nee, die ram's zijn niet zo heel duur.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verdere specs van de pc ??

Als jij nog SDRAM gebruikt, neem ik aan dat je pc niet al te nieuw is. Waarom je dan wel een 9600 XT erin stopt, snap ik niet echt. Beetje overkill (IN het geval van oude pc)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

wat zijn je voltlijnen,
de voeding van Computerland is echt bagger,.deze is de codegen psu!
kost niets, zo'n 39 euri dacht ik en het is niets!
de ToPower psu's zijn al weer wat beter.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/williamberkhout3/bleh.JPG

Dit zie ik dus, en m'n pc is een jaar of 2 geloof ik. Ik heb een 9600XT erin gestopt omdat de rest nog prima functioneerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 10:45 ]

Verwijderd

je moederbord is te oud voor deze kaart , hij ondersteunt geen agp 3 , dus het agp slot levert niet de vereiste 3,3 volt .

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Kan je de videokaart niet even in een andere pc testen, dan weet je tenminste of het echt aan de videokaart ligt of aan de rest van je setup.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij niet erg waarschijnlijk dat de videokaart opeens problemen heeft, terwijl hij dat eerst niet had!

Ik ga morgen even langs de winkel voor een testje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 10:49:
je moederbord is te oud voor deze kaart , hij ondersteunt geen agp 3 , dus het agp slot levert niet de vereiste 3,3 volt .
Hate to bug you, but, AGP3??

AGP1, AGP2, AGP4, AGPPro... maar 3??? no way..
Enne waarom draait deze kaart dan wel op mijn A7V van 3,5 jaar oud????

+++++

Ik denk dat je ff in je bios moet kijken of je nog iets kunt killen dat niet gebruikt wordt (moeilijk denk ik, want Compraq schermt altijd veel af van de originele BIOS mogelijkheden van de MoBo's)

Plak er daarna eerst een andere voeding in (hoeft geen dikke te zijn, 300 is genoeg voor tests, als het maar een stabiele is)

Anders moet ik ze gelijk geven en je naar MyCom sturen voor een vervanger.. Videokaarten zijn nu eenmaal mainstream massa productie geworden sinds al die Tweakers op de Globe zijn geworpen door de moeders :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 11:09 ]

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:05:
[...]
Hate to bug you, but, AGP3??
AGP 3.0 spec (AGP 8x), dat is het
Als je nog niet veel (alles) kent van HW eerst zoeken voor je begint te zeiken

BTW je kaart is 2.0 compatibel, je computer zou van voor 1998-1999 moeten zijn om dat niet te ondersteunen.
Check je BIOS en probeer het AGP voltage te verhogen

/edit
je kunt nog altijd een molex connector solderen aan je kaart (rechter bovenhoek, 4 puntjes)

[ Voor 11% gewijzigd door oeLangOetan op 29-02-2004 11:20 ]

Pagina: 1