Toon posts:

[Adobe Premiere]Op tweede pc laten renderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door aanschaf van een nieuwe pc heb ik me mooie p3 1,26ghz + 512MB ram over.
Nu zou het mij erg handig lijken om me video project te laten renderen op me tweede pc zodat ik op deze pc nog voor andere dingen kan gebruiking.

Alleen hoe kan ik dat het makelijkste doen ?
Is het mogelijk om die pc zo aan me computer te kopeling zodat ik een soort van dual prosessor krijg ?

Of moet ik dan op die tweede computer netwerk verbingen laten maken met al me partitie's van me eerste computer en premiere er op zetten. Zodat ik op die tweede pc gewoon premiere kan laten draaien en hem daar laaten renderen/video omzetten.

Veder hebben we een 200mbit netwerk (25mb/s), maar dat moet opzich genoeg zijn als ik dan een tweede netwerk kaart neem en hem met een cros kabel verbind dan hheeft die iniedergeval de volole snelheid. En weet iemand of zo gedeelde hardschijf veel van je cpu vreet of en zou ik dan beter me 3 com netwerk kaart kunne gebruiking in de plaats van me onboard gigalan?
Win2K is mijn OS.

Verwijderd

Topicstarter
En weet iemand mischien hoe ik dan het handigst die tweede pc aan me eerste pc kan koppeling ?
En kan je in win2k kdan op de andere computer zo inloggen dat je heb ook kan bediening of moet je daarvoor zo remonte programma voor instaleren.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:34

Kvn

Kan je niet gewoon simpel even premiere op die pc zetten en je bestanden daarheen zetten, via een share in je netwerk, en de bestanden daar openen :?

En hoe kom jij aan een 200 mbit netwerk? :*)

Eventueel kan je op beide pc's tightVNC zetten en daarmee remote controllen.
Lekker makkelijk :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou 't volgende eventueel proberen als PC 2 weinig diskspace heeft

- Installeer Premiere op PC 2
- Maak een netwerkshare op PC1 voor alle data en mount deze op PC2 onder hetzelfde pad als alles op PC1 staat, zodat je geen missing files krijgt bij het openen.
- Maak een kopie van je projectfile, zodat je geen problemen met filelocking krijgt
- Selecteer op PC1 de eerste helft of 2/3 van de timeline, op PC2 de rest
- Laat beiden renderen naar een aparte outputfile (part1 / part2) ivm filelocking
- Plak 't hele zooitje aan elkaar met VirtualDub oid

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Remote desktop onder 2k kan alleen als je 2k server gebruikt, anders moet je een los programma gebruiken (zoals RealVNC).

Bedoel je met 200 Mbit niet eerder 100 Mbit Full Duplex? Dat wordt vaak door marketingmensen (lees: verkopers) 200 Mbit genoemd, maar je haalt per richting nooit meer dan 100 Mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is 100 ful duplex maar dat is juist goed omdat de date twee kanten tegelijk op moet kunne gaan.

Ik ge het op de manier proberen van MissingDog, zo kan ik zelfs op pc 1 veder geen met bewerken terwijl me pc2 de eerste helft omzet. In het algemeen spilts ik toch ellktijd me projecten in 2 á 3 bestanden dus dat komt wel goed uit.

Ik laat het wel horen waneer ik hier het zzakje zo ver heb, ik ben benieuwed wat voor cpu gebruik ik krijg op pc1 waneer pc 2 aan het renderen is.
Pagina: 1