Toon posts:

[A7N8X Deluxe] USB geen plug en play

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn redelijk wat problemen met het asus a7n8x deluxe + usb. Met de search was eigenlijk de enige oplossing die ik kon vinden de drivers van de cd installeren.

Ik heb zelf de deluxe versie in combinatie met Windows XP SP1. Mijn probleem is dat al mijn usb apparaten niet herkend worden bij het aansluiten. Alleen als usb hardware aangesloten wordt als mijn pc uitstaat of als ik na het aansluiten bij "Device Manager" al mijn usb apparaten verwijderd heb en dan scan voor nieuwe hardware wordt de hardware wel gedetecteerd.

Op het moment dat windows alle usb dingen (Standaard OpenHCD USB Host Controllers + USB Root Hubs) detecteert, is er altijd wel een probleem met een USB Root Hub: iedere gebruikte usb poort wordt gezien als "Unused Port" en iedere ongebruikte usb poort wordt gezien als "Unknown device". (Hoewel er bij apparaat beheer 3 usb root hubs staan, komt er maar een melding van 1 usb root hub, die wel alle 6 (4 op het mobo zelf/2 op het frontpanel) de usb poorten onder zich heeft.) De drivers van de asus cd installeren heeft geen zin, dan krijg ik een melding dat er geen nieuwe drivers zijn.

Eigenlijk werken de usb apparaten dus allemaal wel, maar bij het aansluiten worden ze dus niet herkend. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Misschien een of andere opties zoals: "Plug & Play" in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. De enige optie die ik zie heeft met legacy usb keyboard/usb mouse te maken, maar die aan of uitzetten heeft geen enkel effect

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 08:28
Ik heb hier ook de nodige problemen met usb op mn a7n8x deluxe.
Op de een of andere manier heeft dit bord ALTIJD problemen met removable media-storage dievices.
Mn CF-card reader geeft altijd problemen, eerst werkt alles prima, dan kan kan die de CF-card niet meer lezen, daarna is het over.
Nu heb ik een MSI megastick 256mb aangeschaft, hetzelfde verhaal, eerst prima werken, daarna is het ineens over. Onder XP is de verkenner niet meer mee te werken, zo traag dat ie wordt.
Maakt niet uit, XP schone install. of niet, het probleem steekt de kop op en is met geen mogelijkheid meer op te lossen.
Ik koop maar een losse USB-PCI card, om dit op te lossen.

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 19:54
hebben julllie patch usb 2.0 opgehaald? Daar heeft microsoft een patch usb 2.0 uitgebracht nadat er problemen zitten.

www.tiedragon.nl

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 16:23
heb je uberhaupt de nForce drivers geinstalleerd?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Helpdesk van mijn usb cardreader heeft probleem bij asus voorgelegd,
heb al maanden niks meer gehoord.

Usb1.1 via mijn monitor werkt perfect.
Scanner2.0 direct op moederbord ook.
Cardreader2.0 rechtstreeks op moederbord helemaal niet, via monitor weer wel.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 23:50
Zelf heb ik een A7N8X-deluxe, met de nieuwste Überbios 1.007 (volgens mij). De nieuwste Nforce drivers, Winxp + SP1.
Nog nooit heb ik een probleem gehad met de USB van dit moederbord. Alle vier de USBpoorten zijn bezet, gewoon plug and play.

Wellicht ligt het toch aan niet de nieuwste drivers of bios?

Verwijderd

Ik heb zelf ook dit moederbord en ik heb nog nooit problemen gehad met de usb poorten laat staan andere problemen.

- MS XP Pro met alle updates
- Laatste officiële BIOS van ASUS
- Alle standaard drivers van de bijbehorende driver cdrom

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de nieuwste versie van het officiele bios, alle windows updates. De patch van Microsoft voor usb 2.0 staat op de officele cd, maar die heb je niet nodig als je SP1 hebt. De QFE fix geeft aan dat er een nieuwere driver bestaat dan hij zelf bevat. Van de asus site heb ik de nieuwste drivers, maar dat maakt ook geen verschil.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

kheb de deluxe versie van het bordje maar met bios 1006.

enneuh, geen enkel probleem met die usb dingen hoor...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Ik heb dit bordje zelf ook, en laast een externe hd case gekocht ik fijn allemaal aansluiten werkt prima MAAR op usb 1.0 snelheid. ik service pack 1 instaleren nu herkent hij het apparaat niet meer zoals hierboven en heb ik er dus niets aan.

ik heb de nieuwste bios. en ook de nieuwste drivers ect. heb net ook al een schone instalatie en echt alles gedaan maar hij blijft niet werken als je de asus usb 2.0 drivers instaleert. en ik wil eigenlijk toch wel met mijn hd. op usb 2.0 snelheid kunnen werken...

iemand al een oplossing voor dit zeeeeer vage probleem _/-\o_ ?

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Er is een topic over op nforcershq
Ze twee oorzaken.
1 irq synchronisatie
2 powersupply

powersupply -> regel een gepowerde hub
irq synchronisatie kan je via drivers voor usb 2.0 oplossen, maar die zijn er niet voor usb 1.1
Mooiste zou een bios update zijn maar die heeft asus dus niet, ik heb zelf het ueberbios nog niet in combinatie met een usb mass storage device geprobeerd

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=34250

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 08:28
Ik draai hier Uberbios 1007, en heb exact dezelfde usb troubles.....
Dit probleem heeft me al heen wat kopzorgen gekost, kan het niet uit staan !!!
Ben nu door mn ideen heen om het (blijvend) werkend te krijgen met mn CF-cardreader, en mn net aangeschafte MSI megastick 256.
Alle overige usb hardware heeft geen enkele problemen...... ehhh nu ik het me bedenk, mijn thrustmaster modena pro stuur, werkte ook niet altijd, maar deze is vervangen door een logitech MoMo wiel dat geen problemen geeft.
Morgen langs de shop om een pci-usb kaartje met via-chip te halen....

Verwijderd

door de bovenstaande link is mij het gelukt.. kijk daar even op pagina 3. en download die programma's. als je dan doet wat de mensen daar zeggen. pci to enhanced host controller daar MOET nvidia voorstaan, dus je pakt je driver cd erbij en je veranderd het stuurprogramma daarin je zegt dat je zelf wilt zoeken en zelf wilt kiezen, en je verwijst dan dus naar het mapje usb2 en dan xp , en je kiest het bestandje wat daar staat, en win xp zal vragen om toch door te gaan dat moet je natuurlijk doen, opnieuw opstarten en het werkt..

sorry voor de slechte uitleg moet nog veel huiswerk maken enzo dit is even tusendoor , veel suc6 als er nog vragen zijn moet je ze maar even hier stellen als ik wat meer tijd heb zal ik ze goed proberen te beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor je tip. Ik heb geprobeerd die Orangeware USB 2.0 driver van abit te installeren, maar de stap om de "Standard Enhanced PCI to USB Host Controller" te veranderen naar iets met NVidia ervoor lukt niet. Windows kan gewoon geen nieuwere drivers vinden op X:\Drivers\USB2\XP

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:32:
Ik heb ook de nieuwste versie van het officiele bios, alle windows updates. De patch van Microsoft voor usb 2.0 staat op de officele cd, maar die heb je niet nodig als je SP1 hebt.
Dat is nu juist de denkfout. Als je SP1 installeerd ZONDER eerst die driver van de CD loop je dus het risico dat je USB door xp niet goed herkend wordt. Met als gevolg de huidige problemen van sommige mensen.

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
En is er ook nog een manier om dat te fixen?

(Ik heb SP1 niet geinstalleerd voordat ik de drivers op cd geinstalleerd had. Ik zeker een poging gedaan om eerst gewoon de USB drivers te installeren. SP1 was nog niet uit toen ik het mobo kreeg. Maar het kan zo zijn dat er op de een of andere manier iets fout gegaan is bij het installeren van de USB drivers, ik heb namelijk voordat ik SP1 installeerde nooit usb getest, omdat ik toen geen USB apparaten had. Op het moment dat het niet werkte heb ik de cd nog maals gepakt, en toen bleek ik dat ene stuk over te slaan.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 12:38:
Tnx voor je tip. Ik heb geprobeerd die Orangeware USB 2.0 driver van abit te installeren, maar de stap om de "Standard Enhanced PCI to USB Host Controller" te veranderen naar iets met NVidia ervoor lukt niet. Windows kan gewoon geen nieuwere drivers vinden op X:\Drivers\USB2\XP
ik heb hem geforceerd die driver te gebruiken, dus gewoon zelf het bestandje aanwijzen. en dan moet het werken met een paar waarschuwingen van windows xp

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de bestanden rechtstreeks naar c:\windows\system32\drivers kopieer staan ze daar na een reboot niet meer en via device manager zie ik niet echt een optie om een bepaalde driver te foceren.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

begin nu toch ff te twijfelen, misschien domme vraag , maar hoe kom ik er achter of mijn usb stick op 2.0 staat en niet op 1 ???

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 12:48

CSB

:D

Ik heb ook een A7N8X deluxe met bios1007. USB werkt qua plug and play perfect. Maar in games doet ie vaag! :?
Neem bijv. Prince Of Persia. Ik heb een Thrustmaster gamepad via USB aangesloten. Ik kan hem gewoon gebruiken, maar na verloop van tijd (zeg 2 tot 10 minuten) hoor je van Windows XP het "ontkoppel" geluidje (zo noem ik het maar :P ) en doet ie niks meer. Ga ik naar apparaatbeheer staat ie er gewoon nog bij en werkt ie ook! :(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb een A7N8X Deluxe rev 2.0 Bios 1007 met een 2800+@3200+ en totaal geen problemen met USB.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Ik heb hetzelfde moederbord, WinXP SP1. Ook ik heb problemen met USB gehad. Eigenlijk 2. De eerste was hetzelfde als TS.

Mijn probleem was opgelost door voeding voor USB apparaten. Een USB hub met een goede voeding (merk-produkt is aan te raden) verhielp dit namelijk. Ik had bijvoorbeeld op het moment dat ik een CF kaartje in mijn card reader propte dat mijn muis begon te haperen. Maar voor zover ik kan zien is het bij TS wel iets ingewikkelder....

....maar dan het andere probleem...
Ik had een no-name USB keyboard en die zorgde voor problemen met disk-integriteit (vraag me niet waarom/hoe). Windows wilde iedere keer bij het opstarten de disk checken en vond dan orphan files die ie lekker wegflikkerde - totdat ie op een dag systeembestande wegdonderde en ik dus alles mooi kon herinstalleren. Via een aantal forums kwam ik er achter dat de mensen die dit probleem hadden allemaal een USB keyboard hadden. Het vervangen van dit keyboard door een PS/2 was de oplossing (ook voor vele mensen op dat forum).

Mijn huidige probleem (en vandaar dat ik hier terecht kom via de search) heeft hiermee te maken. Ik heb sinds kort nadat ik genoeg centen had 3 USB apparaten (Sweex webcam, Canon i560 printer, Revoltec lightpad) erbij gekocht. En ja hoor... :'( daar ging ie weer.. Crash na crash.

Ik verwacht op dit moment (na een korte zoektocht) dat het te maken heeft met ongecertificeerde drivers voor USB apparaten. Iets anders kan ik op dit moment niet bedenken, maar het is wel f$%@ing frustrerend...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook heel vaak problemen met een externe USB case die soms gewoon zegt doe het zelf maar. Ik heb wel gemerkt als ik er een externe USB kaart erin stop en alles in die kaart plug heb ik geen problemen meer. Het ligt namelijk volgens mij aan de stroom want mijn externe 2,5 hd kan niet met de moederbord stroom om gaan maar wel met een extern kaartje.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Bij mij verdwenen de problemen toen ik de nvidia ethernet adapter ging gebruiken ipv de 3com. Don't ask me why maar sindsdien geen problemen meer met een usb memory ding en een asus a7n8 deluxe 2.0. Ik weet, beetje een laat bericht maar voor de mensen die later dit topic lezen helpt het misschien.
Pagina: 1