Toon posts:

[XP] Happeringen met nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK: hier is mijn probleem

Nieuwe PC, gekocht bij computerwinkel dus ik veronderstel wel dat alles klopt van specificaties.

P4 3 GB FSB 800
Intel 865 PERL motherboard
512 MB ram (@ 400 mhz)
80 giga HD at 7200 rpm
ATI Radeon 9200 SE (which will be replaced by a 9600 XT)
Win XP pro installed

Nu, bij alles wat ik doe, zelfs een simpele mp3 afspelen krijg ik kleine happeringen om de zoveel tijd (1 happering om de 1 a 2 minuten). Gewoon, de PC blijft een fractie van een seconde hangen. Mijn RAM is zeker in orde want zware applictaties als het muziekprogramma Cubase SX gebruiken soms 200 MB van mijn ram zonder problemen (op de haperingen na).

Alle hardware is goed geïnstalleerd, laatste driver voor video en geluidskaart gedowned en geïnstalleerd.

Geen conflicten bij de hardware volgens XP.

Het probleem moet dus ergens anders liggen...

Wat kan de oorzaak hier van zijn ?

Is het iets klein, of breng ik de pc best terug naar de winkel?

Whizz

Verwijderd

Deze raadgevingen komen van de knowledge base van soundblaster, maar ik denk dat ze vrij algemeen toepasbaar zijn:

1) disable dma access voor je drives
2) verander "ACPI Uniprocessor PC" naar "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC"
3) Verlaag de hardware acceleratie van de video kaart

Voor meer info, klik op deze link en dan op "windows related troubleshooting".

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je em zo gekocht hebt, met haperingen, gewoon terugbrangen naar de winkel. Ding op de toonbank zetten en zeggen dat ze het binnen afzienbare tijd moeten fixen. Ik denk niet dat je moeilijk moet gaan doen, gezien de winkel XP geinstalleerd heeft die de winkel dus verantwoordelijk is voor de correcte werking ervan.

日本!🎌