Satalliet TV

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
In mijn nieuwe huis wil ik geen kabel TV voor 15 euro/maand gebruiken.
Ik vind dit het moment om te beginnen met Satelliet TV. Ik heb er al vanalles over gelezen, van Philips tot Dreambox, Schotels, Cards etc. ook hier op tweakers.
Maar met name hier zijn veel topics al verouderd naar mijn mening. Wellicht is het daarom iets om nogmaals wat tips, voor en nadelen van gebruikers te plaatsen in dit forum.

Mijn wensen zijn:
- Gewone eenvoudige Tuner, waar wel twee TV's een videorecorder en een tuner op aangesloten kan worden.
- Geen gezeur met softwareupdates, dagelijks instellen van tuner (zoals dreambox?)
- Gewone simpele schotel, maximale grote 88cm.
- Wie kan me daarna het verschil vertellen tussen de verschillende smartcards, jokercards, reloaded cards etc. ? Welke is aan te bevelen, welke extra kanalen zijn er mee te ontvangen?
- Waar moet nog meer aan gedacht worden?
- Wat is eventueel een goede winkel voor een complete set? Ik woon zelf aan de Duitse grens en ben aan het overwegen, om daar een set te halen, alleen weet ik dus nog niet welke soort set.

Wie helpt me, graag advies op de nu meest moderne en gangbare standaard binnen dit wereldje.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

www.sat4all.com voor alle vragen
en hier heb ik mijn set besteld

ik had zopas een hele lap text getyp gaat explorer gaar doen :| , vadaar kort maar krachtig :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je hebt per TV een aparte tuner nodig, en in principe ook een aparte smartcard.

Wat je wel kan overwegen is om in Duitsland een Topfield 4000 te kopen met ingebouwde harddisk. Daarbij nog een module voor een kaart, maar over coderingen kunnen we hier beter niet te veel uitweiden.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb de opneem functie (nog) niet nodig eventuele voorbereiding mag er wel inzitten.
Op zich mag de functie van die smartcards toch wel besproken worden, alleen het gebruik etc. ervan niet?
Maar ok, als dat ook niet mag, dan graag verder ontopic over type/merken/grootte schotel, lnb's? tuners etc.

Trouwens DaHandy, welke set heb jij daar gekocht?

[ Voor 10% gewijzigd door ChUcKiE op 29-02-2004 12:35 ]

• Bigfoot
Wat voor satellieten en pakketten wil je gaan bekijken? Wil je een Canal Digitaal abo nemen?

Of wil je een cam als Matrix Reloaded kopen en kijken wat er allemaal zonder kaart te kijken is? Het voordeel van een Matrix Reloaded cam is dat er geen kaart in hoeft en je toch gecodeerde kanalen kan kijken.

Over de keuze van schotel, het hangt af van je budget en welke sats je wilt kijken.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik wil gewoon de standaard nederlandse zenders kijken inclusief Yorin, Net5 TMf The Box etc.
BBC en Belgie hoeft niet, Discovery is wel gewenst.

Verder liever geen uitgebreide pakketten waar ik nog maandelijks voor moet betalen.

Verwijderd

Misschien eens kijken of digitenne bij jou in de buurt wordt aangeboden, helaas zal je op beide media the box moeten missen deze wordt alleen via de kabel verspreidt.

• ThaHandy
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

ikzelf heb een 88CM triax schotel
1 LMB, een rotor en een dreambox DM7000s

die rotor is dus overkill voor jou, aangezien jij de standaard kanalen wilt ontvangen
die allemaal op de Astra 19.2 staan :) inc. discovery :9

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik denk dat ik in Duitsland maar eens naar een leuk setje ga kijken. Prijzen liggen voor een tuner haast 50 euro lager dan hier. Setprijs haast 80 euro lager.

Verwijderd

Heb zelf een dreambox maar hoef m niet dagelijks in te stellen.
Je kan er alleen meer mee dat alleen tv kijken.
Dreambox heeft wel als voordeel dat je de mogelijkheid hebt via internet keys te downloaden voor als je abbo bij canal digitaal het niet doet ;)

Het aansluiten van meerdere apparaten is geen probleem, alleen als je 2 verschillende zenders tegelijk wilt kijken, of 1 kijken en 1 opnemen moet je meerdere tuners/tunerkoppen hebben.

Verwijderd

Hou der wel rekening mee dat je voor Kanalen als Discovery moet gaan betalen.
(Wel even het gekraag met die modules erbuiten houden, wat nu toch even niet werkt SECA2 8)7)
Ik zelf werk ook in een satshop. Mocht je overwegen een receiver met HDD te kopen. Ga dan voor een TOPFIELD4000, en geen 5000 want daar moet je de kanalen kaarten zelf nog van bij werken terwijl die van de 4000 super relax al werken. Ik zelf werk wel met een 5000 maar werk ook met twee motors (Stap 120)

Er zijn wel meer merken met een HDD maar die vallen voor mij allemaal een beetje buiten de boot. Voor de topfield word heel veel ondersteuning gemaakt.

Als je alleen voor de ASTRA wilt gaan (Nederlanders), heb je nodig:
- Receiver (Bij voorkeur een topfield 4000 (40-80GB)
- Schotel 60cm (kleiner kan, maar uitval is groter)
- LNB (0,3 Gewoon standaard Digitale kop, bij voorkeur ALPs)
- Beugel (Standaard)
- Bekabeling ( Ga voor BELDEN of VEPO kabel, deze is wel wat duurder maar zeker de moeite waard)
- Module ( Bij voorkeur een Matrix Reloaded, deze is programmeer baar en leest zo dan originele als niet originele kaarten. Standaard SECA2 module niet.
- Kaart ( Om de nederlanders legaal een 100% zeker wetend te ontvangen. Schrijf je niet in voor een start-up pakket of wat dan ook, want dat is NIET nodig.
Alleen als je Discovery wilt (geloof 6 euro de maand) moet je voor een BASIS gaan.

Of wachten todat onze nieuwe SECA2 software word vrijgegeven })
ChUcKiE schreef op 29 februari 2004 @ 22:32:
Ik denk dat ik in Duitsland maar eens naar een leuk setje ga kijken. Prijzen liggen voor een tuner haast 50 euro lager dan hier. Setprijs haast 80 euro lager.
LOL! :+
Als je geen nederlanders wilt moet je dat zeker doen ja.
Die setjes zij FREE-2-AIR receivers.
Dan kan je dus alleen BVN en L1 (limburg) ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 09:22 ]

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 09:20:
Wat bedoel je daarmee? Geen valse hoop geven he ;)
[...]

In Duitsland verkopen ze zeker ook CI receivers hoor, niet alleen FTA.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 09:20:
Hou der wel rekening mee dat je voor Kanalen als Discovery moet gaan betalen.
(Wel even het gekraag met die modules erbuiten houden, wat nu toch even niet werkt SECA2 8)7)
Ik zelf werk ook in een satshop. Mocht je overwegen een receiver met HDD te kopen. Ga dan voor een TOPFIELD4000, en geen 5000 want daar moet je de kanalen kaarten zelf nog van bij werken terwijl die van de 4000 super relax al werken. Ik zelf werk wel met een 5000 maar werk ook met twee motors (Stap 120)

Er zijn wel meer merken met een HDD maar die vallen voor mij allemaal een beetje buiten de boot. Voor de topfield word heel veel ondersteuning gemaakt.

Als je alleen voor de ASTRA wilt gaan (Nederlanders), heb je nodig:
- Receiver (Bij voorkeur een topfield 4000 (40-80GB)
- Schotel 60cm (kleiner kan, maar uitval is groter)
- LNB (0,3 Gewoon standaard Digitale kop, bij voorkeur ALPs)
- Beugel (Standaard)
- Bekabeling ( Ga voor BELDEN of VEPO kabel, deze is wel wat duurder maar zeker de moeite waard)
- Module ( Bij voorkeur een Matrix Reloaded, deze is programmeer baar en leest zo dan originele als niet originele kaarten. Standaard SECA2 module niet.
- Kaart ( Om de nederlanders legaal een 100% zeker wetend te ontvangen. Schrijf je niet in voor een start-up pakket of wat dan ook, want dat is NIET nodig.
Alleen als je Discovery wilt (geloof 6 euro de maand) moet je voor een BASIS gaan.

[...]

Kijk hier heb ik wat aan ja. Tsja, zit er nu een beetje over te denken om dure (net nieuwe) Sony videorecorder te verkopen en dan daarvoor een duurdere ontvanger te kopen met HDD.

BDW zoals hier net boven vermeldt, verkopen ze in Duitsland ook de merken als Dreambox en Topfield. Ik zal even een overzichtje geven van duiste prijzen, wellicht kan je ze dan even vergelijken:
Topfield TF3000CIPRO Silber
Preis: 139,00 EUR

Dreambox DM7000S mit 40 GB HDD
Preis: 379,00 EUR Menge

Dreambox DM7000S mit 80 GB HDD
Preis: 389,00 EUR Menge

Dreambox DM7000S mit 120 GB HDD
Preis: 399,00 EUR

Topfield TF4000PVR 40GB Silber
Preis: 322,00 EUR

Topfield TF4000PVR 80GB Silber
Preis: 369,00 EUR

1 Satellit - 2 Teilnehmer Farbe: hellgrau Traxx
Preis: 89,00 EUR
Astra oder Eutelsat, 1 Teilnehmer
bestehend aus:
1x Triax TDS78 hellgrau
1x ALPS Universal Twin LNB/ Analog-und Digitaltauglich
Zum Anschluß eines Twinreceivers oder zwei Einzelreceiver.
Meer prijzen op:

http://www.sattom.de/php/...0165479bf198e74762823c8a0

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Ik heb hier pasgeleden de Digit All World SFT-2000 gekocht.. dit is een Free to Air ontvanger, maar omgebouwd zodat er smart cards inkunnen. Je kunt alle zenders via je computer in de decoder uploaden zodat je geen smart card nodig hebt. En als seca2/irdeto2 gekraakt is kun je dus ook de andere betaalzenders ontvangen :P
Er is ook een group op yahoo waarin steeds alle update files worden bijgehouden en de files met daarin de zenders :)

http://groups.yahoo.com/group/sft-2000/
En duur is deze zeker niet, ik heb hem voor 200 euro, maar hij schijnt ook nog wel goedkoper verkrijgbaar te zijn. :)

Als je op sat4all.com op deze decoder zoekt zul je er veel over vinden
Tis een echte tweakerdecodertje :)

• Bigfoot
Xof schreef op 01 maart 2004 @ 13:50:
Ik heb hier pasgeleden de Digit All World SFT-2000 gekocht.. dit is een Free to Air ontvanger, maar omgebouwd zodat er smart cards inkunnen. Je kunt alle zenders via je computer in de decoder uploaden zodat je geen smart card nodig hebt. En als seca2/irdeto2 gekraakt is kun je dus ook de andere betaalzenders ontvangen :P
Er is ook een group op yahoo waarin steeds alle update files worden bijgehouden en de files met daarin de zenders :)

http://groups.yahoo.com/group/sft-2000/
En duur is deze zeker niet, ik heb hem voor 200 euro, maar hij schijnt ook nog wel goedkoper verkrijgbaar te zijn. :)

Als je op sat4all.com op deze decoder zoekt zul je er veel over vinden
Tis een echte tweakerdecodertje :)
Ik heb die SFT-2000 ook es geprobeerd en er zijn idd veel decodeer-mogelijkheden. Maar verder is het een erg goedkoop aan doende receiver, die tamelijk vaak vastliep, en ook een slechte breedbeeldomschakeling heeft.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even heel kort samenvatten, stel je koopt bv een topfield 4000 in nederland + schotel + LNB + kabel...
Dan kun je alle nederlandse zenders kijken (Ned 1,2,3, RTL 4,5, Yorin, SBS6, NET5, Veronica, .... ? ) zonder maandelijkse betaling...?
Dat is dan interressanter als Digitenne... (ook omdat ik de beeld kwaliteit van Digitenne hopeloos vind...)

Alles kan stuk.

• Bigfoot
Nee, je hebt ook nog een cam nodig. En evt. een Canal+ kaart als je meer dan de 10 basiszenders wilt kijken. Je kunt bijv. een Matrix Reloaded cam kopen, die draait in principe zonder kaart, al is een progger plus funkaarte erbij wel handig soms.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Als je niet teveel wilt knoeien/tweaken kun je voor een Topfield gaan, maar wanneer je wat wilt experimenteren met het een en ander zou ik voor een Dreambox gaan. Heb ik zelf ook. Hangt gewoon in m`n netwerkje en kan dus via mijn pc en de LAN het apparaat updaten/programmeren. Daarnaast heb ik nog een Matrix Reloaded module voor de nederlandse zenders. Leuke gadget aan de Dreambox vind ik dat je via DreamTV een live stream van de Dreambox op kunt vangen op je pc in prima kwaliteit. Ik heb er nog een harddisk in zodat het ook nog een prima videorecorder is!

[ Voor 8% gewijzigd door yeroen1979 op 01-03-2004 15:31 ]

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Bigfoot schreef op 01 maart 2004 @ 14:20:
[...]

Ik heb die SFT-2000 ook es geprobeerd en er zijn idd veel decodeer-mogelijkheden. Maar verder is het een erg goedkoop aan doende receiver, die tamelijk vaak vastliep, en ook een slechte breedbeeldomschakeling heeft.
Ja maar er komt steeds weer nieuwe firmware uit, bij mij is die nog niet vastgelopen. Wat bedoel je met een goedkoop aan doende receiver?
Hij doet gewoon wat die moet doen en geeft gewoon perfect beeld, zapt lekker snel :)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Heej kan iemand wat zeggen van deze set:
ik heb een leuke setje in de aanbvieding, ik heb een nextwave ontvanger met een 88cm triax schotel plus een @sat draaibare moter. je kunt er van 42 graden oost naar 30 graden west mee bekijken. in het ontvanger zit een ucas 3.0 erin waarin wij die ombouwen naar een matrix releoded ( je hoeft er dan geen smart kaart meer in te doen ) voor om nederlandse zenders mee te kijken.

ik heb de nextwave in de aanbieding voor €299

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Is Discovery nu wel of niet buiten een Canal Digitaal abonnement om te bekijken?

• Gorefest
  • Laatst online: 02-08 15:39

Gorefest

serial killer.

ChUcKiE schreef op 02 maart 2004 @ 10:35:
Is Discovery nu wel of niet buiten een Canal Digitaal abonnement om te bekijken?
nee

• Bigfoot
Het kanaal ( en de zusjes Discovery Sci-fi, Travel, etc) zitten op tientallen verschillende pakketten, maar in alle gevallen gecodeerd (en normaal gesproken potdicht)

Verwijderd

Wil je gewoon kijken en opnemen met een gebruiks vriendelijke omgang dan zou ik voor de Topfield 4000 gaan met een CI MM/MR want die is al heel lang op de markt en is ook een zeer stabiele ontvanger met software die is doorontwikkeld.
Wil je meer uit de ontvanger halen moet je een Dreambox nemen maar daar gaat heel veel tijd in zitten want daar raak je aan verslaafd,ik spreek uit ervaring.
De Topfield 5000 is ook wel aardig maar er zitten nog steeds bugs in de software die met verloop van tijd wel zullen worden opgelost maar daar zou ik zeker niet voor kiezen.
En als ik je dan nog 1 tip mag geven,neem gelijk een draaibare opstelling want dan kun je zoveel meer ontvangen en een rotor(SG2100) kost nu ong 60/70 euro en je krijgt daar nooit spijt van want dan heb je net als ik rond de 100 filmkanalen die de hele dag uitzenden en dan ook nog eens tig radio en andere tv kanalen in digitale kwaliteit beter als de kabel.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Kan iemand nog iets over het onderstaande setje kunnen zeggen?
ik heb een leuke setje in de aanbvieding, ik heb een nextwave ontvanger met een 88cm triax schotel plus een @sat draaibare moter. je kunt er van 42 graden oost naar 30 graden west mee bekijken. in het ontvanger zit een ucas 3.0 erin waarin wij die ombouwen naar een matrix releoded ( je hoeft er dan geen smart kaart meer in te doen ) voor om nederlandse zenders mee te kijken.

ik heb de nextwave in de aanbieding voor €299

[ Voor 82% gewijzigd door ChUcKiE op 02-03-2004 21:00 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
Illegaal is tegenwoordig heel, moeilijk, dat kan ik je wel vertellen. Je kunt alleen nog (tijdeljik) met een stokoud irdeto1 bakkie C+ rood en blauw krijgen, dan heb je het wel gehad. Er zit dacht ik nog wel wat live voetbal op Polsat en op Hispasat zit ook nog teen en tander, maar daar richt je je schotel normaalgesproken niet op.
Ik zou zeggen doe het basispakketje met discovery en zo en zoek er nog wat leuke zenders uit het buitenland bij. Zo heb ik het ook geregeld en ik heb 12muziekzenders (MTV's TMF VIVA's en nog een paar, maar niet the box)een extra franse/engelse national geographic, alle nieuwszenders die je wil (Al Jazeera incl ;) ) en fenomenaal veel homeshopping kanalen :P

Verwijderd

Jawel het kan wel. De duitste Discovery!!
Ik heb zelf gelukkig een dealer kaart :P Dus alle nederlanders open incl X ZONE:P:P

Ik heb zelf jaren gewerkt met een Philips 7072, jammer dat deze zo weinig geheugen heeft anders was deze echt wel aan te raden. De nieuwe 2000 is bagger en komt van LEMON (CI07).
Ik heb eventueel nog een LEMON en een PHILLIPS 7072 omgebouwd staan ;)
(werken ook zonder kaart)
Pagina: 1