[wxp] rechtenprobleem met het "at" commando *

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Ik heb nu al zo'n 6 uren besteed aan het volgende:

Ik wil in PHP (onder winxp/php4.3) scheduled task toevoegen op de server.
Via de command-line doe je dit door het uitvoren van bijv:
"at 23:00 calc.exe /interactive"
Om elf uur start calc.exe op op de server. /Interactive geeft aan dat dit ook zichtbaar is voor de user die op dat moiment ingelogd is.

Echter, wat ik ook probeer, ik krijg altijd de melding "Access is denied. " terug van de functie exec() als ik dit via een php-pagina probeer. Ook als ik gewoon calc.exe wil starten met exec() krijg ik hetzelfde.

Een paar noten:
- In mijn php.ini staat safe_mode OFF
- Heb ook geprobeerd om calc.exe op een NTFS-partitie te zetten, waarna ik de rechten voor de user "IUSR_<PCNAAM>" op full heb gezet. Geen resultaat, nog steed "Access is denied."

Wat gaat er mis?

Verwijderd

als welke user draai je je webservice ? heeft die er rechten voor ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat die access denied eerder in at zit, die weet bij opstarten inmiddels pas of het mag of niet

Maar zoals je zelf al aangeeft gaat het hier om een rechten-probleem, het heeft derhalve niets met php te maken en dus ook niet met programming :)
PW -> WOS

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
De IIS-admin service start met user 'LocalSystem' Ik heb het geprobeerd als user 'IUSR_<psnaam>' maar dat pikt ie niet!?

Kan ik in PHP /Wellicht ASP, een programma starten als zijnde user 'admin' waarbij ik het daarbij behorende wachtwoord meegeef?

Verwijderd

dat script wordt met at uitgevoerd niet met iis... oftewel geef de scheduler voldoende rechten (geen local system)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

waarom maak je geen gebruik van schtasks? deze kun je met usercredentials en alles vanaf cmd prompt invoeren. zie [rml][ XP]HOWTO: local en remote scheduled tasks[/rml] dit is de CMD versie van task scheduler gui.
Pagina: 1