Toon posts:

Goed blazen 100mbit..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een netwerk van 4 pc's draaien. Daarin zitten allemaal realtek pci 100mbit kaartjes aangesloten op een een 100mbit hubje.

Het netwerk dient voornamelijk om met z'n drieen van de server mp3s af te draaien. ( en dat zijn nogal wat mp3tjes..>:) en onderling wat te quaken etc.

Ik merk dat als wij met z'n drieen mp3tjes van de server aan het afhalen zijn (en overige bestandjes) de snelheid van het netwerk aardig daalt... das natuurlijk niet goed.

Daarom vraag ik me nu af of ik beter kan overschakelen op wat betere kwaliteit nic's 3com / intel of dat ik beter een switch kan kopen? ( ik heb namelijk het vermoeden dat het hubje het niet lang meer volhoudt. )

Ps> de pc's zijn minmaal pentiumIII 550's
Oke Mazzel,

Verwijderd

Ik vind het gelul over hoe goed je je spullen wel niet voor mekaar hebt. AJO :r

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:54
Putlucht, ik vat het ff niet hoor :?
Maar spetsnaz, je kunt denk ik het best een 8p 10/100 switchje kopen. 3Com nics zijn natuurlijk altijd beter, maar niet om zo'n groot performanceverschil te compenseren...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Putlucht, helemaal mee eens. Jezus man; je hebt een 100mbit netwerkje liggen. PRIMA TOCH.
En dat je dan af en toe iets langzamer kopieerd als je met 3en tegelijk mp3tjes aan het afspelen bent. Och, maareh, mocht je je 100mbit hubje kwijt willen.
Ik wil hem wel hebben. Dat 10Mbit netwerkje van hier in huis is niet alles meer.
Als ie meer dan 5 poorts is is dit serieus bedoelt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Eeen switch haalt de performance alleen omhoog als de server echt snel genoeg is. Ik heb een paar servers staan en had hetzelfde probleem. Ik heb deze http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=SH9008T switch gekocht en nu kan ik op 12 speed van mijn terminalserver branden terwijl de rest zich blind kan uitleven op de fileserver.

Conclusie: Koop een switch.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik denk niet dat een switch hier veel verschil zal maken. De NIC van de server zal het ook wel vrij druk hebben denk ik. Misschien een switch EN een extra NIC in de server.......:)

Of je zou over gigabit ethernet kunnen gaan denken. Ze hebben het een tijdje geleden voor elkaar gekregen om dit over 'gewoon' CAT5 UTP te pompen.......>:)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op donderdag 14 december 2000 20:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Ik vind het gelul over hoe goed je je spullen wel niet voor mekaar hebt. AJO :r
lijkt me duidelijk, :r

• garp
Dominator > Gigabit is nog vrij duur. Je kunt beter 2 kaarten in je server hangen, de D5013B van HP bijvoorbeeld, of de 3C980 van 3Com. Die kun je bundelen, maar je switch moet dat ook kunnen.

Ik wil in ieder geval nooit meer een switchable hub, en voor de prijs van de al eerder genoemde switch hoef je het niet te laten. Hij is goedkoper dan sw'ble hubs die de gemiddelde knuddezaak verkoopt.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

je bedoelt die svec switch zeker?

die voor 218 ofzo?

Ik heb hem hier draaien prima dacht ik zo. je haal niet de hoge snelheden van 3com maar hey 3com is dan ook 3 to 4 zo duur haal ongeveer 7-8 mb/s

Click hier niet

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:36
Je moet natuurlijk je netwerkkaartjes op half duplex zetten.

• garp
Hahahaha
Je moet natuurlijk je netwerkkaartjes op half duplex zetten.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op vrijdag 15 december 2000 00:08 schreef Garp het volgende:
Hahahaha
[..]
Ja lach maar, maar op een HUB heb ik daar slechte ervaringen mee (collision party!)

Het verschil tussen een 3com en een RT NIC is de CPU belasting, dit levert mij aardige snelheids winst op, ook kan ik veel meer doen met m'n pc (okay dual Celeron 550 is niet alles maar toch).

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
kijk es of e MTU op alle bakken gelijk staan!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Laatst stond er een artikel in de C'T over netwerk kaarten. Hierin werd vermeld dat het snelheidsverschil tussen de netwerk kaarten nagenoeg nihil is. De realtek nic zijn soms wel sneller 0,05 mb/s (dus bijna niks)

Wanneer je een realtek hebt gaat de CPU naar 15% als je HEEL VEEL kleine bestandjes ophaald. Bij grote bestanden merk je hier weinig van. En omdat jullie toch vooral mp3's uitwisselen zo ik geen 3com nics kopen.

Switch werkt idd beter, hiero hebben we nu ook een switch, wat vooral opviel was dat de latency lager werd :)

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op vrijdag 15 december 2000 09:52 schreef rlensen het volgende:
Laatst stond er een artikel in de C'T over netwerk kaarten. Hierin werd vermeld dat het snelheidsverschil tussen de netwerk kaarten nagenoeg nihil is. De realtek nic zijn soms wel sneller 0,05 mb/s (dus bijna niks)

Wanneer je een realtek hebt gaat de CPU naar 15% als je HEEL VEEL kleine bestandjes ophaald. Bij grote bestanden merk je hier weinig van. En omdat jullie toch vooral mp3's uitwisselen zo ik geen 3com nics kopen.

Switch werkt idd beter, hiero hebben we nu ook een switch, wat vooral opviel was dat de latency lager werd :)
Mwoah...mijn eigen ervaring teld bij mij nog het meest.
Pagina: 1