Toon posts:

Logitech 7.1 set ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gaat Logitech een 7.1 set uitbrengen die een verbeterde versie is van de Z-680 ?

ik heb me al rotgezocht op het net en ik vroeg me af of er hier iemand daar meer over wist? :?

ik hoop dat deze vraag goedgekeurd wordt door de admins van dit forum, sry als ik de regels overtrad is niet mijn bedoeling, ma ik wil geen miskoop doen door nu een Z-680 te kopen als er later een betere set uitkomt. :'(

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Als er niets over op de Logitech site staat lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk toch :?

Btw, de Z-680 is toch een 5.1 set?
Heb je een 7.1 geluidskaart ofzo? Ander heb je natuurlijk niets aan een 7.1 set :P

[ Voor 42% gewijzigd door Laurenz op 28-02-2004 20:04 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Ik denk niet dat iemand deze vraag kan beantwoorden. Het zou me eerlijk gezegt niets verbazen als er geen 7.1 set uitkomt. Ze hebben immers ook geen 6.1 set uitgebracht.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 7.1 kaart ja

de Creative AUGIDY II ZS 7.1 24bit :9~

ik wil niet de Z680 kopen als de prijs dan enorm zakt wanneer ze een 7.1 uitbrengen die ook THX is, snapje :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:07:
ik heb een 7.1 kaart ja

de Creative AUGIDY II ZS 7.1 24bit :9~

ik wil niet de Z680 kopen als de prijs dan enorm zakt wanneer ze een 7.1 uitbrengen die ook THX is, snapje :'(
Ik zou er maar niet te hard op rekenen dat de prijs van de set ooit gaat zakken, de inkoopprijs zit al meer dan een jaar op 300 euro, dus ik zou er maar vanuit gaat dat Logitech de Z-680 dan direct discontinued

Verwijderd

ik zit hier eigenlijk ook op te wachten een 7.1 opvolger van de z680, heb idd geen zin om de z680 te kopen die nu al een tijdje meeloopt. Ik hoop dat iemand wat hierover weet.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:17:
[...]

Ik zou er maar niet te hard op rekenen dat de prijs van de set ooit gaat zakken, de inkoopprijs zit al meer dan een jaar op 300 euro, dus ik zou er maar vanuit gaat dat Logitech de Z-680 dan direct discontinued
Jup dat valt mij ook al op.. de inkoopsprijs daalt niet echt van die set.

Een 7.1 set zal er ooit wel een keer komen denk ik.. creative heeft nml een soortgelijke set en dus wel de 7.1 uitgebracht. Misschien dat logitech daar nog op gaat reageren :)

Maar ik vind 5.1 al genoeg eigenlijk :)
ik zou twee extra speakers moeilijk kwijt kunnen :D

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk het haast niet. logitech heeft namelijk laats nog haar nieuwe reeks setjes gelanceerd. zou toch dom zijn om de 7.1 versie dan een stuk later te doen??
eneh..de 680 is echt goooeeedddd!!!!!! hoor..heb em ook ;)

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 28 februari 2004 @ 21:22:
ik denk het haast niet. logitech heeft namelijk laats nog haar nieuwe reeks setjes gelanceerd. zou toch dom zijn om de 7.1 versie dan een stuk later te doen??
eneh..de 680 is echt goooeeedddd!!!!!! hoor..heb em ook ;)
Da's wel erg makkelijk gedacht, als de markt er eenmaal om vraagt brengt ook Logitech zo'n set uit, ze mogen niet achterlopen op Creative

• DutchTSE
  • Niet online
wil ook audigy 2 ZS platinum pro kopen + logitech Z-680 maar dan hou ik dus 1 of 2 uitgangen over, kan ik daar dan andere speakers op aansluiten?

* DutchTSE heeft namelijk nog een 2 leuke stereo speakers staan :Y) (geen computer speakers maar gewone)

of gaat dat niet lukke?

Verwijderd

yep ik weet het, ik heb persoonlijk de megaworks 5.1 thnx, daarvoor de z560 die ik eigenlijk iets beter vond klinken dan de megaworks 8)7 maar ja, misschien dat ik toch binnekort die z680 ga halen, zou alleen balen als daarna opeens wel een opvolger uitkomt :( hoe is eigenlijk de megaworks 7.1 thx kwaliteit tov de z680 (ff de 2 extra speakers vergeten dan ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:24:
yep ik weet het, ik heb persoonlijk de megaworks 5.1 thnx, daarvoor de z560 die ik eigenlijk iets beter vond klinken dan de megaworks 8)7 maar ja, misschien dat ik toch binnekort die z680 ga halen, zou alleen balen als daarna opeens wel een opvolger uitkomt :( hoe is eigenlijk de megaworks 7.1 thx kwaliteit tov de z680 (ff de 2 extra speakers vergeten dan ).
Ik gok dat die Megaworks 7.1 net even iets beter is, maar je zult dan nog wel even een decoder in huis moeten halen.
De Z-680 koop je gewoon omdat het een alles-in-1 set is, niet omdat er zo'n fantastisch geluid uit komt, de Z-5300 is kwalitatief immers even goed(mist alleen de IR-remote)

Verwijderd

hmm , die decoder heb ik niet nodig aangezien ik geen dvds kijk op me comp, zal wel ff gaan googlen kijken of er reviews zijn tussen de z680 en de 7.1 megaworks.

Verwijderd

Op me werk stond zo'n audigy kaartje in een pctje geprakt.
En ook het 7.1 setje erbij van creative.
Echt een bud geluid.
Zodra je de geluidskaart harder zette dan ongeveer 70% begon hij te vervormen.
En die speakertjes kunnen ook niet echt hard.
Die bas moet je niet horen die moet je voelen.
Dan zal je er nog ff een stuk of 4 aan moeten sluiten :)

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:27:
[...]

Ik gok dat die Megaworks 7.1 net even iets beter is, maar je zult dan nog wel even een decoder in huis moeten halen.
De Z-680 koop je gewoon omdat het een alles-in-1 set is, niet omdat er zo'n fantastisch geluid uit komt, de Z-5300 is kwalitatief immers even goed(mist alleen de IR-remote)
Ik vind er wel heel erg goed geluid uit komen :)
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn set :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:33:
Echt een bud geluid.
dus?? wat is een beter alternatief (en nee geen versterker etc.).

• DutchTSE
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:33:
Echt een bud geluid.
en toen had je het vast over een audigy 1 player met trust/sweex *gekocht-voor-5-euro* speakers

iig niet over een audigy 2/ logitech Z-680 ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:37:
[...]

dus?? wat is een beter alternatief (en nee geen versterker etc.).
IK persoon dan welteverstaan wil gewoon full power uit een set hebben.
En geen fake bass.

Maar ik hier thuis inderdaad gewoon 2home chinema versterkers staan.
En ja dat geeft een geluid.
Maar kost ook heel wat ruimte en de buren zijn het af en toe niet eens met mijn geluidsniveau.
Het is dus maar net wat je wil !

Wat b.t.w. wel leuk is aan dat setje van creative is dat hij ook 5.1 audio kan opschroeven naar 7.1 d'r zit daar een leuk knopje achterop de woofer :)

• DutchTSE
  • Niet online
maar dat kan de logitech Z-680 ook ;)

Verwijderd

hehe idd vervelend die buren altijd, heb er ook last van >:) maar ik ga toch geen dvds kijken, tis meer voor de muziek en games beetje overdreven voor mij om er een versterker tussen te zetten, audigy zs plus wat leuke speakers moet goed genoeg zijn.

Verwijderd

DutchTSE schreef op 28 februari 2004 @ 21:41:
[...]

en toen had je het vast over een audigy 1 player met trust/sweex *gekocht-voor-5-euro* speakers

iig niet over een audigy 2/ logitech Z-680 ;)
Nee.
Het ging om precies te zijn hierover:
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod512.jpg
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod504.jpg
Maar dit was dan wel het "goedkope" 7.1 set van Creative !

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:32

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

7.1 creative is gigaworks niet mega works :P

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

idd de gigaworks s750 bedoelde ik dan.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

De meesten vinden de MegaWorks 550 al beter dan de Logitech Z680 tenzij je van bijv. boomy bass houdt.
De GigaWorks is een verdere verbetering van de 550.

Verwijderd

Topicstarter
Cyb ik las andere dingen.
Ma die nieuwe gigaworks ziet er wel cool uit,
zit er daar ook een decoder op en kan ik ook digitaal geluid afspelen dan zoals bij de Z680?

• Xof

Xof

Heb eens een keer een test gehouden tussen de logitech en de creative set en de conclusie was toch dat de logitech beter klinkt :)

Verwijderd

tja, ik denk dat de logitech ook wat mooier klinkt, maar het is natuurlijk persoonlijk, de een houdt van wat doffer en de ander wil het wat helder etc etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 16:27:
Cyb ik las andere dingen.
Ma die nieuwe gigaworks ziet er wel cool uit,
zit er daar ook een decoder op en kan ik ook digitaal geluid afspelen dan zoals bij de Z680?
Nope

Verwijderd

Topicstarter
kunnen we logitech niet contacteren ofzo met die vraag?
als ze nu echt nie van plan zijn een 7.1 uit te brengen, dan wil ik wel die Z 680 kopen :)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

@ SPEEDMAN

Nope, de Gigaworks S750 heeft alleen een analoge 7.1 aansluiting. Voor digitale aansluitingen als coaxiaal en optical moet je een onafhankelijke decoder kopen. Meest voor de hand liggende is de DDTS-100 van Creative.

En waarom zou er een 7.1 van logitech uit meten komen? Je kunt toch ook een creative 7.1 setje of een lelijke terratec 7.1 set halen?

[ Voor 27% gewijzigd door frankknopers op 02-03-2004 21:56 ]

Goud is geen geld

Pagina: 1