Toon posts:

logitech mx 700 vreet systeembronnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou, en dat is eigelijk ook het probleem. ik heb een paar weken een mx 700 en dat bevalt goed, behalve dit probleem dan.

als ik op de pc bezig ben dan verdwijnen mijn systeembronnen als sneeuw voor de zon, en als ik mouseware dan uitzet en weer aanzet dan zijn ze weer terug.

vaak loopt het helemaal terug tot 1%

ik heb het laatst bijgehouden en toen ging ik met het opnieuw opstarten van mouseware, versie 9.79.1 trouwens, van 28% terug naar 74%.

dit is dus echt niet leuk meer en na een tijdje zoeken kwam ik er dus achter dat mouseware deze bronnen inneemt :(

heeft er iemand hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
oja, OS is trouwens win98SE, systeem p2-333 met 192mb ram ook altijd handig om te weten.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 16:18
doen de andere recente programma's dat ook ofniet?
want volgens mij is dit een beetje te sloom ....

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 22:06
Heb je wel echt de 98se versie van mouseware gekozen, en niet toevallig de xp versie? Probeer anders eens een reinstall van de drivers van je muis. Zit er verschil in ps/2 of usb aansluiting? Of heb je bij beide hetzelfde probleem?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
ja andere recente programmas kan ik ook draaien, ook acad 2002, niet te vloeiend, maar het werkt ;)

de muisdriver, mmmm, volgens mij heb ik wel de goede, maar ik zal hem eens overnieuw installeren. hij zit trouwens aangesloten op de ps/2 poort.

ik heb de laatste tijd ook last van een error in gdi.exe (00001:00005006) en heb gehoord dat dat er ook een gevolg kan zijn omdat gdi.exe ook de muis afhandeld :/

maar ik zal de driver eens opnieuw installeren en kijken wat het resultaat is, bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
oke, nu dus zeker de goede driver geinstalleert. starten in dos, kan niet,mmm was te verwachten. starten in veilige modus, kan ook niet, wtf!?

oke, dan maar met msconfig alle overbodige dingen uitgezet en de nieuwe versie geinstalleerd na een regclean met jv16.

en nog steeds hetzelfde probleem :(

ondertussen ook een mailtje gestuurd naar logitech, daar kreeg ik dit op terug:

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat de systeembronnen afnemen als u MouseWare
geladen heeft.

Wat u het beste kunt proberen om dit probleem te verhelpen is de software
opnieuw installeren met behulp van een "cleanboot" situatie. Bij een
cleanboot starten er geen andere programma's met windows mee, die de
installatie kunnen beinvloeden. Meer informatie over hoe u een cleanboot
uitvoert, vind u hier:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;nl-nl;310353

Het probleem zou zich na een correcte installatie niet voor mogen doen.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende
onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Erik ...
Logitech Europe SA

ja hier was ik zelf ook wel achter gekomen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

denk dat dit ook te maken heeft met de gdi.exe errors.

maybe heeft het er ook mee te maken dat als ik bv pdf'jes aan elkaar plak deze in de map selecteer, dan met de muisknop van venstr wissel en dan loslaat? maar daar is het toch wel op gemaakt lijkt mij, dat zoiets kan :?

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien heel simpel gedacht hoor, maar heb je die mouseware echt nodig?
Ik heb ook een MX700, geen mouseware geinstalleerd en alle extra knopjes werken ook naar behoren. Ofwel, mouseware voegt, afgezien van de energiemeter die niet relevant is aangezien hij iedere avond in z'n cradle gaat, niets toe voor mij.
Ik gebruik echter WinXP, ik weet niet hoe deze muis zich gedraagt in windows98.

Verwijderd

Topicstarter
onder 98 werken de cruise control knopjes wel maar de "venster wisselen" knop en de duimknoppen niet.

ook heb ik de bovenste en de onderste scrolknop omgedraaid omdat je dan je hand op de muis kan laten rusten en niet je vinger iedere ker dubbel hoeft te vouwen als je omlaag scrolt.
en als je iets leest scroll je toch vaker omlaag dan omhoog.

maar je kan dus niks meer instellen zonder de mousware en sommige knopjes functioneren gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
kick

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het te maken heeft met dat mijn pctje de snel wisselen functie niet zo lekker vind.
dit geeft meer hd-activiteit en ook vermoed ik dat dit het probleem is met vastlopen.

nu heb ik hem ingesteld als "toepassing opnieuw oproepen" zodat je toch tussen de laatste 2 vensters kunt switchen.

eens kijken of dit helpt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nergens meer last van gehad, maar ook nog niet echt intensief gewerkt met de pc. hij maakt iig geen hd-activiteit meer sinds ik deze instelling heb. even afwachten dus.
het was wel een handige functie.

weer een mailtje gehad van logitech, nu weer zo'n oplossing waar je niks mee kan. o het zal wel windows zijn dus draai windows update maar ff. hier de mail:

Dank u wel voor uw e-mail.

Mijn excuses voor de verkeerde link naar de cleanboot. De correcte link is
als volgt:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;nl-nl;192926

Ik begrijp dat u na een cleanboot nog steeds hetzelfde probleem heeft. Als
de software goed geinstalleerd is, en alle windows onderdelen die gebruikt
worden zijn in orde, dan zou dit probleem zich niet voor mogen doen.

Aangezien u MouseWare opnieuw geinstalleerd heeft met een cleanboot, zou
die goed geinstalleerd moeten zijn. Dit betekend dat het probleem zich
waarschijnlijk in windows bevind.

Om windows bij te werken kunt u het best "Windows Update" eens proberen.
Dit kunt u hier doen:
http://windowsupdate.microsoft.com

Het probleem zou nu verholpen moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

Erik ....
Logitech Europe SA

zijn er nog gebruikers die hiermee ook problemen hebben?

is het ook mogelijk dat je de knoppen per programma in kan stellen? in mouseware heb ik het nog niet gevonden...

zou handig zijn dat je in acad de knoppen andere functies kan geven dan in internet explorer
Pagina: 1