ASUS A7V600 PNP init completed thats it!

Pagina: 1
Acties:

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48
Hallo, heb de search gedaan niet gevonden wat ik zocht.

Zit hier 2 exact dezelfde systemen te bouwen met de volgende hardware

- ASUS A7V600 mobo.
- AthlonXP2800+ Processor
- 512 MB DDR 400
- GforceFX5200 128
- Maxtor 80GB schijf
- LG-cd-rom en cd-rw.

Nu heb ik 1 systeem klaar en heb hier verder geen problemen mee (alleen doet ie het alleen als ik het geheugen in bank3 doe :?) maar a fijn draait vanaf vanmiddag als snel en stabiel.

Nu ben ik met het 2e systeem bezig alleen kom ik niet verder dan het volgende vlak nadat ik hem heb aangezet

"initialize plug and play cards....
"PNP init completed"

Volgens mij hoord daarna de IDE crap regel te komen met gevonden HD's maar hij blijft hier dus hangen op dit beeld krijg verder geen error's kom ook niet in de bios :| ............. Nu wou ik graag de bios resetten zodat ik weer in bios kom als ik em aanzet (om processor goed te zetten)

maar werkt het met de batterij niet meer ofzow???? ik heb hem er inmiddels al een uur van mobo gehad maar hij staat nog steeds hetzelfde!

Als ik del druk om in de bios te gaan blijft ie op et award pnp bios blabla verhaal staan :s

Dus ik kom niet in de bios en hij start niet door iemand enig idee :S

Mvg

Koos radeloos ^_^

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Verwijderd

ook al geprobeert om alles los te halen? en dan alles weer in elkaar, maar dan met zo min mogenlijk er aan ;P

• dawofl
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:04:
ook al geprobeert om alles los te halen? en dan alles weer in elkaar, maar dan met zo min mogenlijk er aan ;P
huhuh 1 step ahead of ya ;) ja dat is vaak stap 1 ik heb alles uit de kast gehaald en alles weer trug gedrukt alleen power-on aangesloten exact hetzelfde resultaat :s

Vervolgens adere videokaart / mem / HD geprobeerd geen suc6

Snap dr geen flikker van

Maar is dr ook iemand die weet waarom ik die bios niet gereset krijg?

• dawofl
Hmm op google kom ik erachter dat ik niet de enige met dit probleem ben alleen oplossing is me nog niet duidelijk :s

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

ik denk dat je mobo kapot is, maar je BIOS resetten doe je met een jumpertje en niet (meer) door de batterij er uit te halen (alhoewel dat hetzelfde effect zou moeten hebben).

Aangezien je niet eens in je BIOS kunt komen zou ik zeggen, trgbrengen/sturen en garantie

Blog (Linux-related)

• dawofl
Jensd schreef op 28 februari 2004 @ 23:16:

Aangezien je niet eens in je BIOS kunt komen zou ik zeggen, trgbrengen/sturen en garantie
aangezien ik al het mogelijke heb geprobeerd wat in me opkomt denk ik ook dat ik dat ga doen heb dr toch garantie op :P een aangzien ik ook geen reactie's krijg :D

• dawofl
Wat er nu gebeurd is mocht iemand et nog willen weten,

heb et moederbord terug gestuurd kreeg paar dagen later (volgens mij zelfde) terug en alles deed het flex wat er aan gebeurd was wisten ze niet :( maja hij doet et weer

GreeTz

Pagina: 1