Toon posts:

PC probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

I got kind of a bad problem with my new PC.

I bought this new PC a week and a half ago.

P4 3.06 FSB 800
Intel 865 PERL motherboard
512 MB ram (@ 400 mhz)
80 giga HD at 7200 rpm
ATI Radeon 9200 SE (which will be replaced by a 9600 XT)
Win XP pro installed

no internet connection

my problem is this: with everything I do (DVD, DivX, mp3, Reason, Cubase, Maple, Solidworks ... so in every program) I get these little glitches/waverings/hesitations (I hope I make myself clear with this). It just just stops doing what it's doing for a fraction of a second and then continues in a normal fashion. What could this be ?? Please some help 'cause I'm really getting pissed of by this...

Whizz

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aan je topictitel te lezen kun je ook gewoon nederlands lezen...en da's hier de voertaal, welkom op GoT :)
En ook vwb je topictitel: lees even de faq van WOS en van GoT door, daar staat in hoe je een topictitel moet opstellen.

Een P4 3.06 draait niet op 800 Mhz fsb maar op 533. Dus draait je RAM ook fout @ 400 als ik het zo zie. Conlusie: je hebt in je BIOS je FSB verkeerd staan. En dat kan idd vervelende effecten geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog is mijn specificaties opgezocht (heb de PC niet zelf in elkaar gestoken dus het zou mij verbazen moest het niet kloppen):

Intel Pentium 4 P4 HT - 3.0 GHz FSB800

Intel MoBo 865PE

512 MB DDR aan 400 Mhz

Verwijderd

Welkom,

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) (nog) eens door.
Het is niet de bedoeling dat je hier je probleem copy/paste van een Engels-based forum.
Je verhaal in het Nederlands svp. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou toch zomaar kunnen dat het niet klopt. Kwestie van het bakkie openschoeven en kijken wat voor hardware er nou ECHT inzit.

verder raad ik je aan om memtest ( http://www.memtest86.com ,staat ook in de FAQ van MG overigens )eens te draaien, kan nl zijn dat je RAM defect is. Ik dnek ook dat dit beter in PMG kan dan in WOS

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 18:46:
Welkom,

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) (nog) eens door.
Het is niet de bedoeling dat je hier je probleem copy/paste van een Engels-based forum.
Je verhaal in het Nederlands svp. :)
Okido, sorry daarvoor:

OK: hier is mijn probleem

Nieuwe PC, gekocht bij computerwinkel dus ik veronderstel wel dat alles klopt van specificaties.

P4 3 GB FSB 800
Intel 865 PERL motherboard
512 MB ram (@ 400 mhz)
80 giga HD at 7200 rpm
ATI Radeon 9200 SE (which will be replaced by a 9600 XT)
Win XP pro installed

Nu, bij alles wat ik doe, zelfs een simpele mp3 afspelen krijg ik kleine happeringen om de zoveel tijd (1 happering om de 1 a 2 minuten). Gewoon, de PC blijft een fractie van een seconde hangen. Mijn RAM is zeker in orde want zware applictaties als het muziekprogramma Cubase SX gebruiken soms 200 MB van mijn ram zonder problemen (op de haperingen na).

Wat kan de oorzaak hier van zijn ?

Is het iets klein, of breng ik de pc best terug naar de winkel?

Whizz

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dj-whizz

Ik ga dit topic even sluiten - het is natuurlijk niet echt netjes om hier niet eens de moeite te nemen een mooi verhaal er van te maken maar hier gewoon een engelse tekst neer te gooien :)

Verder voldoet je topic ook nog niet helemaal - let altijd ten minste op deze eisen:
  • Kies een goede topic titel - eentje waarin ook het OS tussen vierkante haakjes staat (zie de Windows Operated Systems Policy)
  • Toon zelf initiatief (laat zien wat je gedaan hebt)
  • Maak een nette, duidelijke topicstart
Begin even overnieuw :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.