Er loopt een contest "rendertest" die wel leuk is maar ook wat dingetjes op aan te merken zijn, plus dat ze minder leuk zijn voor dual bezitters en mensen met een mac.
Cinebench 2003 is een benchmark van MAXON, die verschillende dingen test van je systeem, vooral de CPU(s) met een rendertest en software viewport test en je videokaart met een hardware/software viewport test.
Leuk is dat de rendertest ook multithreaded gedaan word als je dus een dual hebt (en misschien ook HT, ben benieuwd) en dat deze benchmark ook gedaan kan worden op de mac. Dus deze benchmark is dus ook leuk voor dual en mac bezitters, er is zelfs een speciale g5 versie. Dus hij is leuk voor de extreme overclockers maar ook voor dual bezitters die vaak balen dat benchmarks niks doen met hun zuurverdiende 2de proc.
verder is leuk aan deze benchmark dat je het rendement van een 2de proc en het rendement van je openGL systeem kan zien, dus de verhouding tussen met 1 of 2 procs renderen en de verhouding tussen met je CPU viewports renderen of met je openGL kaart. Het lijkt me leuk om de verschillende rendementen tussen single en dual te zien op verschillende platformen bijvoorbeeld.
Hier is de benchmark te halen:
MAXON:
http://www.maxon.net/pages/download/cinebench.html
Computerbase:
http://www.computerbase.d...are/benchmarks/cinebench/
Mijn server (even stress testen, moet wel de snelste zijn
Cinebench 2003 klik!
REGELS
-POST GEEN PLAATJES dat is nergens voor nodig tenzij daar specifiek naar gevraagd word, ik neem aan dat niemand hier liegt over zijn score...En het vertraagt alleen maar het topic.
-Druk nadat je "all tests" gedaan hebt op "copy to clipboard" en post dat hier.
-Voeg nog even je geheugen toe.
-Zorg dat je de benchmark draait op iig mijn resolutie of hoger. Ik geloof wel dat de viewport test groottes "fixed" zijn.
Ik ben Benieuwd, Ik zal proberen een TOP 5 ofzo bij te houden!
(in de categorie best rendertime single, best hardware shading, en beste rendertime dual)
------------------------------------------------------------------------
Mijn score:
CINEBENCH 2003 v1
Tester: gladiool
Processor:XP 2400 maal 2
MHz:2000 maal 2
Number of CPUs:2
Memory1024MB pc2100 ddr
Operating System:Windows XP
Graphics Card:Nvidia Quadro 900 XGL 128mb
Resolution:1280*960
Color Depth:32bits
Rendering (Single CPU): 246 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU):455 CB-CPU
Multiprocessor Speedup: 1.85
Shading (CINEMA 4D): 242 CB-GFX
Shading (OpenGL Software Lighting) : 1123 CB-GFX
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1638 CB-GFX
OpenGL Speedup: 6.76
Dus ik heb zo'n 80 procent extra power door mijn 2de proc (verschilt ook per renderers trouwens, maar dit is wel een verwachte waarde) En door mijn videokaart kan ik bijna 7 keer sneller viewport renderen dan in software.
[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 29-02-2004 09:34 ]