[XHTML] XHTML editor, kan het nergens vinden.

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb op het moment Frontpage 2003, Dreamweaver 2004 en Coffeecup HTML Editor om mijn webpagina's te maken. Echter maken deze niet echt een output die volgens standaarden werkt (helemaal niet met frames). Aangezien de programma's verder wel fijn werken, zoek ik een soortgelijk programma om pagina's in XHTML te maken. Dit omdat deze standaard ook borderless frames ondersteunt en HTML 4.01 niet.

Het komt er op neer dat ik een WYSIWYG XHTML editor zoek die valid XHTML maakt.
Heeft iemand een idee?

Tnx a lot!

Verwijderd

Gebruik gewoon een programma als DW en een appart programma om de HTML te converteren naar XHTML... een XHTML Editor net zo goed als DW zal je niet vinden...

Verwijderd

XHTML met een WYSIWYG editor is een beetje een utopie. Het probleem is dat je met WYSIWYG teveel met het uiterlijk bezig bent, en te weinig met de data die moet worden opgemaakt.

Waarom wil je per se XHTML hebben?

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:33
niet echt wat je zoekt maar aangezien zo een programma niet echt bestaat volgens mij kun je wel eens kijken naar html-kit, is een freeware programma met veel nuttige dingen in. Je moet wel zelf xhtml kunnen.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Maybe 1st Page 2000 :? de meest bekende random HTML/PHP/XML etc editor.

klik hier

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
fikkie_84 schreef op 28 februari 2004 @ 18:54:
niet echt wat je zoekt maar aangezien zo een programma niet echt bestaat volgens mij kun je wel eens kijken naar html-kit, is een freeware programma met veel nuttige dingen in. Je moet wel zelf xhtml kunnen.
HTML Kit heeft ook een knopje "Convert to XHTML"

Bij Actions -> Tools -> HTML Tidy :)

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Verwijderd

Je hebt er niet veel aan als het je alleen maar om de syntax gaat. De vraag is of de WYSIWYG editor wel semantisch correcte markup genereren.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Dat is inderdaad het probleem. De XHTML code moet wel 100% aan standaarden (http://validator.w3.org) voldoen.

Of ik van HTML moet converteren naar XHTML vindt ik niet eens zo'n probleem. Echter, de HTML (en dan met name de frameset gebeuren), is niet 100% HTML4.01 compliant terwijl het toch de trick is dit te converteren naar XHTML wat wel volgens de standaard is.
Waarom wil je per se XHTML hebben?
Borderless frames zijn met HTML4.01 Frameset onmogelijk te maken (dagen lang op gezocht op google en hiero) volgens de W3 standaarden. Het is wel te realiseren met border="0" en/of frameborder="0" maar dat zal niet op alle browsers correct werken. Ik kwam toen terecht bij het punt dat het met XHTML wel moet kunnen. Daarom wil ik dan maar alles in XHTML hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door LollieStick op 28-02-2004 20:51 ]

Verwijderd

Borderless frames zijn met HTML4.01 Frameset onmogelijk te maken (dagen lang op gezocht op google en hiero) volgens de W3 standaarden. Het is wel te realiseren met border="0" en/of frameborder="0" maar dat zal niet op alle browsers correct werken. Ik kwam toen terecht bij het punt dat het met XHTML wel moet kunnen. Daarom wil ik dan maar alles in XHTML hebben.
Oke de situatie kort samengevat:

1) Je wil graag maken een frame zonder border
2) Daarvoor gebruik je border="0" bij standaard frames en frameborder="0" bij iframes
3) Als je gebruik maakt van HTML 4.01 zou dit er niet goed uit komen te zien op alle browsers
4) Daarom wil je gebruik maken van Xhtml 1.1 waarbij het dan wel op alle browsers goed zal gaan.

Persoonlijk vind ik het een hele omslachtige methode; heb het zelf niet getest, maar twijfel iig of het waar is dat het met 4.01 niet kan en met xhtml 1.1 wel, heb je linkje, of screendump?

Ik ben het iig nog nooit tegengekomen, dus ben benieuwd

Verwijderd

Borderless frames zijn niet standards-compliant te realiseren in XHTML, voor zover ik weet.
Zie ook Douglas Bowman.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 22:59:
Borderless frames zijn niet standards-compliant te realiseren in XHTML, voor zover ik weet.
Zie ook Douglas Bowman.
Het moet wel kunnen in (X)HTML en CSS. Het probleem is alleen dat de browser er niet aan wil meewerken.

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

For alsnog zijn borderless frames alleen the realiseren in html met al die border=0 en frameborder=0 dingen die eigenlijk niet mogen.

Dit geldt ook voor xhtml, dus overstappen om die reden heeft geen zin. Wel is het zo dat je xhtml heel makkelijk met de hand kan doen. Css is wat lastiger, maar is het zeker waard om te leren.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Niet echt een antwoord op de vraag die in de startpost gesteld wordt, maar ik vind de kwestie HTML4.01 vs XHTML wel interessant.

Als je toch websites bouwt, waarom niet even die moeite nemen over te schakelen op XHTML? Tuurlijk, door bij HTML (4.01) te blijven is je website meer compatible met oudere browsers, maar met XHTML bereid je je juist voor op de toekomst. En zo geweldig veel verschillen die twee toch niet met elkaar.

Ikzelf werk niet met WYSIWYG-editors, dus ik kan je helaas niet helpen met je vraag. En ik zal de discussie WYSIWYG vs Notepad ook maar niet beginnen :).

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Een non-XHTML browser ziet XHTML gewoon als HTML met een " /" op sommige rare plaatsen. Hij trekt er zich niks van aan normaal gezien. De veranderingen zitten 'em in het mime-type, de XML en misschien nog wat dat ik nu vergeten ben :).

Als je enkel het wil valideren, kan je gewoon verdergaan in je huidige WYSIWYG-editor en een search-and-replace/HTML->XHTML (zoals sommige editors lijken te hebben) doen. Maar dan ga je bijvoorbeeld nergens <abbr> hebben staan, of handig gebruik van selectors tov classes (that is voor CSS dus), een correcte outline hebben (tenzij je echt titeltje per titeltje dat aangeeft, maar dan kan je meteen alles gaan uittypen) en ga zo maar door.

De enige echt goede manier om valid XHTML te maken is dus het netjes uittypen in je text-editor.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Het kan niet met HTML en CSS en het kan niet met XHTML en CSS (zit weinig verschil tussen HTML en XHTML (voor de meeste mensen)).

Het kan wel met een paar niet geldige attributen (complete controle krijgen).

Probleem is dat het W3C de visuele weergave van frames niet heeft vastgelegd in CSS (zie ook css3-ui, waarin staat dat dit niet op de planning staat voor CSS3), waardoor het dus niet gaat.

Aan de andere kant zijn frames ook niet echt handig voor op het web, dus...
Pagina: 1