[Ervaringen] verborgen addertjes bij aankoop mobieltje?

Pagina: 1
Acties:

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
met de search is wel wat te vinden over dit soort zaken, maar ik wilde er graag een centraal topic van maken, aangezien je in de toekomst dan makkelijk kan zien waar je voor uit moet kijken bij 't kopen van een nieuw mobieltje..

ik zal zelf maar beginnen met mijn eigen ervaring.
heb zelf 1,5 jaar geleden een Ericsson t66 icm. T-mobile (toen nog Ben) genomen en was er in eerste instantie heel tevreden over. 7 maanden later had ik totaal geen netwerkbereik meer. telefoon opgestuurd en onder garantie een nieuwe telefoon gekregen, nl. een Sony-Ericsson t600.
7 maanden later weer hetzelfde probleem, geen netwerkbereik. maar dit keer geen garantie meer en dan ga je hard betalen.. :(

wat blijkt: kennelijk zitten deze modellen zo in elkaar dat ze op een gegeven moment slecht samenwerken met T-mobile of Orange..
met een andere provider (bv. KPN) heb je wel vol bereik.
volgens de telefoonboer was 't redelijk algemeen bekend dat veel modellen van sony-ericsson slecht overweg kunnen met Orange of T-mobile.

hadden ze wel eerder kunnen zeggen, tijdens de verkoop bijv. :(

ik hoor graag jullie addertjes, opdat wij, Tweakers, nog beter voorbereid zijn, wanneer we een nieuw mobieltje aanschaffen, met als doel leed te voorkomen.. :)

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Wat is dat voor onzin.
Wanneer je een nieuw mobieltje gekregen hebt, heb je toch gewoon weer een jaar garantie erop??
Gewoon terug sturen die hap naar de fabriek.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
nee hoor, je hebt 1 jaar garantie, en als je daarna een nieuw toestel krijgt, heb je maar 3 maanden garantie vanaf 't moment dat je 't nieuwe toestel krijgt.

garantie is dus verlopen bij mij en dan betaal je al 47 euro om em alleen te laten onderzoeken, en daar komen hoogstwaarschijnlijk nog reparatiekosten bij.
zowiezo ga ik ericsson nog wel bellen/een brief sturen, want je zou toch denken dat je wel minimaal een jaar of 3 met een mobiel zou kunnen bellen..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Garantietermijn gaat in op het moment van aankoop en gaat NIET opnieuw in als er gerepareerd of vervangen word (al dan niet door een nieuw exemplaar). Dat sommige winkels dat wel doen is natuurlijk een mooie service, echter nog geen recht om dat bij andere winkels ook te eisen.

Maar je mobiel is 1,5 jaar oud? Dan zou deze nog net voor 1 januari 2002 aangeschaft moeten zijn. Als het wel na die datum zou zijn dan heb je recht op 2 jaar garantie! Misschien toch even je kassabonnetje nakijken......