Toon posts:

ghost blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik draai ghost 2003 en wilde net een image maken van m'n verse xp install, ik start dos op met een bootcd gemaakt met nero, alles start netjes op, kan de locatie aangeven waar ik de image wil neerzetten, druk op proceed with imaging en vervolgens doet ghost helemaal niks meer, er staat alleen onderin please wait, maar ik wacht al 20 minuten, terwijl een oudere versie van ghost zo gepiept was (maar die ondersteund geen ntfs helaas)

weet iemand hoe dit op te lossen?

alvast bedankt

Verwijderd

Waarom maak je die image niet gewoon vanuit Windows? Hoef je niet eerst DOS op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik een cleane install wil, helemaal kaal, zonder ghost erop geprogrammeerd....

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 16:07:
omdat ik een cleane install wil, helemaal kaal, zonder ghost erop geprogrammeerd....
Programmeer jij die zelf erop :+ _/-\o_

Nee even serieus. Waarom maak je niet een simpele diskette met ghost.exe erop en probeer je dat?

Succes

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Bij het starten van het maken van een ghost image maken kijkt Ghost vaak alle directory's na.
Dit KAN soms wel een minuut duren.
Hier staat vaak onderin het scherm een melding van.
Deze "pauze" kan lang duren zonder dat er schijfactiviteit is.

Het is soms ook mogelijk dat ghost wel vastloopt.
Probeer eens een nieuwe ghost bootdisk te maken.
Ergens in de schermen van de ghost bootdisk maken kun je extra parameters aan ghost.exe toevoegen.
Probeer eens "-FNI" zonder aanhalingtekens toe te voegen.
Hiermee zet je direct IDE access uit.
Heeft mij op sommige systemen geholpen omdat ghost vastliep.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen floppydrive meer....vandaar dat ik 'm op een cd heb gebrand

maar goed, het is al opgelost, wat bleek nou, ghost dacht hem te schrijven naar een netwerkschijf (die exact dezelfde naam heeft als de partitie waar ik 'm naar wilde schrijven), maar ik moest 'm naar de fysieke schijf schrijven, maar die zat nogal verstopt...

maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Ter aanvulling:
mocht je hetzelfde probleem hebben, bij mij was het probleem dat in de BIOS de "enhanced-mode" aan stond bij de IDE-mode. Op "compatible-mode" werkte Ghost prima en kon ik wel een image maken!

(deze oplossing had ik nog nergens gelezen, dus vandaar de aanvulling)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dit is een ouder topic, na 9 maanden zal het probleem denk ik al opgelost zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.