Satellite TV , insteekkaart vraag,

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar tests van en info over pci Sat TV kaarten , helaas kan ik op GoT niet zeer recente dingen vinden , ja ik weet al dat die kaarten een tijdje op de markt zijn .

Vraag 1 : zijn er mensen die met , De hauppage Wintv DVB-s Nexus werken en daar meer over kunnen vertellen , qua goed/slecht ervaringen , wel recent graag.
hardware en software problemen die ze tegen kwamen.

Vraag 2 : zijn er mensen die met de Pinnacle PCTV Sat C1 Retail werken en daar meer ervaringen over kunnen geven , hard/software problemen en voor allebei geld of en hoe goed/slecht het opnemen van streams gaat .

Vraag 3 : Hoe zit het met De Canal+ smartcard en een van deze SATTV kaarten , (ervaringen) want op de site van Hauppage wordt deze kaart wel genoemd maar is niet getest (vandaar) en misschien nog mogelijke ervaringen met Software CAM's ?

hieruit hoop ik dan de juiste keuze te kunnen maken wat nou niet bepaalt makkelijk is .

Edit --> de hauppage is namelijk wel duurder 256 euro maar heeft ook meer mogelijkheden dan de pinnacle van 149 euro. -- edit
Graag alleen reacties van mensen met ervaringen hierover

[ Voor 11% gewijzigd door Misterpc op 28-02-2004 15:48 ]

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Die van Pinnacle is wel goed, moet je us zien op www.tv-cards.com, dan kom je er achter.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:39

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben van een Hauppauge WinTV Nova CI overgestapt naar een Nexus-S.

De Nova was wel aardig (is volgens mij erg vergelijkbaar met de Pinnacle qua specs en hardware). Alleen die decodeerde softwarematig, en de kwaliteit van de gebruikte MPEG decoder software liet nogal te wensen over. Ook was het een ramp (op mijn systeem iig) om naast het TV kijken ook nog iets anders te doen. Het beeld begon toen erg schokkerig te lopen.

De Nexus-S decodeert alles hardwarematig, en heeft een TV uitgang erop zitten. :) Dit levert een prima weergave op. Zonder haperingen etc. Problemen ben ik tot nu toe niet tegengekomen qua hardware. Alleen de nieuwste driver die bij Hauppauge te downloaden staat deugt niet (2.16a). Installatie gaat goed, en het systeem werkt, maar na een reboot zegt de driver dat er bestanden defect zijn. Met de 2.16 driver gaat het allemaal wel goed.

Qua software gebruik in WatchTV Pro en ProgDVB. De laatste alleen maar omdat deze met een plugin SBS6 etc. kan ontvangen, met WatchTV is me dat tot op heden nog niet gelukt.

WatchTV heeft een perfecte ondersteuning voor de Nexus, ProgDVB niet. Het geeft beeld, maar ziet er nogal verneukt uit op je monitor, de TV uit is overigens wel weer goed.
De Nexus heeft standaard geen CI module, maar met de juiste software is dat ook niet nodig.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

crap... dubbelpost :X

[ Voor 103% gewijzigd door SandsOfArrakis op 29-02-2004 11:41 ]

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
allemaal hartelijk dank voor de info , nu weet ik zeker dat het toch de hauppage gaat worden ,

bedankt .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57
Misterpc schreef op 29 februari 2004 @ 14:48:
allemaal hartelijk dank voor de info , nu weet ik zeker dat het toch de hauppage gaat worden ,

bedankt .
Tip: Bij alternate.nl staat ie in de snuffelhoek, restpartij ofzo , iig voor 99 eur, stuk voordeliger dan in de pw ;)
Status: gerepareerd, zonder accessoires

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 29-02-2004 14:54 ]

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

welk signaal is er nodig om deze kaarten te gebruiken?
Is een digitaal signaal van de kabelprovider voldoende, en hoe gaat dit dan van je nuts aansluiting naar de pc?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ermo schreef op 18 maart 2004 @ 15:25:
welk signaal is er nodig om deze kaarten te gebruiken?
Is een digitaal signaal van de kabelprovider voldoende, en hoe gaat dit dan van je nuts aansluiting naar de pc?
Dit gaat via een sateliet schotel, niet via kabel of iets dergelijks.
Dus de kabel daarop aansluiten gaat niet werken.

Pagina: 1