RAID 0: partitie + format met PQM7 probs

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-03 22:26

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Wow, veel problemen met RAID 0 in de search gezien, helaas geen antwoord op mijn probleem :'(

Ik heb net mijn nieuwe PC inelkaar gezet en wil met 2 Seagate SATA 120GB harddisks een hardwarmatige RAID 0 maken via de onboard Promise SATA RAID controller. Specs:

Asus P4C800-E Deluxe Rev. 2.0
P4 3,0Ghz
1 GB RAMM

De RAID 0 is succesvol aangemaakt met de FastBuild utillity. Nu wil ik hem gaan partitioneren en formatteren met Partition Magic 7. Ik ken het programma niet echt maar alles zat logisch in elkaar en heb een C: primary partitie van 60GB gemaakt en een D: extended partitie van 180GB, beide NTFS.
Nu komt het: toen dat gebeurt was zag ik 4 partities! Nadat ik alles had geactiveerd waren ze er nog steeds! Win XP geprobeerd te installen maar die ziet geen HD's. Met FDISK daarna nog alles nagekeken maar die geeft de partities niet goed weer.

Wat oh wat heb ik fout gedaan en hoe krijg ik de partities zoals ik die heb aangegeven!

Use the Search Luke...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt tijdens de XP setup ook gewoon partities aanmaken :) Wel zul je even tijdens de setup op F6 moeten drukken om de Promise drivers via een floppy te laden, zodat XP setup de controller en de daarbijbehorende schijven kan detecteren. Mijn suggestie is dan ook om alle partities (en PartitionMagic) weg te pleuren en het gewoon via XP setup te doen :)

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Klinkt goed :) Alleen kan ik de 2 overige partities in PQM 7 niet weggooien en ik denk dat 1 daarvan de ruimte partitie D: inneemt. Die gewoon laten zitten of is daar een truck voor?
F6 tijdens de setup... dat is wanneer hij alle drivers gaat laden voor de installatie of als je al bij het install scherm bent? En die drivers voor de Promise: gewoon bij hun site ff kijken of zou ik die bij mijn moederbord hebben gekregen? (op CD dan)

offtopic:
Ik ben nog steeds een beetje een beetje huiverig over PQM 7, tijdens partitioneren heeft die 60 GB 'kwijt' gemaakt (2 partities 60GB).

Use the Search Luke...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Silentpuma schreef op 28 februari 2004 @ 16:07:
En die drivers voor de Promise: gewoon bij hun site ff kijken of zou ik die bij mijn moederbord hebben gekregen? (op CD dan)
Een zichzelf respecterend mobofabrikant heeft ze ongetwijfeld op de CD (of soms floppy) meegeleverd :)

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
K, heb net een driver floppy via de meegeleverde CD gemaakt, kijken hoe het nu loopt :)

Maar wat denk je over die andere 'partities' die PQM niet kan verwijderen??

Use the Search Luke...

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Update: alle partities kunnen verwijderen in PQM, de drivers voor de Promise controller bij de Win XP setup toegevoegd en nieuwe partities gemaakt en geformatteerd. Hij staat zich nu te installeren, probleem opgelost. :)

Nog 1 vraagje: wat kan ik het beste doen, me 2e partitie in Win XP formatteren of via PQM?

Use the Search Luke...

Verwijderd

die 2e kan je gewoon in xp formatteren..

wel ff quick format kiezen als je geen zin in lang wachten hebt :P

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 18:36 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met WinXP natuurlijk. PartitionMagic is gewoon weggegooid geld. Daarvoor had je beter een tweede HDD bij kunnen kopen om de allerbelangrijkste data op te backuppen, zodat je altijd met een schone lei kan beginnen :Y)

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
BalusC schreef op 28 februari 2004 @ 20:11:
Daarvoor had je beter een tweede HDD bij kunnen kopen om de allerbelangrijkste data op te backuppen, zodat je altijd met een schone lei kan beginnen :Y)
Zeker me specs nog niet gecheckt? :p Een USB2.0 60GB HD ligt hier naar me te lachen, het nut daarvan heb ik een jaar geleden al ingezien. :Y)

Btw het installen is gelukt, alles goed en wel. Alleen geven de ATI Omega drivers wat probs, kijk ik morgen wel naar :/
Van mij mag deze op slot, thnx voor je hulp _/-\o_

Use the Search Luke...

Pagina: 1