[WLAN] Versterker!

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Ik heb bij mijn vriendin deze week een draadloos netwerk gelegd, na heel wat problemen om te surfen op het internet is het me nu toch gelukt!! Maar ik heb nog paar vraagjes. Als ze op msn chat, dan valt haar connectie wel zo'n 10 keer op 1 uur, das beetje irritant en daarom heb ik eraan gedacht een versterker te plaatsen!!

Zelf heb ik al zitten gegooglen en searchen hier op GOT maar niet echt iets gevonden dat ik gebruiken kan! Merk van zo'n versterkers ken ik niet en de reglementering hier in België ken ik ook niet precies hierover, heb ik ook op google naar gezocht!!

Ook ben ik op zoek naar een kabel voor de printer (USB) maar die aan de router kan geplugd worden!! Bestaan er zo'n kabels??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Het niet meer kunnen verkrijgen van de connectie op een gegeven moment, ligt meestal aan de optie Wireless Zero Configuration van windows XP. Uitgaande van het idee dat het om Windows XP gaat. Deze moet je gewoon even uitschakelen bij services.msc (Starten met run)

• nvidia
Deze moet je gewoon even uitschakelen bij services.msc (Starten met run)
Wat bedoel je hiermee? Moet ik naar de router surfen en daar dan ergens iets veranderen??

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Start > Run/uitvoeren en daar services.msc invullen.

Verwijderd

Sperenvanger schreef op 28 februari 2004 @ 23:21:
Start > Run/uitvoeren en daar services.msc invullen.
Misschien used die vriendin nog wel win98 =] *1337*
Maar dat ding wat je zoekt, heet een liniear, en d'r zijn er genoeg van.
zx-yagi heeft ze, en wifishop ook. Je hebt ze tot de legale 100mw, maar ook 1Watt en nog hoger zelfs. Een unit van 4-6 Watt is aan te raden als je ook gelijk de koffie wilt warm houden tussen de antenne's. :) Succes met je zoektocht! Oh en usb kabels hebben ze bij elke computerwinkel wel. :)

Heb snoep gegeten, dus ben vrolijk:

http://www.wifishop.nl/
http://www.zx-yagi.nl/

Ze zijn wel duur..
Ik denk dat het handiger is om gewoon een beter accespoint van senao te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 23:26 ]

• nvidia
Ik woon nu in België en hier heb ik nog nooit van Senao gehoord!! Ik ken daar echt niets van, het max bereik van de access Point moet maar zo'n 50 meter zijn, wel rekening houdend met muren!! Is dit met een Senao mogelijk, zoja welke en wat is ongeveer de prijs hiervan??

Is deze iets??
Cisco AIR-AP 1120b -E -K9 427,21incl

*Volledige garantie
*2.4 GHz 802.11g of 802.11b radio, 100 mW
*Virtual LAN (VLAN) support
*Quality of Service (QoS)
*Proxy Mobile IP in Cisco IOS Software
*Wireless Domain Services (WDS
*40-bit, 128-bit WEP
Die 100mW, hoeveel bereik levert die dan??

[ Voor 40% gewijzigd door nvidia op 29-02-2004 09:38 . Reden: Edit AP ]

Verwijderd

Bereik kan niemand je garanderen, al moet ik zeggen dat die cisco wlan ap die je daarzo hebt staan errrrug sterk is. 100mW is eigenlijk het max wat je rond mag stralen. Sommige landen is dat ook weer anders. Daarom schepen de meesten fabrikanten hun AP's met 24mW zendvermogen, dan hoeven ze die klungels niet voor elk land aan te passen. :-) Maar ehm, laat ik het zo zeggen, als je het geld er voor over hebt, koop die cisco. Je weet dat je dan goed spul hebt. :)

Senao heeft ook materiaal in 200mW uitvoering, das natuurlijk super.
Het forum vind je hier: http://www.senao.be/
En natuurlijk zijn de producten via zx-yagi wel te bestellen. Ik meen dat die lui ze ook uit belgie haalde ofzo. Mwah, kan er naast zitten. Goed. Succes!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Waarom zet je niet gewoon een repeater neer? Lijkt mij (persoonlijk) verstandiger dan een nieuwe/andere WAP te kopen... want wie zegt dat die het wél goed zal gaan doen?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• nvidia
en die repeater, waar kan je die dan kopen?? Eigenlijk zoek ik een router (4 poorten) met access Point, geld speelt geen rol, ik wil gewoon goed spul waarbij ik met mn AP toch een bereik heb van 50 meter (rekening houdend met muren) zodat ik toch in de zomer buiten kan studeren!! Ik wacht op wat adviezen van jullie ...

[ Voor 76% gewijzigd door nvidia op 29-02-2004 12:04 ]

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Misschien ook de ap / computer / antenne op de computer iets anders zetten zodat de ontvangst beter is. Indien het om die nieuwe aldi-pc gaat misschien even de tweak uitvoeren die is beschreven op http://www.chip.de/artike...923.html?tid1=9229&tid2=0
(De samenvatting in het nederlands):

Als de verbinding niet optimaal is is het goed de antenne vrij naar buiten te voeren.
Verwijder de behuizing.
Maak de antenne-print en -kabel los.
Laat de kabel door een gaatje aan de achterkant van de pc naar buiten lopen. Verbind de kabel weer met het printplaatje
richt de antenne
klaar

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien kun je zo vriendelijk zijn om even de specs van je huidige apparatuur/WLAN AP etc te geven, maakt het voor de rest wat eenvoudiger om een antwoord te formuleren :)

An Explanation of l33t Speak

• nvidia
wel het is de SMC 2804 WBR V.2!! Maar bereik is minimaal zo'n 10 meter en dit is wel relatief weinig vindt ik persoonlijk. Hoe kan ik door middel van een tweak of ander apparaat mijn verbinding verleggen naar een afstand van zo'n 50 meter! Ik dacht aan een versterkers maar zijn er ook routers die deze afstand halen??

Ook dacht ik aan router (4 poorten) met AP --> heb ik wel al in mijn SP gezet als ik niet verkeerd ben.

Cisco of Saneo ofzo ... Geef me raad ...

• nvidia
niemand een antwoord ...???

Pagina: 1