Toon posts:

Extra beveiliging nodig voor inbelserver?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste hulpverleners,

Ik heb een vraag,

Ik heb 4 locaties welke een os van XP hebben, 3 moeten op 1 pc kunnen inloggen als zijnde een netwerk verbinding om een z drive te krijgen.

Tot op heden is mij dit gelukt, de verbindingen gaan over een adsl aansluiting en werken na wat geklungel prima.

Maar nu ik zie dat je met certificaten niet wegkomt met win xp.

is er nog een andere optie zodat er een extra stukje beveiliging gemaakt kan worden, ik heb de zoek functie al gebruikt maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

mvg

Etienne

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me even op weg kan helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt 4 locaties met een x aantal Windows Xp computers. Drie van die locaties moeten een netwerkmapping naar een andere locatie kunnen maken. De verbindingen gaan momenteel over ADSL (via VPN neem ik aan?); maar je weet niet hoe je dit goed moet beveiligen aangezien "je niet wegkomt met certificaten" :? Probeer eens wat nederlandsere zinsconstructies te maken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik snap er echt geen hol van :? Probeer niet zo deftig te schrijven als je dat niet kan, hier is namelijk niets van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke sorry wellicht toch een beetje raar omschreven, maar ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.

Ik heb een server staan, welke gebruik maakt van Windows XP.

ik heb 3 pc's op geheel andere locatie's, allen met windows XP.

Alle pc's hebben een ADSL aansluiting.

De 3 pc's maken gebruik van een VPN verbinding via de adsl lijn naar de Server.

In de config van deze server staat dat alleen deze gebruikers gebruik mogen maken van het inbelnetwerk (weet niet precies hoe dat heet).

Moet ik hier nou nog verdere beveiliging op toepassen? de server hangt direct aan een adsl lijn met een Speedtouch 510i ethernet modem.

Ik wil graag de beveiliging uitbreiden als dit nodig is, maar ik heb via de zoekfunctie al gezien dat ik geen gebruik kan maken van certificaten. Hoe kan dit dan het beste uitbreiden?

mvg

Etienne
p.s. ik hoop dat ik het nu wel een beetje duidelijk heb omschreven

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou iets duidelijker?

mvg

Etienne

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
misschien kan je het extra beveiligen dmv instellen van gebruikers, die 3 xp bakken dus, en die in laten loggen met eigen gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat de server dus naar het IP adres van die machines kijkt en ze daar op lockt?? dus PC1 mag alleen inloggen met gebruiker janPETER en wachtwoord balkELLENDE en dan ipadres 212.34.85.174 zoiets dus...

misschien dat dat wat is en ook toepasbaar is. ik gebruik thuis gewoon om op de server te komen die overneemgedoe, remote control, ik heb dan niets ingesteld omdat ik de enige ben die dat doet, maar denk dat er wel programma's zijn die uitgebreider zijn eventueel zodat er gekeken wordt naar een ipadres, zoals je dat met een ftp server ook kan.

Verwijderd

beveiliging uitbreiden tegen wat?
tegen virussen: installeer een goede virusscanner.
ga je ook t internet op via de server? firewall installeren op de server.
(er zit er ook eentje in XP prof die standaard aan staat)
verder zal je de beveiliging op het netwerk zelf (userrights) vanaf de server moeten regelen via de AD (als je dat gebruikt) snap-in users en computers.

edit: AD = Active Directory

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
el1zer schreef op 01 maart 2004 @ 16:58:
misschien kan je het extra beveiligen dmv instellen van gebruikers, die 3 xp bakken dus, en die in laten loggen met eigen gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat de server dus naar het IP adres van die machines kijkt en ze daar op lockt?? dus PC1 mag alleen inloggen met gebruiker janPETER en wachtwoord balkELLENDE en dan ipadres 212.34.85.174 zoiets dus...
Ik ben nog niet zover dat ik een ip beleid kan instellen, zou iemand me a.u.b. op weg willen helpen, met een site of hier de oplossing willen schrijven.

mvg

Etienne

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
als ik jou was zou ik eens kijken aar de knowledge base van ms(technet oid) daar zal vast wel eea te vinden zijn

en het lijkt mij ook handiger om voor server doeleinden een server os te nemen die heeft op dat gebied iets meer opties lijkt mij

Verwijderd

Met een titelaanpassing gaan we deze maar eens in Beveiliging & Virussen zetten :)

Nog even een verzoek aan Etienne: gelieve niet onder iedere post te groeten. Niemand doet dit, het ziet er nogal raar uit als jij het wél doet ;)
Pagina: 1