Toon posts:

Radeon 9800 fan stuk, help plz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn Radeon 9800 pro (Club 3d) had enige tijd oververhittings kuren.
Ik dacht dat dit kon gebeuren omdat ik 2 monitoren had, maar nu blijkt de fan overleden te zijn.

Ik krijg na een paar minuten in windows allemaal artefacts op mijn scherm.
Na onderzoek bleek de fan stil te staan.
Hij is nagenoeg brandschoon, staat stabiel en draait (met moeite) als ik hem duw.
Mijn beeldkaart is 9 maanden oud net als de rest van mijn computer.

Nu zit ik met de vraag, als ik hem opstuur duurt het wel even voor ik een vervanger heb (ik weet niet hoe de service van Club3d is)
Ik kan ook een andere koeler bestellen en deze (laten) monteren.
Maarja, ik weet niet of dit hele feest de kaart onherstelbaar beschadigt heeft.
Een nieuwe kopen doe ik liever nog niet O-)

Wat is volgens jullie wijsheid?
Ik ben zelf namelijk niet zo'n held met het vervangen van onderdelen :+

Hartelijk bedankt voor uw tijd.

Verwijderd

gewoon terug sturen lijkt me , je hebt nog garantie dus.
of je zet er een zalman hp80c op met de optionele fan , dan is ie meteen ook noieseless

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 09:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Terugsturen. Je geeft zelf al aan dat de kaart mogelijk beschadigd is. Gewoon tijdelijk ff vervangen voor een andere videokaart en dat ding terugsturen. Je hebt niet voor niets garantie.

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
idee om op waterkoeling over te gaan ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11
Kleenex schreef op 28 februari 2004 @ 15:08:
Dat slaat echt nergens op :? :o

Je leest in zen startpost : "Ik ben zelf namelijk niet zo'n held met het vervangen van onderdelen "

Dan moet je daar helemaal niet op over gaan.
En daar komt veel meer bij kijken.. Zeker niet aan te raden.

Gewoon de kaart opsturen, en afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 28-02-2004 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kleenex schreef op 28 februari 2004 @ 15:08:
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht :7
Ik kan hem weer even inbouwen en starten om te kijken of hij het nog even doet nu hij afgekoeld is.
Maar ik denk dat ik Club3d maar even bel of ik hem kan opsturen en voorlopig met mijn super pIII laptop op het net ga :Z

Misschien als de kaart terug is en het geheel werkt kan ik aan waterkoeling denken, met het oog op de zomer natuurlijk >:)
Maar dan zou ik het wel laten inbouwen met waterkoeling ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 15:12 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart, zelfde probleem gehad (2 x zelfs).

Kaart omruilen (is tenslotte garantie) en dan de zalman erop zetten. Heb ik zelf ook gedaan en ik beschouw mezelf niet als handig..

Gewoon een uurtje rustig voor gaan zitten en de handleiding goed lezen, dan lukt het je vast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:12:
Ik heb dezelfde kaart, zelfde probleem gehad (2 x zelfs).

Kaart omruilen (is tenslotte garantie) en dan de zalman erop zetten. Heb ik zelf ook gedaan en ik beschouw mezelf niet als handig..

Gewoon een uurtje rustig voor gaan zitten en de handleiding goed lezen, dan lukt het je vast.
Bedankt allemaal.
Ik zal hem opsturen en als ik hem terug heb gaat er een betere koeler op.
Beetje vaag eigenlijk hoe ze op zo'n dure kaart (toen ik hem kocht) zo'n brakke fan zetten 8)7

Kun je nog wat zeggen over de afhandling van de garantie?
Moet ik alles gaan opzoeken in de doos terug sturen of alleen de kaart (het is nogal een rommetje bij mij)

EDIT:
Ik hem hem weer aangezet en ook al doet de fan totaal niets, hij gaf wel normaal beeld, dus ik zou hem kunnen vervangen met een werkende koeler.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 16:35 ]

Verwijderd

Daar heb ik me ook vreselijk druk over gemaakt. Ik heb ruim 400 euro betaald voor die kaart en dan zo'n slecht onderdeel erop zetten. :(

Ik heb de garantie bij de winkel geregeld. Aangezien je je produkt bij een winkel koopt is het hun zaak de garantie te verzorgen.
Pagina: 1