Nadat ik een nieuwe proc voor mijn tweede PC heb gehaald, wilde ik hem vandaag weer eens aanslingeren. Ik sluit alles aan, druk op de knop en .... teleurstelling werd mijn deel.
Ik krijg de Award Bootblock BIOS op mijn scherm en de PC start niet verder. Ik open GoT, start de search en die geeft de volgende tip:
- Download de nieuwste BIOS. Gedaan: bestand W6330VMS.360
- Download de flasher. Gedaan: AWFL822A.EXE
- Maak een kale bootflop. Gedaan met DRDOS Flash (www.bootdisk.com)
- BIOS-file en flasher gekopieerd naar de flop en de volgende autoexec.bat aangemaakt:
AWFL822A.EXE W6330VMS.360 /PY /SN /R /CC /CD /CP
- Ik douw de flop in het slachtoffer, start op en wederom niks. Hij geeft direct
de melding:
Detecting drive A: media.....
Drive A: error. System halt.
Ik weet nu even niet meer wat te doen. De floppy-drive is 100% zeker weten niet kapot (getest in ander systeem). De diskette zelf kan ook niet defect zijn. Ik heb hier inmiddels 8 diskettes liggen en bij elk exemplaar hetzelfde resultaat. Ik heb al gespeels met de autoexec.bat:
- Alleen AWFL822A.EXE erin gezet
- Zonder de parameters geprobeerd
- W6330VMS.360 hernoemd naar BIOSFILE.BIN (ook in de autoexec.bat)
- en combinaties van bovenstaande
maar niets lijkt te werken. Het lijkt wel of er geen floppy-drive gezien, wordt, want het lampje van het apparaat gaat niet eens branden. Hij leest domweg helemaal niets van het ding, maar geeft meteen de error.
Wat kan ik nu nog verder doen?
Ik krijg de Award Bootblock BIOS op mijn scherm en de PC start niet verder. Ik open GoT, start de search en die geeft de volgende tip:
- Download de nieuwste BIOS. Gedaan: bestand W6330VMS.360
- Download de flasher. Gedaan: AWFL822A.EXE
- Maak een kale bootflop. Gedaan met DRDOS Flash (www.bootdisk.com)
- BIOS-file en flasher gekopieerd naar de flop en de volgende autoexec.bat aangemaakt:
AWFL822A.EXE W6330VMS.360 /PY /SN /R /CC /CD /CP
- Ik douw de flop in het slachtoffer, start op en wederom niks. Hij geeft direct
de melding:
Detecting drive A: media.....
Drive A: error. System halt.
Ik weet nu even niet meer wat te doen. De floppy-drive is 100% zeker weten niet kapot (getest in ander systeem). De diskette zelf kan ook niet defect zijn. Ik heb hier inmiddels 8 diskettes liggen en bij elk exemplaar hetzelfde resultaat. Ik heb al gespeels met de autoexec.bat:
- Alleen AWFL822A.EXE erin gezet
- Zonder de parameters geprobeerd
- W6330VMS.360 hernoemd naar BIOSFILE.BIN (ook in de autoexec.bat)
- en combinaties van bovenstaande
maar niets lijkt te werken. Het lijkt wel of er geen floppy-drive gezien, wordt, want het lampje van het apparaat gaat niet eens branden. Hij leest domweg helemaal niets van het ding, maar geeft meteen de error.
Wat kan ik nu nog verder doen?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?