Toon posts:

Pc opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn PC start niet meer op. Wanneer ik de PC aanzet, maakt de cpu na een aantal seconde een soort alarm-geluid. De monitor geeft aan dat er geen signaal wordt ontvangen. Het geluid lijkt wel op een soort sirene. Alle stekkers etc zitten er goed in. Ik heb dit probleem 4 weken geleden ook gehad, maar toen deed de pc het na 3 dagen ineens weer. De pc is 2,5 jaar oud en ik heb er verder nog nooit problemen mee gehad. Heeft iemand idee wat ik hier mee aanmoet?

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat geluid is waarschijnlijk een bios error code die uit de interne speaker komt. Is het een bepaald signaal? (bijv. lang, kort, ....)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Aangezien je je PC niet eens fatsoenlijk opgestart krijgt, zie ik geen probleem met software. Vandaar dat ik deze dan maar ook in Processors, Mobo's & Geheugen zet :)

Je moederbord gaat overigens niet zomaar piepen, die piepcodes betekenen ook nog wat. In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (die doornemen om te kijken waar het probleem ligt is sowieso geen gek idee) staat onder het kopje moederbord wat tips om er achter te komen wat ze betekenen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie mijn slotje in je eerste topic: BalusC in "Start up trouble"

Dubbelposts zijn hier overigens niet gewenst. Maar het kan ook net zo goed aan jouw onervarenheid liggen, bij deze zie ik 't door de vingers ;) Maar dat neemt niet weg dat ik je dringend aanraad om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens aandachtig te doornemen. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 76% gewijzigd door BalusC op 28-02-2004 16:23 ]

Dit topic is gesloten.