Ongeveer 10 jaar geleden las ik wat artikelen over een techniek van de toekomst:
ANTI GELUID
Enorm onder de indruk las ik hierover. Er stond oa in dat bekende fabrikanten hier mee bezig waren, en dat rond het jaar 2000 hinderlijke monotone achtergrond geluiden tot het verleden zouden behoren. Ik meen me een quote te kunnen herinneren van een autofabrikant die de techniek voor uitlaten wilde gaan toepassen. Ook fabrieks-hallen werden genoemd als toepassing.
We zijn nu echter al een tijdje in het jaar 2000 en eigenlijk zie (of hoor
) ik er bar weinig van. Eigenlijk alleen in die seinheiser koptelefoon heb ik het gezien. Die filtert achtergrond geluid, zodat je alleen de muziek hoort. Echter om gewoon stilte te krijgen is ie niet geschikt, want je schijnt als er geen muziek aanstaat een lichte ruis te horen.
Maar goed, waar het topic om ging:
Zou anti geluid niet perfect zijn om de monotone herrie van een PC te dempen?
ANTI GELUID
Enorm onder de indruk las ik hierover. Er stond oa in dat bekende fabrikanten hier mee bezig waren, en dat rond het jaar 2000 hinderlijke monotone achtergrond geluiden tot het verleden zouden behoren. Ik meen me een quote te kunnen herinneren van een autofabrikant die de techniek voor uitlaten wilde gaan toepassen. Ook fabrieks-hallen werden genoemd als toepassing.
We zijn nu echter al een tijdje in het jaar 2000 en eigenlijk zie (of hoor
Maar goed, waar het topic om ging:
Zou anti geluid niet perfect zijn om de monotone herrie van een PC te dempen?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.