kenner van laserdisc (voor gaming) gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik ben een fan van de games die American Lasergames heeft uitgebracht, waaronder de klassieker Maddog McCree en Who Shot Johnny Rock?.

Aangezien dit medium geflopt is, is er niet veel meer over te vinden (of misschien niet op de plaatsen waar ik gekeken heb) wil ik graag een oproep doen op mijn collega-tweakers....

Ik wil graag zo'n speler kopen met een gun, zodat ik alle spellen die ik vroeger in de speelhal speelde nu op mijn breedbeeld in de huiskamer kan genieten.
Voor zover ik weet zaten namelijk in die arcade kasten doodgewone ld-spelers, die je dus ook thuis zou kunnen aansluiten op de tv. Voor de duidelijkheid, het gaat me dus puur om de games. Ook wil ik graag weten voor het geval ik zo'n apparaat heb, hoe ik aan de games kom. Is het bijvoorbeeld mogelijk deze zelf te maken met een dvd brander?

Wie kan mij hierover wat informatie geven?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Je kan al dat soort spelen vaak mbv een emulator op een gewone pc spelen. Zoek anders eens op MAME emulator.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Die guns gaan waarschijnlijk niet werken op je breedbeeld-TV (die is, neem ik aan, 100 hertz)... heb je wellicht extra apparatuur voor nodig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Krul schreef op 28 februari 2004 @ 14:21:
Je kan al dat soort spelen vaak mbv een emulator op een gewone pc spelen. Zoek anders eens op MAME emulator.
Bedankt voor je reactie, maar ik ben niet geinteresseerd in emulatie, ik wil echt de real shit >:) Bovendien is MAME een emulator voor een heel ander soort spellen, niet zo hoog grafish als waar ik op doel...

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Wildfire schreef op 28 februari 2004 @ 14:31:
Die guns gaan waarschijnlijk niet werken op je breedbeeld-TV (die is, neem ik aan, 100 hertz)... heb je wellicht extra apparatuur voor nodig.
Desnoods koop ik dat ook, maar ik heb hier ook nog niet 100hz tv's dus dat mag geen probleem zijn. Ik wil gewoon die games spelen, al moet ik er een tv voor kopen!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Tiberium schreef op 28 februari 2004 @ 14:34:
[...]

Desnoods koop ik dat ook, maar ik heb hier ook nog niet 100hz tv's dus dat mag geen probleem zijn. Ik wil gewoon die games spelen, al moet ik er een tv voor kopen!
Koop dan gewoon zo'n arcade kast, zijn vast nog wel ergens op e-bay te vinden >:)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Tiberium schreef op 28 februari 2004 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik ben niet geinteresseerd in emulatie, ik wil echt de real shit >:) Bovendien is MAME een emulator voor een heel ander soort spellen, niet zo hoog grafish als waar ik op doel...
Dit is niet waar, hoewel MAME de door jou genoemde spellen niet ondersteunt momenteel, zijn er wel mensen mee bezig geweest en zijn de roms gedumpt. Er bestaat dus best een kans dat het mogelijk gaat worden. Verder bestaat er speciaal een USB-light gun die 100% compatible is met mame, zodat dergelijke spellen gespeeld kunnen worden (neem operation wolf, of terminator ofzo). Mame ondersteunt namelijk ook een aantal arcade shooters met lightguns.
En wat dat hoog grafische betreft, er zijn nu wips voor mame waarin ze 3dfx arcade hardware emuleren, dus zo triest is het niet met mame gesteld.

Maar misschien dat je iets hebt aan die light gun ofzo. Ik vermoed trouwens dat het wel werkt op een tv ofzo, als het hetzelfde mechanisme gebruikt als bij Duck Hunt.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Beste mensen, dank voor jullie reacties, maar ik zoek dus niet een alternatief voor LD, ik wil een LD speler kopen zoals ik bovenaan schreef. Kom dus svp niet met surrogaat oplossingen, aangezien dat toch niet is wat ik zoek!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
SirDupre schreef op 28 februari 2004 @ 14:57:
[...]

Maar misschien dat je iets hebt aan die light gun ofzo. Ik vermoed trouwens dat het wel werkt op een tv ofzo, als het hetzelfde mechanisme gebruikt als bij Duck Hunt.
Ok, maar nu moet ik dus nog een speler hebben om hem in te pluggen

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik vond net wat info dat de arcadekast was gebaseerd op een atari 500 moederbord.... Maar voor het zoeken van hardware is uiteraard google je vriend.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
SirDupre schreef op 28 februari 2004 @ 15:16:
Ik vond net wat info dat de arcadekast was gebaseerd op een atari 500 moederbord.... Maar voor het zoeken van hardware is uiteraard google je vriend.
Ah thnx! Nou het gaat me er niet puur om om zo'n apparaat te kopen, want dat is natuurlijk niet het probleem. Ik zoek gewoon een goede informatiebron, die mijn vragen beantwoord.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan koop je beter een hele arcade kast. Een LD-speler is zo gevonden. Die speelt echter alleen gewone films. Ik heb er ook een, die kan zover ik weet alleen gewone CD's spelen (audio dus) en gewone LD's (films).

Mocht je eindelijk een machine gevonden hebben die kan doen wat je wilt, dan moet je nog aan die games komen. En nee, die kun je niet fikken in je dvd speler. Als ze LD-formaat zijn passen ze waarschijnlijk net vertikaal in je pc-kast ;) (LaserDiscs zijn ongeveer het formaat van een LP, maar dan 5x zo dik.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
CyBeR schreef op 28 februari 2004 @ 18:43:
Dan koop je beter een hele arcade kast. Een LD-speler is zo gevonden. Die speelt echter alleen gewone films. Ik heb er ook een, die kan zover ik weet alleen gewone CD's spelen (audio dus) en gewone LD's (films).

Mocht je eindelijk een machine gevonden hebben die kan doen wat je wilt, dan moet je nog aan die games komen. En nee, die kun je niet fikken in je dvd speler. Als ze LD-formaat zijn passen ze waarschijnlijk net vertikaal in je pc-kast ;) (LaserDiscs zijn ongeveer het formaat van een LP, maar dan 5x zo dik.)
Kijk mensen, hier heb ik nou wat aan thx... ook al is het minder goed nieuws dan.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken hoe het zit met cd-i, volgens mij zijn heel veel spellen van ALG ook daarvoor uitgebracht met zelfde speelbaarheid....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

BaRF

bijna kerst

CyBeR schreef op 28 februari 2004 @ 18:43:
En nee, die kun je niet fikken in je dvd speler. Als ze LD-formaat zijn passen ze waarschijnlijk net vertikaal in je pc-kast ;) (LaserDiscs zijn ongeveer het formaat van een LP, maar dan 5x zo dik.)
hehe ja die goede oude tijd :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hjemmekino.no/guide/bilder/2maslaser.jpg

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1