Toon posts:

DVDShrink vs. NERO Recode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd gebruik DVDShrink om mij DVDcollectie te backuppen.
Nou heb ik vernomen dat de ontwikkeling van DVDShrink opgehouden is. Enkel bugfixes zullen nog gedaan worden.
Daarom ben ik mij aan het oriënteren op een nieuw programma. In de diverse topics las ik dat naar het schijnt de programmeur van DVDShrink nou in dienst is bij NERO en verantwoordelijk is voor RECODE 2.
Nou ben ik met beide programma's gaan stoeien en moet zeggen dat de opzet van beide programma's nagenoeg identiek is.

Mijn vraag is echter of jullie beeldkwaliteits verschil kunnen waarnemen. Ikzelf eigenlijk niet en als ik er de diverse topics op nasla lees ik zeer tegenstrijdige berichten van Zeer Goed tot Zeer Slecht. Ik vraag me dan ook af of ik gewoon bij Freeware DVDShrink moet blijven of dat RECODE 2 iets toevoegd mbt. kwaliteit, snelheid enz. en de aanschafprijs dus ook waarmaakt.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voor zover ik weet doet Recode niet aan DVD's waar een kopieerbeveiliging op zit. DVD-Shrink doet dat wel. DVD-Shrink werkt perfect, dus al zou het nooit meer bijgewerkt worden wat dan nog? Ik werk al tijden met DVD-Shrink, en vervolgens met menu-editor om de niet meer bestaande links naar audiosporen etc. te verwijderen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ja okay dat weet ik wel. Daarom rip ik gewoon standaard met DVDDecrypter ivm evt. kopiëerbeveiliging.
Maar zoals ik al vroeg, heb je zelf ervaring met RECODE 2, en voegd het iets toe ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
E-Vix: wat is de precieze naam van die menu editor? Heb lopen zoeken maar alles wat ik vond was niet makkelijk te gebruiken.

Algemeen: heb geen ervaring met Recode, maar zit er aan te denken om binnenkort eens een testje te doen van al die transcoder programma's.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 28 februari 2004 @ 13:18:
E-Vix: wat is de precieze naam van die menu editor?
RE-AUTHOR

http://www.dvdshrink.info/reauthor_basic.php

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 13:22 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leg mij eens uit dan hoe je in DVD-shrink bepaalde menu delen "niet-selecteerbaar" kan maken :? Afaik kan je met re-author niet eens een menu maken.

edit: thanks E-Vix :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 28-02-2004 13:30 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mike Jarod schreef op 28 februari 2004 @ 13:18:
E-Vix: wat is de precieze naam van die menu editor? Heb lopen zoeken maar alles wat ik vond was niet makkelijk te gebruiken.

Algemeen: heb geen ervaring met Recode, maar zit er aan te denken om binnenkort eens een testje te doen van al die transcoder programma's.
Het heet Menu-Edit ;)
Je kan het vinden op http://menuedit.dimad.net/home.html. Werkt ideaal. Je kan precies zien welke knoppen je weghaald, en je kan ze ook gewoon niet selecteerbaar maken. Dit is het enige progje dat ik tot nu toe heb gevonden dat werkt en niet je hele DVD's onleesbaar maakt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje ivm. de overweldigende reacties. 8)7

edit

werkende link vwb menu-edit

http://menuedit.dimad.net/home.html

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 15:05 ]

Verwijderd

Ik werk nu vanaf vandaag met nero recode2, omdat mijn instant copy er de brui aan gaf na het hernieuw installeren van mijn systeem...

En ik moet zeggen het valt echt super goed mee, het gaat snel is gemakkelijk niet omslachtig en het belangrijkste geen artifacts en supergoede beeldkwaliteit!

het hele proces duurde 38min schrijfsnelheid 2x4

Nero rulez vanaf vandaag toch! :)

en voor het legaal rippen gebruik ik dvddecrypter
Pagina: 1