Toon posts:

[XP] Bootbestanden verplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn C: schijf een windows XP installatie staan.
Op mijn D schijf stond een andere windows XP installatie, de bootbestanden staan daar nog op. (boot.ini, ntldr etc.)
Nu wil ik die D schijf graag formatteren, maar nu heb ik het voorgevoel dat dat niet gaat werken, de bootbestanden zijn dan immers weg.

Is er een manier om die bestandjes te verplaatsen?

Partition Magic heb ik niet. En een floppydrive ook niet

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Ik geef dit topic een kick, omdat bij mij na een volledige format _en_ herpartitionering ntldr en dergelijke weer op D staan terwijl ik hem liet installeren op C. Zo kan ik natuurlijk nooit een fatsoenlijke ghost maken van 1 schijf. Argh!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 17:20

The Wrecker

Networking Rulez

Dan is dat niet je boot partitie/schijf

• Kvn

Kvn

The_Wrecker schreef op 19 april 2004 @ 21:42:
Dan is dat niet je boot partitie/schijf
Wat wil je hiernou mee zeggen? Dat lijkt me ook duidelijk. Maar waarom zet Windows het OS op de ene schijf en de bootbestanden op de andere?

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:38

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Slayerized schreef op 20 april 2004 @ 07:25:
[...]

Wat wil je hiernou mee zeggen? Dat lijkt me ook duidelijk. Maar waarom zet Windows het OS op de ene schijf en de bootbestanden op de andere?
Als Windows bij het installeren de bootbestanden op D zet, dan kunnen ze (zover ik weet) niet op C komen, zonder opnieuw te installeren.

• Kvn

Kvn

Ga t gewoon eens proberen :p

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
je kan met xp via systeembeheer een partitie verwijderen, doet ie het niet staat er iets op wat XP nodig heeft, doet ie het wel, maak je em daarna weer aan en tdaa.... leeg
Pagina: 1