[linux/debian] apt-get probleem

Pagina: 1
Acties:

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb net zelf Qmail geinstalleerd (dus niet via apt-get). Nu wil ik Mutt installeren (een console email client), dit keer wel via apt-get. Als ik dit probeer dan geeft apt-get aan ook Exim te willen installeren (een MTA), maar ik heb dus al een MTA (nl. Qmail)! Alleen lijkt apt-get dat niet te weten. Hoe breng ik 'm dit bij? Ik wil nl. geen Exim...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie dit topic: [rml][ debian] fake MTA? voor apt[/rml] , daar staat het een en ander uitgelegd over hoe je dat zou kunnen doen :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52
Hoe installeer ik software onder Linux?

Je zou bijvoorbeeld qmail kunnen installeren via apt-get? ik lees dus net in dat andere topic dat men dat afraadt. Waarom eigenlijk vraag ik me af :?

Met de hand compileren mixen met een package manager, dat is namelijk het begin van alle ellende. Of je moet alles zelf doen, of je moet het gewoon aan de package manager overlaten. Als je de 'middenweg' kiest, krijg je dus dit soort problemen..zoals in dat andere topic al aangegeven: Please note that this is a crude hack and if thoughtlessly used might possibly do damage to your packaging system.

Maar wie weet kan dat andere topic daar een workaround voor leveren ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Wilke op 28-02-2004 12:36 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wilke schreef op 28 februari 2004 @ 12:31:

Je zou bijvoorbeeld qmail kunnen installeren via apt-get?
dat is minder eenvouding dan het lijkt :)
ik neem tenminste maar aan dat qmail ook via apt-get te installeren is
Alleen via een source-package, doordat de license van djb er voor zorgt dat er niet een debian-compliant binary-package te maken is.
Bijna iedereen die ik ken die qmail doet onder debian maakt gebruik van een dummy-mta package die een mta provide om van het 'gezeik' van dpkg af te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door blaataaps op 28-02-2004 12:36 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52
Ah, licentie-problemen zijn dus de oorzaak. Het zal ook weer 'es niet zo zijn :/

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04

tweakerbee

dus..?

De vraag blijft of dat de schuld is van Debian of van qmail... :/

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1