Toon posts:

[Voeding]Fan vervangen, genoeg koelcapaciteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goedkope 520 watt voeding (een lpg-520, als iemand dat wat zegt). Die heeft onder een plattere intake fan, en achter een normale outtake fan, beide 80 mm. Die maken nogal wat herrie, dus die wil ik gaan vervangen voor 2 papst exemplaren, en die eventueel nog op 7 volt laten draaien. Als de papst niet past ipv de platte fan kan ik die altijd nog aan de buitenkant van de voeding hangen. Kan dit zomaar, zonder te weinig te koelen, of zijn de standaard fans overkill? En als de voeding te weinig gekoeld zou worden, brand er dan wat door of zakken de voltages in?

B.V.D.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
je kunt ook wel eerst de bestaande koelers eens op 7v laten werken, kijken of dat kwa herrie veel scheelt.

Koelers die voor te weinig airflow en dus te weinig koeling zorgen, zorgen ervoor dat je PSU te warm wordt en in het slechtste geval zal die doorbranden. Aangezien jij een "merkloze" PSU hebt is daar de kans groter op dan bij een echte merk voeding.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is al genoeg over te vinden. Zelfs een soort How to ergens.... (van mij :) )

ARME AOW’er

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Gebruik de search, dit is best vaak langsgekomen :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.